Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ponad 800 skarg na dostawców Internetu w 3Q2008

Ponad 800 skarg na dostawców Internetu w 3Q2008

WitekT 23 Listopada 2008 21:40

0 0

Do centrali UKE i do jego delegatur w miastach wojewódzkich w III kwartale wpłynęło 508 wniosków o mediacje z operatorami i 833 skargi. Najwięcej pytań dotyczy w ostatnim czasie realizacji umów zawartych w ramach BSA. Problemy nie dotyczą już jednak przede wszystkim opóźnień lub odmowy aktywacji samej usługi, jak miało to miejsce w I półroczu 2007 roku, ale jakości już świadczonej usługi - pisze gazeta.pl.

Operatorzy obiecują jedno, a świadczą drugie. 6 Mb/s, a czasem nawet 1 Mb/s, może okazać się w praktyce 152 kb/s.

Nie możemy oczekiwać od operatora, że wszystkie awarie związane z zaniżonym transferem uda się usunąć w terminie, czy też w ogóle uda się przywrócić transfer zgodny z zawartą umową. Jednak konsument powinien zostać poinformowany o realnym terminie oraz o możliwości rekompensaty finansowej. Gdy abonent nie dostaje szybkości obiecanej w umowie, musi mieć prawo podpisania aneksu na niższą przepustowość po niższej cenie lub odstąpienia od zawartej umowy - przyznaje Przemysław Skubisz z UKE.




Kolejnym, częstym problemem był termin rozwiązania umowy na neostradę tp. Czas trwania umowy liczony jest od momentu aktywacji usługi, natomiast najczęściej abonenci liczą czas trwania umowy terminowej od daty jej zawarcia. Klient przechodzi do operatora alternatywnego, myśląc, że nie wiąże go już kontrakt z TP - wtedy TP, zgodnie z regulaminem, nalicza karę umowną. Nie można za to winić TP, a rola UKE ogranicza się wtedy jedynie do postępowania mediacyjnego. Najwłaściwszym rozwiązaniem, zdaniem Urzędu, może być zamieszczenie w umowach operatorów alternatywnych zapisu dotyczącego rozwiązania umowy na neostradę tp, w którym abonent zgadzałby się na realizację umowy z operatorem alternatywnym dopiero po wygaśnięciu kontraktu z TP.

Problem aktywacji nowych umów BSA jest w chwili obecnej już właściwie nieodczuwalny, umowy są realizowane w terminie. Problemem jest jednak aktywacja usługi przenoszonej od jednego operatora alternatywnego do innego. Wiąże się to wciąż z opóźnieniami wynikającymi z braku aktualizacji informacji zarówno przez TP, jak i operatorów alternatywnych.

Źródło tekstu: gazeta.pl     

Dodaj do:
w sumie: 6
  • 0

    1. ~wans  2008-11-23 22:12:45  host: user-89-108-224-124.mobile.playmobile.pl

    a wcześniej zrobione podsumowanie dnia, żeby później dochodziły jeszcze kolejne wiadomości ;)

  • 0

    2.  2008-11-23 23:12:58

    Ludzie umów nie czytaja a potem sie dziwia ze im TP kare nalicza za zerwanie umowy. Odnosze wrazenie ze niektorzy to biora internet bo sasiad tez ma.Co do predkosci to wszyscy operatorzy dzialaja w klasie ubr wiec nie ma gwarancji transferu ale jak zamawia sie 1024 kb/s a w praktyce ma się 152 kb/s to jak dla mnie to warunkow na neta nie ma wcale i umowa nie powinna zostac zawarta po wywiadzie technicznym jesli taki zostal przeprowadzony.

  • 0

    3. ~homo_googleticus  2008-11-24 00:25:34  host: user-89-108-209-218.mobile.playmobile.pl

    Jeśli uda mi się podłączyć stałe łącze z Dialogu, sprawdzę skuteczność UKE w rozwiązywaniu umowy z tytułu niedotrzymania warunków umowy przez usługodawcę. Delegatura UKE w mojej mieścinie obsadzona jest przez zatwardziałych tepsiarzy, więc jestem bardzo sceptycznie nastawiony.

  • 0

    4. ~berdys  2008-11-24 02:52:07  host: cgx223.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a do mnie juz dzwonia z tepsy zeby umowe przedluzyc. Masakra z nimi. Umowa zawarta 13 lutego , aktywacja byla pare dni pozniej a oni juz szaleja ;)

  • 0

    5. ~hirgiz  2008-11-24 08:03:18  host: 212.160.172.70

    moga juz dzwonic iz aneks mozesz podpisac juz 3 m-ce przed zakonczeniem biezacej umowy, a i tak wejdzie on zycie po zakonczeniu umowy ktora teraz masz, a co ludkow ktorzy nie czytaj umow czy regulaminow to takich to jest mnostwo i pozniej maja tylko pretensje bo ten i ten operator jest be....

  • 0

    6. ~kkamilekk  2008-11-24 10:38:00  host: ds2.pwsz.elblag.pl

    mi konczyla sie umowa na neo i podziekowalem TP, zawracali glowe dzwonili po 3 razy dziennie ale im nie uleglem. Wybralem netie. 2tyg bez internetu (w tym problemy ze strony TP)ale mam 1mb w neti na lini tp i jestem zadowolony

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-161-73-123.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet