Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Pora zadbać o dotychczasowych klientów

Pora zadbać o dotychczasowych klientów

WitekT 5 Listopada 2007 14:30

0 0

Co kwartał z usług Orange rezygnuje 130-150 tys. abonentów i kilkakrotnie większa liczba użytkowników telefonów na kartę. Podobna jest sytuacja w innych sieciach, wyłączając PTC, która w tym roku chlubi się bardzo niskim wskaźnikiem odejść (0,5-0,6% miesięcznie) - pisze Rzeczpospolita.

Można szacować, że co roku co najmniej 1 mln abonentów rezygnuje z usług własnej sieci i szuka innej. Wskaźnik odejść dla użytkowników usług na kartę jest kilkakrotnie wyższy.




Nie warto się wdawać w wojny o odchodzących klientów. Korzystniej jest zadbać o tych, których już mamy, i nie oddać ich konkurencji - uważa cytowany przez Rzeczpospolitą przedstawiciel jednej z sieci komórkowych.

Na rozwiniętych rynkach wskaźnik odejść jest niższy niż w Polsce. Według danych sieci Vodafone dla kilku krajów europejskich miesięcznie rzadko przekracza 1,5%.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 58
  • 0

    39. ~fon  2007-11-05 16:38:02  host: dqd101.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ten wskaznik przenosin pewnie tyczy sie tylko czesci spoleczenstwa bo wielu jest takich ktorzy nie zmieniaja opa od lat tu zaliczam sie ja wczesniej bylem w popie teraz w orange inna taryfa ale jednak ten sam op

  • 0

    40.  2007-11-05 18:39:45

    35:Kiepska jest oferta telefonów w Orange dla firm. Ceny są szalenie wysokie np. Nokia N95 w Orange dla firm 40 kosztuje 1950,78 zł, a na allegro bez trudu można kupić taki telefon już za 1600 zł. Śmiech na sali!!!

  • 0

    41. ~jojo  2007-11-05 19:21:56  host: eed220.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "wyłączając PTC, która w tym roku chlubi się bardzo niskim wskaźnikiem odejść (0,5-0,6% miesięcznie)" - ten fragment "mówi sam za siebie". Nawet Play nie jest w stanie tego zmienić. ;-)

  • 0

    42.  2007-11-05 19:42:10

    mnie sie zdaje ze jakby bylo 10% to y znaczylo ze jest ostra konkurencja i walcza - a tak to mi wyglada na marazm ;)

  • 0

    43. ~Ja  2007-11-05 19:53:02  host: apn-100-112.gprsbal.plusgsm.pl

    Ja będę przenosił numer z ERY do PLAY - mają dużo lepszą ofertę jak dla mnie - lojalność musi się opłacać, a w ERZE to się nie opłaci

  • 0

    44. ~luki  2007-11-05 21:38:34  host: bel251.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wczoraj dzwonilem na *400 program propozycja dle firm w Orange i bez zadnych wiekszych negocjacji udalo mi sie wycisnac Nokie E65 za cene 93zl z kawalkiem plus zmiane taryfy na Orange dla firm 80 gdzie normalnie dla nowych klientow kosztuje 730zl. Wydaje mi sie ze sie duzo zmienilo bo trzy tygodnie wczesniej nie chcieli zejsc ponizej 360 i meczylem sie z konsultantem z 15 minut a teraz taka cena w raptem 5 minut. Zmienilo sie tez cos u abonenta indywidualnego, gdzyz umowa konczy sie mi 1 marca 2008 a juz za 21 dni bede mogl skorzystac z propozycji normalnie bylo 2 miesiace przed koncem. Poczekamy zobaczymy. A wszystki namawiam do dzwonienia i negocjacji z mocnymi agrumentami ktrorych nie brakuje patrzac na inne sieci. Troche postrszyc zabraniem numeru do innej sieci. I mysle ze da sie niezle warunki wycisnac. A i dzielcie sie z nami co komu udalo sie wynegocjowac.

  • 0

    45.  2007-11-05 21:55:46

    luki, bardzo ladnie :). ja chyba tez zadzwonie sobie do ery i zobacze jaka oferte mi dadza, ale nie chce aby to byla jak 'dla nowego'. chce czegos lepszego w koncu jestem u nich ok 6 lat (TT), ale chce przejsc na ABO, jak nie to idę do Play.

  • 0

    46. ~mbm  2007-11-05 23:35:22  host: inet-a3.makronet.pl

    Lojalny klient, niezły kit. Opisałbym to tak. Ci co nie zmieniają wg liczebności grup: 1. LENIWI - (Kupił, stać go na wybraną ofertę, nie chce mu się szukać innej), 2. MIŁOŚNICY SIECI, MARKI - (Przecież wolno pokochać sieć, markę), 3. PROFILOWCY (Taki co wszystko policzy, wykorzysta umiejętnie wszystkie niuanse cennikowe, potarguje się przy lojalce - jemu sie po prostu opłaca pozostać, ale jak się zakocha to "awansuje" do grupy 2, już starożytni wiedzieli, że miłość jest ślepa). Trudniej mi oszacować liczebność grup tych co zmieniają więc je tylko wymienię wg alfabetu: OBRAŻENI (bo..... przyczyna jest przecież bez znaczenia, i tak klient ma zawsze rację, potwierdza ją swoim odejściem), OSZUKANI (kupili w super promocji, tylko czegoś nie doczytali), PROFILOWCY (bo właśnie mu się opłaca zmienić, oszukać taki się nie da, ale jak się obrazi to "awansuje" do grupy obrażonych). Patrząc na nasz rynek usług GSM, stosunek opów do klienta, konstrukcje regulaminów promocji i ofert utrzymaniowych wychodzi mi na to, że określenie LOJALNY KLIENT to świetny chwyt marketingowy, bo poprawia samopoczucie grup 1 i 2, a to pewnie 60-70% rynku. Są jeszcze inne grupy, ale w demokracji decyduje większość i mamy miliony LOJALNYCH KLIENTÓW GSM. To właśnie dla nich sztaby opów szykują promocje urodzinowe, świąteczne, wiosenne , letnie, jesienne a NAWET ZIMOWE ..... itp. BECZKA MIODU i tylko tfuuu ... ktoś niegdyś wsadził w nią swoją Czerwoną Łapę i zamieszał, potem szeryf w spódnicy beczkę ostrzelał i miodzio słodycz traci. Ale jest dobra wiadomość dla grupy 1 (pewnie do nich i tak nie dotrze) i 2 (oj, ci się cieszyć będą !) : MÓWIA ŻE CHCĄ O WAS ZADBAĆ. Zaraz, zaraz, nie wierzę, czyżby dotychczas o Was, Lojalni Klienci, świadomie nie dbali ???

