Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Popularność streamingu dogania tradycyjną telewizję

Popularność streamingu dogania tradycyjną telewizję

orson_dzi 12 Września 2014 09:59

5 1
Badania Ericsson ConsumerLab wykazały, że odbiorcy korzystają z transmisji strumieniowej wideo (streamingu) niemal równie często, jak z tradycyjnej telewizji.



Badanie zostało przeprowadzone na 23 tys. osób z 23 krajów. Wynika z niego, że 75% badanych ogląda transmisję strumieniową kilkanaście razy w tygodniu, podczas gdy 77% ogląda tradycyjne programy telewizyjne również kilkanaście razy w tygodniu.

Prowadzone już od pięciu lat badanie wykazało również, że niemal co piąty telewidz (19%) jest gotów zapłacić za możliwość oglądania ulubionych treści na dowolnym urządzeniu, co oznacza, że liczba takich osób wzrosła o 25% w ciągu niespełna dwóch lat.

Badanie pokazuje, że użytkownicy poświęcają coraz więcej czasu na oglądanie treści na smartfonach i tabletach. Udowadnia ono również, że tradycyjne kanały telewizyjne oraz kanały płatnej telewizji (Pay TV) są postrzegane przez wiele osób jako "repozytoria treści", z których odbiorcy wybierają sobie pojedyncze elementy treści do obejrzenia w późniejszym terminie przy pomocy cyfrowego odtwarzacza wideo (DVR). Funkcja DVR sprzyja również rozwojowi zjawiska "binge viewing", czyli oglądania seriali telewizyjnych jednym ciągiem po kilka odcinków z rzędu, które rozpoczęło się wraz ze zjawiskiem kręcenia sequeli do filmów i wydawaniem seriali telewizyjnych na płytach w formie boxu - jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnego oglądania telewizji, gdy widz czeka cały tydzień na emisję kolejnego odcinka ulubionego serialu.

Jednocześnie wielu widzów zaczęło korzystać z subskrypcji usług transmisji wideo na żądanie (S-VOD), jak np. serwisy Netflix i Hulu, a 48% deklaruje, że chętnie obejrzałoby wszystkie odcinki takich seriali, jak "Breaking Bad" i "House of Cards" wydane jako jedna całość, aby odbiorca mógł je oglądać w dowolnym wybranym przez siebie czasie.

Aż 41% odbiorców chciałoby móc oglądać ulubione programy z każdego miejsca, jednak istnieją dwie poważne przeszkody z tym związane: koszt przesyłu danych oraz koszt samej treści. Badanie wykazało również, że wielu odbiorców nie zamierza obniżać swoich wymagań odnośnie jakości obrazu - 43% stwierdziło, że zależy im na standardzie Ultra High Definition (UHD).

Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:

Tagi: ericsson | streaming

w sumie: 14
  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    1.  2014-09-12 10:33:48

    Orson popraw tytuł ;)
    "stremingu" ;)

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    2.  2014-09-12 10:43:58

    Dzięki, zrobione ;)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -3

    3. ~Dupelek  2014-09-12 10:47:22  host: n06-03-08.opera-mini.net

    @1 Do jakiej szkoły chodziles? Nie chcę aby moje dziecko tam uczęszczał o.

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    4.  2014-09-12 10:54:38

    @3 I bardzo dobrze.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -2

    5. ~Darkeners  2014-09-12 11:22:29  host: 89-79-54-85.dynamic.chello.pl

    Ja sie tam nie dziwie, sam juz Polskiej telewizji w ogóle nie ogladam, bo to dno, ale Dr Who itp. na BBC sobie zawsze lubie obejrzec.

    Poza tym przy okazji nie jest sie oblepianym niechcianymi reklamami.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    6. ~Pangrys  2014-09-12 11:55:25  host: customer.worldstream.nl

    I bardzo dobrze, od kiedy zainstalowałem sobie aplikację Popcorn Time do telewizji nie wrócę...

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    7. ~normalka  2014-09-12 12:24:35  host: 77.30.213.191

    Sprawa jest prosta nikt nie chce czekać na nowy odcinek serialu, nikt nie chce oglądać seriali pociętych reklamami

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    8. ~mirekb  2014-09-12 12:38:45  host: apn-46-215-116-38.dynamic.gprs.plus.pl

    dlatego dvbh bylo skazane na porażke,nie tylko w pl..streaming po sieci hspa+/lte to przyszłość opów.zobaczymy co będzie jak juz pasma nie bedzie na tyle aby to poupychać..no to i ericsson zapewne znajdzie sposób

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    9. ~  2014-09-12 13:26:30  host: cdj229.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dobra, to poproszę o koszt infrastruktury potrzebnej dla dostarczenia tylko dla 10 000 000 użytkowników. Następnie poproszę o miesięczne koszty utrzymania.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    10. ~Ziutek  2014-09-12 15:45:11  host: 5.174.6.26

    @9 nie ma problemu, chociażby platforma video www.akamai.com

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~  2014-09-12 22:39:39  host: host-176-221-121-120.dynamic.mm.pl

    Ale dziwny tytuł. Jak popularność może doganiać?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12.  2014-09-12 23:07:49

    To naprawdę miłe, VoD przyszłością telewizji, streaming wydarzeń sportowych na urządzeniach mobilnych także itd., ale w tej całej wyliczance jest pewien "mały" problem. Baterie. One nie nadążają za rozwojem możliwości urządzeń. Fakt, nowe chipy są bardziej energooszczędne, jest korzyść ze schodzeniam w procesie produkcyjnym (14 nm będzie ciekawie wyglądać), ale to ciągle za mało w przypadku głównie telefonów, bo w np. tablecie pozostaje kwestia kompromisu masy i grubości, bo powierzchnia na baterie jak najbardziej jest.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    13.  2014-09-13 13:02:05

    Od dawna korzystam z VOD przez internet mobilny. Ceny spadły i można taką ofertę wybrac w prepaidzie że rozmowy nielimitowane mamy w bonusie a konto głowne przeznaczamy na SMS premium ktorymi płacimy za dostęp do tresci video. Oglądamy co chcemy, kiedy chcemy i bardzo tanio.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    14.  2014-09-13 13:06:55

    Dodam że w takim Aero2 przy transferze 512 kbps spokojnie można oglądac filmy na 15". Jakosc z bliska dla mnie jest akceptowalna. Spokojnie poza miastem można oglądac.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-160-198-60.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.