DAJ CYNK

Ponad połowa Internautów ogląda filmy na urządzeniach mobilnych

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

54% Internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Zazwyczaj są to teledyski.

54% Internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Zazwyczaj są to teledyski.

Ponad połowa Internautów ogląda treści video na urządzeniach mobilnych. Robimy to znaczenie częściej na smartfonach niż na tabletach. Wynika to głownie z tego, że jest ich więcej na rynku, a także są one częściej używane. W końcu smartfon mamy przy sobie niemalże cały czas.

Wg danych Mobigate dla systemu Android z sierpnia 2016 roku, aplikacją mobilną o największym zasięgu jest Youtube (65%), przewyższającym tylko Facebooka (51%), na którym też można oglądać video. Warto zwrócić uwagę na średni czas korzystania z tych aplikacji - 13 min dla YouTube'a i 10min dla Facebooka. Trzecie miejsce pod względem popularności zajmuje Instagram (14%), ale tutaj średni czas spędzony na oglądaniu filmów w ciągu dnia, to niewiele ponad 2 minuty.

Popularność oglądanych treści, w zależności od urządzenia, prezentuje się następująco:

  Telewizor Komputer/laptop Tablet Smartfon
Teledyski / programy muzyczne 36% 43% 38% 49%
Wiadomości 73% 37% 32% 38%
Filmy 82% 60% 38% 30%
Seriale 66% 49% 29% 19%
Programy dokumentalne 31% 16% 8% 13%
Relacje sportowe 47% 22% 14% 11%
Programy kulinarne 35% 12% 10% 7%
Teleturnieje 30% 3% 3% 5%
Reality Show 17% 5% 4% 4%
Programy talentshow z gośćmi 9% 4% 5% 3%
Telewizja śniadaniowa 23% 3% 3% 2%


Trzy czwarte (77%) użytkowników najczęściej ogląda filmy na urządzeniach mobilnych w domu. Oprócz sytuacji domowych urządzenia mobilne najczęściej są używane do filmów w trakcie dalekich wyjazdów (50%), na wakacjach (30%) i komunikacji miejskiej (29%). W trakcie typowego dnia, poza domem, filmy na urządzeniach mobilnych są najczęściej oglądane w szkole/miejscu pracy (27%), na świeżym powietrzu (25%) i podczas spotkań ze znajomymi (9%).

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: IRCenter