Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pożegnanie z Ideą

Pożegnanie z Ideą

WitekT 20 Września 2005 14:14

0 0

19. września pożegnaliśmy Ideę, jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek telekomunikacyjnych. Dzięki prowadzonej przez kilka lat intensywnej kampanii marketingowej marka ta stała się znana blisko 9 na 10 Polakom.



Idea była również najlepiej ocenianym i najchętniej polecanym przez użytkowników operatorem komórkowym w kraju - wynika z raportu Polski Rynek Telekomunikacyjny 2004/2005, przygotowanego przez zespół analityczny Telecom Team, będący wspólnym przedsięwzięciem TNS OBOP i ZEZ/PÓŁ.

Wskaźnik znajomości spontanicznej i wspomaganej w latach 2001-2004.
znajomosc idei m




Tak powszechna znajomość marki Idea wśród Polaków to efekt szeroko zakrojonych działań marketingowych, których jednym z kluczowych elementów były kampanie reklamowe prowadzone za pośrednictwem m.in. telewizji, radia i prasy. W ten sposób PTK Centertel - właściciel marki, uplasował się w pierwszej dziesiątce firm przeznaczających największe nakłady na reklamę. Od wprowadzenia na rynek marki Idea Polacy mogli obejrzeć prawie 120 tys. spotów reklamowych wykupionych przez PTK Centertel. Telewizyjna promocja Idei trwała łącznie niemal 700 godzin (gdyby spoty Idei odtwarzać non-stop, trwałoby to ok. 29 dni) i kosztowała, według danych cennikowych, prawie miliard złotych.

TOP10 reklamodawców w telewizji w latach 1997-2005.
wydatki idea m

Od dłuższego czasu spekulowano o zmianach na polskim rynku telekomunikacyjnym związanych z planowanym re-brandingiem i o tym, która sieć zdecyduje się na to najprędzej. Idea wiele razy w ostatnich latach była liderem zmian: jako pierwsza zaproponowała darmowe minuty w abonamencie, jednolitą stawkę za połączenia czy ofertę typu mix. Najbliższe miesiące pozwolą ocenić, czy kolejny rewolucyjny ruch również okaże się sukcesem, a Orange sprosta pokładanym w nim nadziejom - mówi Anna Karczmarczuk, Lider Sektora Rynku Telekomunikacyjnego i IT w TNS OBOP.

Źródło tekstu: Telecom Team     

Dodaj do:
w sumie: 13
  • 0

    1.  2005-09-20 14:34:43

    moze mi ktos powiedziec czemu nadal mam na wyswietlaczu IDEA MILEGO DNIA ?

  • 0

    2. ~  2005-09-20 15:00:18  host: hm122.internetdsl.tpnet.pl

    maja likwidowac ten napis z biegiem czasu kolejnym klientom

  • 0

    3.  2005-09-20 15:07:51

    a ja mam funfele ktora dlaej ma ideae-milwego dnia~!! moze jakas zacofana :)

  • 0

    4.  2005-09-20 15:10:47

    no i w zamian za syfiastą firmę mamy jeszcze gorsza

  • 0

    5. ~no name  2005-09-20 15:42:30  host: anj123.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Oby zaczęli wymieniać stare karty SIM na nowe to będzie OK.

  • 0

    6.  2005-09-20 16:11:20

    ja sie raczej pozegnam z nimi !!!!!!!!!
    :-)

  • 0

    7. ~  2005-09-20 16:46:38  host: 194.9.223.113

    Dla tych mniej zorientowanych to "MILEGO DNIA" zniknie po wymianie karty SIM a Idea zmieni się na Orange po zmianie oprogramowania telefonu na nowszy. Wyjątkiem mogą być np. Siemensy gdzie nazwę sieci można sobie zmieniać dowolnie i wg własnego uznania.

  • 0

    8.  2005-09-20 16:49:54

    Tu się nie zgodzę - technologia SAT przewiduje możliwość zdalnej aktualizacji zawartości karty.

  • 0

    9.  2005-09-20 17:13:26

    Dokladnie - tak samo jak zmienila sie nazwa serwisów SIM z 'idea' na 'SIMteligent' :D

  • 0

    10. ~  2005-09-20 17:43:17  host: dnr195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witek, wsadziłeś wreszcię tą kartę SIM do czytaczki?

  • 0

    11.  2005-09-20 18:21:04

    No właśnie nie mam żadnego pod ręką... :(

  • 0

    12. ~remi  2005-09-20 23:03:55  host: ajs204.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Taaak, milego dnia na pewno musi zniknąć, bo z takimi cenami o milym dniu nie może być mowy :-)))))

  • 0

    13. ~  2005-09-20 23:10:25  host: dnr195.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja mam czytaczkę Towitoko ale nie mam "symtelygenta" ...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-75-80.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.