Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ponad cztery piąte Szwedów w zasięgu 3G

Ponad cztery piąte Szwedów w zasięgu 3G

WitekT 3 Grudnia 2005 13:41

0 0

Jak podał szwedzki regulator rynku telekomunikacyjnego - PTS - w zasięgu sieci 3G znajduje się 85% mieszkańców kraju. Daje to Szwecji pierwszą pozycję w Europie, przed Wielką Brytanią (75% pokrycia ludności) i Włochami (60%).

Tak wysoki stopień pokrycia kraju wynika z dość restrykcyjnych w tym względzie zapisów koncesyjnych, które pierwotnie zakładały nakaz udostępnienia usług 99,98% populacji do końca 2003 roku. Data ta została później przesunięta do końca 2004 roku. Kolejne prośby operatorów o odroczenie do końca 2007 roku zostały odrzucone, a regulator grozi aktualnie operatorom nałożeniem kar w związku z niedotrzymywaniem terminu.




Jest jeszcze jeden powód tak wysokiego pokrycia - 5 operatorów (Hutchison 3G, Vodafone, Svenska UMTS, Tele2 i TeliaSonera) wspólnie budowało sieć i w związku z tym ponosiło mniejsze koszty.

Źródło tekstu: Telegeography, wł     

Dodaj do:
w sumie: 3
  • 0

    1.  2005-12-03 14:12:34

    ciekawe kiedy w Polsce bedzie taki zasieg 3G...ohh fajnie sobie pomazyc:)

  • 0

    2.  2005-12-03 15:57:37

    1 termin 2003... no koment....

  • 0

    3. ~koral  2005-12-05 11:40:18  host: aed19.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A u nas nie potrafią się dogadać i stawiają sieć osobno.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-157-200-1.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.