Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Prawie 1 Gb/s po kablu telefonicznym

Prawie 1 Gb/s po kablu telefonicznym

Ringu 25 Października 2010 18:01

0 0

Spółka Nokia Siemens Networks ustanowiła nowy rekord przepustowości danych poprzez kable telefoniczne. Phantom DSL pozwala na transmisję danych z prędkością 825 Mb/s na sekundę na odcinku 400 metrów i 750 Mb/s na odcinku 500 metrów.

Phantom DSL tym samym pobił kwietniowy rekord firmy Alcatel-Lucent, kiedy osiągnięto prędkość 300 Mb/s na odcinku 400 metrów, wykorzystując podobną technologię - Phantom Mode.




Technologia Phantom DSL pozwala jeszcze efektywniej wykorzystać możliwości łączy miedzianych poprzez użycie naraz kilku par przewodów. Obecnie najszybsza usługa oparta o pojedynczą parę dostępna komercyjnie - VDSL2 - pozwala na przepustowość rzędu 20-40 Mb/s na odcinku do 1 km.

Szacuje się, że Phantom DSL umożliwi zwiększenie prędkości o 50-75% zachowując istniejące okablowanie. Dzięki temu operatorzy będą mogli na jakiś czas wstrzymać się z drogimi inwestycjami związanymi z wdrażaniem sieci światłowodowej. Ponadto pozwoli zbadać wstępne zapotrzebowanie klientów na usługi szerokopasmowe.

Źródło tekstu: Nokia Siemens Networks, wł     

Dodaj do:
w sumie: 22
  • 0

    3.  2010-10-25 19:19:09

    Nie wiem po co to komu , jak nie będzie ekspansji światłowodów to nie mamy o czym w ogóle rozmawiać jeśli chodzi o spopularyzowanie dostępu do internetu... Średniej klasy internauta który korzysta z WWW , P2P i Youtube wystarczy przepustowość od 4 do 6 Mb/s i nie więcej a do przeglądania tylko WWW to spokojnie wystarczy 1 Mb/s. Cóż światłowody to nasza przyszłość tylko telekompromitacji nie chce się inwestować...

  • 0

    4. ~qwerty  2010-10-25 19:38:27  host: public55104.xdsl.centertel.pl

    a jaka prędkość na odcinku powiedzmy 5km? Bo jeśli tak jak dotychczas czyli 512kbps-1Mbps, to znowu usługa dla wybranych mieszkających przy centrali.

  • 0

    5.  2010-10-25 19:48:57

    ~4 czasem będziesz miał szybszy Internet od Orange beprzewodowo :)

  • 0

    6.  2010-10-25 20:10:01

    Wow az 500m ;-) Niedługo będzie LTE Advanced i 1Gb/s na 5km a nie 500m ;-)

  • 0

    7. ~prezydent  2010-10-25 20:13:16  host: w3gate.infineo.pl

    LTE jak HSDPA ? :) bajki, cuda i cudeńka

  • 0

    8.  2010-10-25 20:40:36

    To jak pieszczenie kotka za pomocą młotka ;) Dla mnie nie realną rzeczą jest transmisja per/user 1 Gbit , jaka transmisje musieli by zapewnić NodeB ? 10 Gbit ? Na pewno można się zgodzić z wypowiedzią ~7 to są bajki. Więc zejdźmy na ziemię i zastanówmy się po co to komu ;)

  • 0

    9. ~  2010-10-25 21:17:32  host: siec.interblock.pl

    Pytacie po co to komu? Odpowiedź jest prosta - trzeba zajrzeć w przyszłość. ;) Już za niedługo wszystko będzie w chmurze, a użytkownicy będą się do niej podłączać za pomocą prostych terminali - klawiatura, monitor, WZGLĘDNIE prosta jednostka centralna z bardzo szybkim dostępem do internetu, gdyż wszelkie obliczenia będą robione w serwerze centralnym, na ekranie będziemy widzieć tylko wyniki tych obliczeń. Co jest dzisiaj lepszym rozwiązaniem? Podział łącza 100MBps na 10 mieszkańców bloku, czy oddzielne łącze 10MBps dla każdego użytkownika? Oczywiście korzystniejsza jest pierwsza opcja, gdyż wystarczy, że 3 sąsiadów jest w pracy, 2 ogląda "M jak miłość" i już mamy dla siebie 20MBps. Dwa razy więcej za mniejsze pieniądze (100MBps nie jest 10x droższe od 10MBps). Analogicznie będzie z mocą obliczeniową. Aby pograć w najnowsze gry wcale nie trzeba będzie mieć komputera z wypasioną kartą graficzną. Wystarczy Monitor, myszka, klawiatura i szybkie łącze.

