DAJ CYNK

Popularność tabletów spada

Ta_Monika

Sprzęt

W czasach największej popularności tabletów mówiło się, że zastąpią one komputery/laptopy. Najnowsze raporty instytutu badawczego IDC nie wróżą jednak najlepiej rynkowi.



W czasach największej popularności tabletów mówiło się, że zastąpią one komputery/laptopy. Twierdzenie takie wydawało się wtedy na tyle prawdopodobne, co ostatnie wypowiedzi dyrektora generalnego Epic Games odnośnie perspektywy zastąpienia smartfonów przez okulary AR (rozszerzona rzeczywistość) w najbliższym czasie. Najnowsze raporty instytutu badawczego IDC nie wróżą jednak najlepiej rynkowi tabletów.

Za moment przełomowy w rozwoju dotykowych urządzeń do korzystania z Internetu, niebędących smartfonami można uznać 2010 rok, kiedy to Apple pokazało światu iPada. W tym czasie kilku innych producentów (Samsung, Huawei, ZTE oraz Toshiba i BlackBerry) wprowadziło swoje wersje tabletów, na tamtą chwilę jeszcze urządzeń dosyć drogich. Do 2013 roku w sprzedaży było już ponad 130 różnych modeli tabletów. Od tamtego czasu zainteresowanie tym rodzajem urządzeń spada rokrocznie, po mimo znaczącego obniżenia cen. Co prawda (co pokazuje raport IDC) wyhamowanie popytu nie jest odczuwalne przez wszystkich producentów, to jednak ogółem zanotowano 6,5% spadek sprzedaży względem roku poprzedniego (2017 do 2016). Pełny raport IDC znajdziecie klikając tutaj .

Rynkiem tabletów z 26,6% udziałem rządzi Apple, drugie miejsce wywalczył ostatnio Amazon z ponad 15% udziałów, na ostatnie miejsce na podium spadł Samsung ( z udziałem około 14%). Wzrost sprzedaży zanotował natomiast, po mimo niekorzystnych tendencji, Apple, Amazon (tu wzrost spektakularny) oraz Huawei (dane dotyczą 4 kwartału 2017 roku). Wychodzi na to, że chociaż idea tabletów była lubiana przez klientów, to same tablety już niekoniecznie.

Korzystacie z tabletów? Planujecie zakupy w najbliższym czasie? Czekam na Wasze komentarze.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: gsmarena.com, wł