Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ponad połowa ludzi wymieniających telefon wybiera Nokię

Ponad połowa ludzi wymieniających telefon wybiera Nokię

WitekT 21 Marca 2008 18:48

0 0

Nokia przewiduje, że w tym roku ponad 70% sprzedanych przez nią telefonów trafi do osób, które mają już telefon bądź wymieniają go na nowy. W 2007 roku było to jeszcze poniżej 70%.

Wbrew prognozom SonyEricssona i Texas Instruments Nokia oczekuje, że rynek wymiany telefonów będzie rósł, stymulowany przez takie funkcjonalności nowych telefonów, jak kolorowe wyświetlacze, kamery, odtwarzacze muzyczne czy szybka transmisja danych w sieciach 3G (HSPA). Fiński producent wskazuje też funkcje nawigacyjne i zaawansowane funkcje poczty elektronicznej jako czynniki wpływające na wymianę telefonu.




Nokia swój udział w rynku wymiany telefonów na 60% w tym roku, przy udziale na poziomie 50% w zeszłym. Dla porównania, na całym rynku telefonów komórkowych w 2007 roku, Finowie mieli 38,8% udziałów.

Źródło tekstu: Reuters, wł     

Dodaj do:
w sumie: 95
  • 0

    76. ~b0gdan  2008-03-23 21:39:07  host: bds131.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @75 naprawa powyżej miesiąca to ja już mam nowy fon , takie mamy prawo, nie bądz frajerem na przyszłość żądaj nowego :P

  • 0

    77. ~maris  2008-03-24 22:12:15  host: india691.server4you.de

    ja niestety zrezygnowałam z nokii po około 8 latach, przerzuciłam się na SE w300i w tym abonamencie co mam w Erze dostałam go za 1zł i raczej juz do nokii nie wróce poniewaz trzy ostatnie modele bardzo szybko mi sie popsuły [przestały dzialac przyciski, problemy z dzwiekiem mikrofonem].

  • 0

    78. ~stz  2008-03-25 08:25:20  host: epe34.internetdsl.tpnet.pl

    75 straszliwiec ma rację. Nokię mojej żony model 6103 serwis trzymał na gwarancji ponad miesiąc. Jest to serwis w Piasecznie. Nie mozna się w żaden sposób do nich dodzwonić, aby się dowiedzieć, kiedy naprawią telefon. Numer jest przez cały dzień albo zajęty, albo nie odpowiada.

  • 0

    79. ~Jarecki  2008-03-25 12:27:45  host: acsm13.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Prawda jest taka,że nie ma ustawowego terminu naprawy gwarancyjnej.Gwarant musi określić termin naprawy w karcie gwarancyjnej.Jeśli takiego nie ma to może naprwiać tak długo jak mu się podoba niestety.To,ze serwis tak długo naprawia telefon nasuwa myśl,że ma ogromną ilość napraw a tym samym wskazuje na wysoką awaryjność danej marki.Kiedyś byłem wielkim entuzjastą m-ki Nokia, zaopatrywałem się tylko w modele tego producenta.Kiedyś postanowiłem to przerwać,zmieniłem na inne marki i stwierdziłem,że nie tylko Nokia robi telefony!Teraz też zmieniam telefon i wiem jedno- nie będzie to Nokia- inni też potrafią robić fajne i dobre telefony!Nokia cały czas jedzie na fali wcześniejszych osiągnięć ale to już minęło.pozdrawiam posiadaczy innych marek.

  • 0

    80.  2008-03-25 12:40:47

    witam ponownie.dzis mija 36 dzien a jak moja nokia 3110 classic o nr imeii: 355523012253847 jest w naprawie. 36 dni temu oddałem resetujaca sie nokie do sewisu w elblagu. gdy tam dzwonie to wyjasniaja ze odesłali do " sacel " w piasecznie. gdy tam z koleii informuje sie kiedy racza naprawic telefon to w odpowiedz słysze :telefon jest jeszcze nie naprawiony, lub jest naprawiony i czeka na test , lub tez ze jak naprawimy to odeslemy..." mysle ,ze tylko u nas, w tym kraju nokia tak sobie moze lekcewazyc klientów.ciekawe czy niekonczonce sie naprawy serwisowe w francji lub u niemcow tez maja miejsce ? to ,ze cieżko sie dodzwonic do " osłwionego serwisu sacel " to prawda. a jak sie juz uda to jakas panienka własnie powyzszymi a zacytowanymi słowy tak spławia klienta

