DAJ CYNK

Prąd od Plusa dla klientów indywidualnych

LuiN

Taryfy, promocje, usługi

Prąd od Plusa to atrakcyjna opłata za kWh, prosty i przejrzysty rachunek oraz minimum formalności. Klient wybiera odpowiadający mu abonament z pakietem energii i płaci za tyle, ile jej zużył.

Prąd od Plusa to atrakcyjna opłata za kWh, prosty i przejrzysty rachunek oraz minimum formalności. Klient wybiera odpowiadający mu abonament z pakietem energii i płaci za tyle, ile jej zużył.

Plus wprowadza usługę, dzięki której można zaoszczędzić na rachunkach za prąd nawet 240 zł w ramach programu smartDOM. To kolejna usługa w programie smartDOM, która pozwala na uzyskanie znaczących oszczędności.

Zasady zmiany sprzedawcy są maksymalnie uproszczone i wszystkie formalności zostaną przeprowadzone w imieniu klienta przez pracowników Plusa. Prąd od Plusa, to:

  • Atrakcyjna stawka za kWh, z gwarancją niezmienności w trakcie trwania kontraktu - kupując energię w Plusie, można zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych rocznie,
  • Zniżka dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu - specjalne stawki dla osób korzystających z innych usług Plusa i Cyfrowego Polsatu, dzięki czemu można mieć nawet 240 zł oszczędności,
  • Jedna oferta energii w całej Polsce - takie same, korzystne warunki bez względu na to, gdzie się mieszka,
  • Jedna prosta faktura - po raz pierwszy w Polsce rachunek za prąd jest tak samo prosty i przejrzysty jak za telefon,
  • Dostępność informacji i możliwość zakupu blisko domu - blisko 1200 punktów sprzedaży Plusa i Cyfrowego Polsatu na terenie całego kraju, w których można zasięgnąć informacji, dokonać zakupu i mieć zapewnioną obsługę klienta. Od 15. kwietnia oferta będzie dostępna w punktach sprzedaży Plusa, a od maja w punktach Cyfrowego Polsatu.

Klient przez cały czas trwania umowy płaci stałą miesięczną opłatę za pakiet energii. Oferta zbudowana została według zasad znanych wszystkim z usług telekomunikacyjnych:
  • Klient wybiera miesięczny pakiet energii (paczka kWh) i płaci stały abonament przez cały okres 24-miesięcznej umowy. Do wyboru są pakiety z paczkami energii od 100 kWh do 2000 kWh,
  • W przypadku przekroczenia przez klienta pakietu energii nie traci on dostępu do usługi, a dodatkowe zużycie zostanie ujęte na najbliższej fakturze rozliczeniowej według tych samych stawek, które obowiązują w pakiecie,
  • W razie niewykorzystania pakietu na koniec okresu rozliczeniowego, niezużyta energia jest przeliczana na złotówki i przechodzi na kolejne okresy rozliczeniowe pokrywając nowe zobowiązania albo jej wartość zostaje oddana klientowi w formie gotówki lub przelewu,
  • Abonament za pakiet jest naliczany "z góry", a okres rozliczeniowy następuje co 6 lub 12 miesięcy, w zależności od decyzji klienta,
  • W trakcie całego okresu rozliczeniowego niewykorzystane pakiety sumują się na wzór przechodzenia minut z miesiąca na miesiąc.

Po liberalizacji rynku energetycznego każdy klient ma prawo zmienić dostawcę prądu. Od 2011 roku liczba klientów, którzy to zrobili wzrosła o 25% w przypadku gospodarstw domowych i 18% w przypadku firm.

[Aktualizacja 18:40]

Plus przysłał wyjaśnienia odnośnie pytań użytkowników.

Pytanie o "cenę prądu" to pytanie o tylko jedną składową faktury prognozowanego zużycie energii elektrycznej, którą obecnie płacą klienci. Na koszty, które ponosi klient składają się:
  • Opłaty zależne od użycia, za sam właściwy prąd (tzw. energia czynna),
  • Opłaty stałe, niezależne od użycia, czyli opłata handlowa oraz opłaty dystrybucyjne.
Opłaty i stawki dystrybucyjne są regulowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Są to opłaty różne dla 14 obszarów Polski. Dystrybutor położył kable, instaluje liczniki, robi ich odczyty, natomiast nie produkuje prądu ani go nie sprzedaje. Jest naturalnym monopolistą na swoim obszarze i dlatego ceny dystrybucji są zatwierdzane przez Urząd Regulacji Energetyki. Na ten element faktury Plus nie ma wpływu i refakturuje stawki od dystrybutora. Plus zwraca uwagę, że w ofercie energii na abonament nie pobiera opłaty handlowej.

W związku z powyższym nie należy rozpatrywać oferty Plusa w kontekście ceny za 1kWh, gdyż można znaleźć dostawców którzy mogą być w tym aspekcie porównywalni z Plusem, ale doliczają do faktury opłatę handlową i na tym mają zysk, a klient nie jest o tym jasno informowany. Przykładowo opłata handlowa możne wynieść prawie 60 zł rocznie (4,91 zł brutto miesięcznie).
Aby dobrze porównać dostawców należy wziąć pod uwagę cały miesięczny rachunek za energię. W ofercie Plusa podawana jest klientom łącza miesięczna płatność za energie. Pozwala to ominąć sztuczki niektórych sprzedawców, np. dopisywanie wysokiej opłaty handlowej przy niskich stawkach, przedstawianie % rabatu od energii czynnej, mówienie tylko o oszczędnościach bez podawania realnego rachunku itd.

Oferowana przez Plusa stawka energii elektrycznej dla grupy taryfowej G11 wynosi 0,3137 zł brutto oraz 0,294 zł brutto w ramach programu smartDOM - energetyka dla klientów Plusa i Cyfrowego Polsatu. Stawki są gwarantowane przez cały czas trwania promocji, czyli 24 miesiące. Ewentualna niewykorzystana z pakietu energia jest przeliczana na złotówki i przechodzi na kolejne okresy rozliczeniowe lub zostaje zwrócona klientowi.

Poniżej załączone są ulotki przygotowane dla regionu Warszawa i okolice oraz Dolny Śląsk i Opolszczyzna, gdzie są podane przykładowe ceny pakietów.

Zobacz: ulotkę dla Warszawy i okolic
Zobacz: ulotkę dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Plus