DAJ CYNK

PPWK z nową strategią

sirmark

Wydarzenia

Zarząd PPWK (Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych) stawia sobie za cel w drugim półroczu 2009 r. zakończenie porządkowania struktury organizacyjnej oraz własnościowej Grupy i skoncentrowanie działalności na obszarach najbardziej rentownych, czyli marketing mobilny; mobilne usługi dodane, nawigacja satelitarna (B2C) oraz kartografia cyfrowa (B2B).

Zarząd PPWK (Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych) stawia sobie za cel w drugim półroczu 2009 r. zakończenie porządkowania struktury organizacyjnej oraz własnościowej Grupy i skoncentrowanie działalności na obszarach najbardziej rentownych, czyli marketing mobilny; mobilne usługi dodane, nawigacja satelitarna (B2C) oraz kartografia cyfrowa (B2B).

Po zakończeniu procesu przekształceń oraz zmianie nazwy PPWK S.A. będzie spółką o jednorodnej działalności - skoncentrowanej na usługach mobilnych. Wdrażanie strategii już się rozpoczęło i będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Realizacja nastąpi w sześciu etapach:
- fuzja spółek MNI Premium i EL2,
- fuzja MNI Telecom i Neotel,
- sprzedaż spółki Długie Rozmowy do MNI Telecom,
- wydzielenie działalności wydawniczej do spółki PPWK Sp. z o.o. i jej sprzedaż,
- wykupienie przez MNI od PPWK akcji MNI Telecom (do 100%) w zamian za posiadane akcje MNI Premium,
- podniesienie kapitału w PPWK, które obejmie MNI w zamian za pozostałe akcje MNI Premium (w wyniku tej transakcji PPWK będzie właścicielem 100% akcji MNI Premium).

Zarząd planuje osiągnąć strukturę Grupy, na którą będą się składały dwie spółki - MNI Premium (uprzednio połączona z EL2) oraz Navigo. W pierwszej skoncentrowane zostaną medialne usługi dodane oraz marketing mobilny, druga natomiast to wykorzystanie cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna z wykorzystaniem różnych urządzeń) oraz biznesowym (serwery danych i usługi). Elementem mającym podkreślić zmiany będzie również zmiana nazwy spółki oraz jej identyfikacji wizualnej.

Zarząd ocenia, że spółki należące do PPWK i MNI działające na rynku marketingu mobilnego i usług dodanych wypracują w tym roku 25 mln złotych zysku brutto przy sprzedaży rzędu 170 mln złotych, a nawigacja i kartografia cyfrowa 0,15 mln złotych zysku przy sprzedaży 3 mln.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PPWK