  • 0

    81.  2008-03-25 16:16:54

    ~80 w Lublinie tez sa jaja. Oddalem im 6822 na glosnik do rozmow. powiedzieli ze go zawilgocilem i anulowali gwar. tylko ze sami mi uszkodzili drugi glosnik (do dzwiekow) i nie chca go naprawic. juz miesiac wysylam pisma im i do Nokii ale na kazda odp musze czekac 2 tyg. ostatnio serwis nawet ZGUBIL moje pismo... a pani w serwisie zrobila galy jak zobaczyla ze ja mam podpisane a ona w dokumentach tego nie ma... CHORE

  • 0

    82. ~volt  2008-03-25 17:42:04  host: dynamic-87-105-237-124.ssp.dialog.net.pl

    W Życiu miałem NK 5110, 3310,3330, 5510,6600 teraz mam 9500. Nie chcę innego telefonu niż Nokia. SE to chałaśliwe "grajki" a nie porządne telefony. Nokia wyprzadza wszystkich!

  • 0

    83. ~Obiektywny  2008-03-25 18:55:06  host: proxy.tvgawex.pl

    Do Volt- myślę że jesteś tylko małoletnim fanatykiem tej niestety już nie idealnej marki.Jarecki ma rację, jeśli serwisy nie mogą się wyrobić z naprawami to czysty dowó na to jaki to "shit".Nokia już przynajmniej na jakiś czas się skończyła.Ja także dołączam się do tych, którzy zauważają inne, niejednokrotnie lepsze marki

  • 0

    84. ~arti  2008-03-25 19:56:46  host: egn173.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja miałem nokie 3250 (krajowa ze sklepu objęta pełną 24 miesięczna gwarancją) - zakupiona w maju 2007 roku - sprzedałem ją w styczniu 2008 jako praktycznie nową (chlubiłem się tym na aukcji) gdyż przez ok 8 miesięcy użytkowania telefonu marki nokia z górnej półki (przyznajmniej pod względem cenowym) dane mi było używać tego fonika ok 1,5 miesiąca czasu - pozostały czas telefonik był w naprawie - jak crc polska (których uważam za szajsowaty serwis w porównaniu do sacel) naprawił mi jedno zaraz psuło się co innego i tak wędrował szczecin - crc szczecin sacel itp itd - skończyło się na tym ,że sacel wymienił mi płyte główną - cały nowy fon wsadził w obudowe mojego starego (że tez im sie chciało ) - jeżeli ja na 8 miechów mogłem używać fona 1,5 miecha to już nigdy nie wróce do tej marki - obecnie mam samsunga f500 i bardzo go sobie chwale

  • 0

    85.  2008-03-25 22:05:43

    Miałem Nokie zaczynając od cegły typu 3210 kończąc na multimedialnym telefonie N73 nigdy nie było z nimi problemu. Jak telefon poszanujesz żaden się nie zepsuje no chyba że akurat trafiła się fartowna seria.

  • 0

    86. ~arti  2008-03-25 22:48:35  host: egn173.neoplus.adsl.tpnet.pl

    w powyższych wypowiedziach różnych osób można się przekonać ,że wiele osób ma regularne i poważne awarie a czas oczekiwania na naprawde sięgający niejednokrotnie ponad miesiąca tylko dodatkowo świadczy o przypuszczalnej ilości naprawianych aparatów marki nokia - ja o swoj telefon dbałem o czym świadczy brak jakichkolwiek rys w momencie sprzedaży na aukcji a jak juz naprawili zawieszanie sie fona to psuł się muzyczny odtwarzacz by potem aparat przestawał robić zdjęcia i sie zawieszał i tak na okrągło - i nie dyskutujmy tu juz moze o tych najstarszych modelach nokii bo te akurat były projektowane solidnie - prosto ale solidnie - dziś są naszpikowane masą gadżetów za to do solidności można mieć sporo zastrzeżeń - więc powiedzmy sobie inaczej - że teraz to raczej fartowną serie nokia produkuje gdy jakiś model się nie psuje zbyt nadto