  • 0

    10.  2010-10-25 21:40:07

    No OK, 1 Gb/s, td. ale CENA. CENA proszę państwa. Łącza muszą być przede wszystkim tańsze, a szybsze "jak środków starczy". BTW - przeoczyliście nowego autora newsa :D Nie wiem, kto to, ale już gratuluję ;)

  • 0

    11.  2010-10-25 22:24:44

    Tendencja poprawna :) oby tak dalej

  • 0

    12. ~moe  2010-10-25 22:41:50  host: 87-205-133-169.adsl.inetia.pl

    9. Ja tylko dodam. DO GIER. Gry to jedyna opcja przezycia dla ISP. Elminujemy konsole kosztujace po 1500 zlotych, pudelka za 300 zeta i oferujemy gre bezposrednio 'z kablowki' na telewizorze (serwery renderujace umieszczamy w centrali/branch office, i tym samym elminujemy laga renderingu). Konwencjonalne konsole/PCty nie maja cienia szans, i caly rynek porownywalny (a wg projekcji znacznie wiekszy) z brnza filmowa jest NASZ. A jakie cuda mozna wyczyniac z modelami platnosci! Marketoidzi na sama mysl maja mokro w majtach.

  • 0

    13. ~  2010-10-25 23:17:37  host: 77-255-164-239.adsl.inetia.pl

    To cieszy. Jest szansa na podniesienie prędkości bez drogich inwestycji a co za tym idzie, klient ma szansę na na szybszy internet.

  • 0

    14. ~v  2010-10-25 23:45:30  host: 77-253-128-134.adsl.inetia.pl

    *12 - Mówisz o grach działających na serwerach zdalnie? Wiesz jak musiałby wyglądać serwer, który uruchomi setki takich gier lub chociażby setki sesji jednej gry? To daleka przyszłość...

  • 0

    15. ~moe  2010-10-26 00:04:26  host: 87-205-133-169.adsl.inetia.pl

    14. Tak jak PCet, mniej więcej. Przyszłość niby daleka, a pierwsze wersje takich rozwiązań można już kupić od AMD. Oczywiście, zdecydowanie pomogłaby tutaj możliwość wirtualizacji kart graficznych, a na to trzeba poczekać z 1-2 generacje. Aha - jakosc tez mozna sprzedawac. Klient chce detali ultra high, w rozdzielczosci HD, klient doplaci.

  • 0

    16. ~  2010-10-26 00:06:02  host: t24-10.opera-mini.net

    Who's ringu? Chcemy wiedziec!;) LuiN, mial byc oficjalny news gdy kogos przyjmiecie...;D

  • 0

    17. ~  2010-10-26 00:07:41  host: t24-10.opera-mini.net

    ewqa jest ciekawa... pozdrawiam, heh

  • 0

    18. ~  2010-10-26 09:21:16  host: t02-13.opera-mini.net

    ha ha - niesamowite osiagniecie 500 metrow, a w odlgloci 50cm???? Niech mi ktos wytlumaczy o co chodzi z tymi odleglosciami? Elektrony gubia sie po drodze? Co do odpowidzi na pytania poco... czy dla kogo... dla debilnych informatykow, ktorzy robia strony web pod swoje superszybkie komputery, nie pod odbiorcow. Kiedys strona miala kilkdziesiat kb, teraz okolo 2MB

  • 0

    19. ~Dizl  2010-10-26 09:30:48  host: 213-238-114-15.adsl.inetia.pl

    * 14 - Ale cloud-gaming juz istnieje www.onlive. com/#1 tylko jak czytalem to dosc malo klientow.

  • 0

    20.  2010-10-26 09:53:14

    @18 - elektrony się nie gubią:). Prąd "pokonując" opór przewodnika, zamienia część swojej energii na ciepło, co skutkuje utratą jakości sygnału wraz z odległością.

  • 0

    21. ~kamyk  2010-10-26 10:11:49  host: 87-205-35-94.adsl.inetia.pl

    @10 zgadzam się z Tobą w zupełności. Łącza poza tym ze powinny być coraz szybsze, powinny również być tańsze. Zwłaszcza w tych najpopularniejszych prędkościach. Bo wiadomo, że nie każdy potrzebuje od razu 1GB/s. I na szczęście, widzę że operatorzy telekomunikacyjni ciągle działają coś w tym kierunku, choćby przykładowo Tepsa ( wprowadzając systematycznie niższe ceny na DSL Sprintera, czy samą Neo). Więc są realne szanse na to że, ten trend przy wzroście prędkości internetu również zaistnieje.

  • 0

    22. ~ala  2010-10-26 10:31:25  host: 93-181-162-129.as.kn.pl

    @18. Wyłączając reklamy i obrazki, mój EDGE śmiga aż za szybko :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-24-181.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.