  • 0

    47. ~Rolland  2007-11-05 23:49:48  host: 92.85-237-189.tkchopin.pl

    Tenat wraca jak bumernag ... a jak bylo tak jest ... a moze jednak cos drgnie i bedzie lepiej?

  • 0

    48. ~mc  2007-11-06 01:28:28  host: ip-99-243.ib.tcz.pl

    Mnie Era zaproponowała w-ki przedłużenia umowy gorsze niż mam w tej chwili, a duuużo gorsze niż w Play (rach. w okolicach 100 zł). Zamiast chociaż próbować mnie zachęcić, pan z biura obsługi powiedział arogancko, że nic więcej nie zaproponują, niż można znaleźć na stronie www w dziale "dla stałych abonentów" (wcześniej poinformowałem go, że znam ofertę z www, ale jednak liczę na coś ciekawszego). Za miesiąc już nie będę w Erze...

  • 0

    49.  2007-11-06 08:28:30

    Wczoraj przedłużałem umowę w Orange Mix 25. Przy umowie na 12 miesięcy bez telefonu dostałem dodatkowo 50 zł na Orange i stacjonarne + 50% abo na Orange i stacjonarne. Jak dla mnie to całkiem dobra oferta

  • 0

    50. ~tak  2007-11-06 13:24:11  host: dns.dew.pl

    obecnie oferta co zanumer+100%gratis jest kilka razy lepsza nizsz te pseudo urodziny w era era miala lepsza oferte od orange ale ona byla latem .jutro bedzie nowa oferta ery zobaczymy czy lepsza czy jeszcze gorsza

  • 0

    51. ~ukenamuniu  2007-11-06 16:39:42  host: nat-go2.aster.pl

    Przeniesień abonentów/numerów między trzema zasiedziałymi nie jest tak wiele. Ruch robi PLAY, który szybko się staje głównym BIORCĄ.

  • 0

    52. ~Luki  2007-11-06 20:24:41  host: dhcp9-69.eastwest.com.pl

    Problem w tym, że starzy operatorzy podzielili sie rynkiem po jednej trzeciej i mają w nosie klientów zarówno starych jak i nowych. Dopiero gdy ludzie zaczęli czytać, liczyć i "uciekać", łapczywie staraja się zatrzymac stałych abonentów. Ci kótrzy teraz negocjuja lepsze warunki umów a własciwie chyba tylko cen telefonów, zawdzięczają to tym, którzy odeszli z sieci, manifestyując w ten sposób niezadowolenie z usług tych pijaw.

  • 0

    53.  2007-11-06 22:40:04

    Ja uważam, że ludzie mało liczą i czytają. W mojej firmie szef dokupował ostatnio 2 telefony i zaproponowałem mu Play dla firm, gdzie za 50 zł netto jest 180 minut. Szef jednak wybrał Orange dla firm 80, gdzie za 44 zł netto jest 80 minut. Nie potrzeba być matematykiem, aby stwierdzić, gdzie jest taniej. No ale szef ma zawsze rację i nosi w kieszeni orange.

  • 0

    54. ~max777  2007-11-06 23:38:33  host: 82-47-113-128.cable.ubr06.wolv.blueyonder.co.uk

    odnosząc się do waszych postów chciałbym z własnego kilkuletniego doświadczenia w pracy u jednego z operatorów iż najwiecej oczekują i mędrkują po dwuletnim kontrakcie klienci którzy płacą najmniejszy abonament i oczekują jak najwięcej a żaden z operatorów to niej jest firma charytatywna (każdy musi zarabiać i takie są prawa rynku) i nie sprzeda np. N95 w abonamencie 20 złotowym za 1 złotych ludzie obudźcie się!!!

  • 0

    55.  2007-11-07 18:17:57

    *54. Ja nie wiem jak mozna bronic opa, na polskim rynku pracy przecietna placa to cos kolo 5-10 zl na godz. i nawet jak ktos zarabia 10zl to za te 10 zl moze do obcej sieci rozmawiac okolo 20 minut. Polaczenia u nas w kraju sa ogromnnie wysokie, i skad tu litosc dla tych krwiopijcow, skoro oni dla nas nie maja. Pozdro

  • 0

    56. ~aaa  2007-11-08 00:20:56  host: gaja.tpnet.pl

    53. akurat oferta playa dla firm jest gowniana i to powie ci kazdy, nawet w salonie play, wiec twoj szef wybral dobrze...

  • 0

    57. ~aaa  2007-11-08 00:22:41  host: gaja.tpnet.pl

    PingNoMore, bo liczyc nie umiesz, dlatego myslisz ze jest dobra :)

  • 0

    58.  2007-11-12 13:17:52

    Już za późno... Odszedłem z Plusa :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-82-56-95.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.