  • 0

    87.  2008-03-26 08:29:36

    Pracuję w APS Era i jeżeli klient mi odpowiada że "chce tylko Nokie" lub "tylko na karte" nie podpierając tego rozsądnymi argumentami to oznacza, że nie ma bladego pojęcia o telefonii i snuje wnioski na podstawie obiegowych opinii. Teksty w stylu "mam ta nokie tyle lata i bateria trzyma tydzień" lub "cały czas używam tylko Nokii" oznacza dla mnie,że ocenia telefony przez pryzmat swoich kilku modeli sprzed kilku lat pozostając głuchym na współczesne modele Nokii jak i innych marek.Jednak rynek komórkowy się zmienił.Nokia nie produkuje juz telefonów z tak wytrzymałą bateria(są wyjątki 3110,6070),a konkurenci jak Sony Ericsson, Samsung wypuszczają dużo tańsze, solidnie wykonane, bardziej funkcjonalne lepiej wyposażone w akcesoria modele,które niczym nie ustępją modelą Nokii. Mam duży szacunek do Nokii i jej funów.Pamiętajcie jednak,że rynek się zmienił i miejcie otwrte umysły na modele innych marek.

  • 0

    88. ~BĄK  2008-03-28 17:33:51  host: s32.zabrze.net.pl

    A już najlepsza to 6131 ze słynnymi pasami na wyswietlaczu. CHyba nie było bardziej badziewnej noki.

  • 0

    89. ~kum  2008-03-29 10:45:53  host: ba178.internetdsl.tpnet.pl

    a ja kolejno od 10 lat NOKIA 3210,3330,3510,6610i a teraz 6300 i wszystkie miód, zero awarii Nokia forever :)))

  • 0

    90. ~  2008-03-29 11:13:16  host: p08-01.opera-mini.net

    To ja znam przypadek dwoje małych dzieci, które jeszcze chodzą do przedszkola, których i mama i tata używają komórek Nokia! Biedne dzieci. Nie wiem, czy to zgłosić gdzieś?

  • 0

    91. ~Solny  2008-03-29 17:41:41  host: host-87-74-3-199.dslgb.com

    Orangutan - sa ludzie, ktorzy chodza w tych samych butach przez rok, inni dwa lata, jeszcze inni dluzej.Opisana przez Ciebie polityka firmy moze wynikac tez z innej przyczyny - innowacji(software, hardware, design) na rynku. Pozdrawiam.

  • 0

    92. ~nie wiem  2008-03-29 18:52:01  host: icx114.internetdsl.tpnet.pl

    mialem sporo noki , tych starszych to chyba dziesiec , teraz dwie n73 a ostatnio n95 8 ... z tego wszystkiego zepsula sie tylko n73 ( uszkodzony volume a tym samym zoom aparatu i kamery --- taki wspolny przycisk ) naprawione to zostalo chyba w trzy tygodnie w "opal" te wczesniejsze fony zostaly zgubione , dwa ukradzione z reszta nie wiem co sie stalo ... sorki te ostatnie sprzedalem obecnie posiadam " najlepszy telefon jaki nokia kiedykolwiek zrobila " , oraz prywatnie n95 8 ... ten drugi jest kupiony praktycznie bez gwarancji bo jaka gwarancje moze dac firma ktora sprzedala 95 pochodzaca z gb lub z wenezueli ( w menu byl ten jezyk i trzy inne :-) ) oczywiscie ta firma daje SWOJA GWARANCJE :P istnieje tez renkojmia i inne takie ... ale to kit bo w sumie co oni moga naprawic ? fonik byl nowy i zostal kupiony . dlaczego ? dlatego ze nigdy nie mialem zlych przygod z nokia ps. fony innych producentow tez byly

  • 0

    93.  2008-03-31 14:23:00

    Hmm nigdy bym nie wybrała nokii, awaryjność tej marki jest na 1 miejscu w porównaniu do innych marek telefonów. Serwis jest do bani, przekracza 14 dni roboczych. Jedno słowo - TRAGEDIA!

  • 0

    94. ~kwistas  2008-03-31 19:55:26  host: w3cache.wignet.pl

    Jednak SE maja coś w sobie, a nokia może tylko o tym pomarzyć...

  • 0

    95. ~  2008-03-31 21:42:34  host: 80.51.91.252

    @93 TRAGEDIA - taka jak plej! :D

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-157-210-33.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.