Naukowcy National Bureau of Economic Research, z Uniwersytetu w Chicago, badali zachowania konsumenckie, próbując określić poziom bogactwa właściciela na podstawie posiadanych produktów konkretnych marek. Wynik może być dla wielu zaskakujący, niemniej "(...)żadna indywidualna marka nie jest tak powiązana z wysokim dochodem, jak posiadanie Apple iPhone'a". Badanie oczywiście było przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych.
Przy uwzględnieniu niektórych wyłączeń, posiadanie przez badanego iPhone'a, dawało badaczom 69% szansy prawidłowego wytypowania, że właściciel (badany) miał "wysokie dochody". Na dalszych miejscach zestawienia pojawiło się również posiadanie telefonu z Androidem (59,5%), korzystanie z sieci Verizon (61%) czy posiadanie telewizora marki Samsung (58%).
Ekonomiści starali się odnaleźć zależności wyborów konsumentów od płci, koloru skóry oraz powiązanie tych czynników z różnicowaniem się wybieranych produktów i marek w czasie. Business Insider zamieszcza ciekawe zestawienie rzeczy świadczących o wyższym statusie majątkowym w 1992 roku, 2004 oraz 2016. I tak w 1992 roku o wysokim dochodzie mogło świadczyć używanie taśmy klejącej marki Scotch Magic(58,7%), w 2004 roku posiadanie telewizora Toshiba (58,3%), a w 2016 roku na pierwszych pozycjach pojawił się sprzęt Apple.
Źródło tekstu: businessinsider.com, wł