Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Ponad 5 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej

Ponad 5 mln klientów korzysta z bankowości mobilnej

LuiN 22 Stycznia 2016 08:26

2 1

W III kwartale 2015 roku ponad 30 milionów klientów miało dostęp do bankowości internetowej. W stosunku do tego samego okresu rok wcześniej oznacza to wzrost aż o 24,3 procenta. Szybko przybywa też użytkowników bankowości mobilnej. Prawie 5 mln klientów korzysta z usług bankowych na urządzeniach mobilnych. Ten trend wykorzystują także banki, proponując klientom aplikacje na tablety lub smartfony.



Już dziś ponad 5 mln klientów korzysta z rozwiązań bankowości mobilnej za pomocą aplikacji bądź mobilnej strony banku. Skala i tempo absorpcji rozwiązań mobilnych wśród klientów polskich banków pozytywnie zaskakuje - mówi agencji Newseria Bartłomiej Nocoń, dyrektor zarządzający z departamentu bankowości elektronicznej w Pekao SA.

Do systematycznie rosnącego zainteresowania rozwiązaniami bankowości mobilnej przyczynia się przede wszystkim stale rosnąca liczba smartfonów i tabletów na rynku oraz rozwój nowoczesnych technologii mobilnych i dostępu do Internetu wśród polskiego społeczeństwa. Jak podkreśla Nocoń, obecne tempo przyrostu liczby klientów mobilnych jest nieporównywalnie większe do tego, w jakim kilkanaście lat temu rozwijała się bankowość internetowa.

Według danych Związku Banków Polskich liczba klientów mających dostęp do bankowości internetowej w III kwartale 2015 roku przekroczyła 30 milionów. To o ponad 24 proc. więcej rok do roku. Liczba aktywnych użytkowników także rosła dwucyfrowo i wyniosła ponad 14,6 milionów. Oprócz osób indywidualnych dostęp do bankowości elektronicznej miało blisko 2,18 mln firm.

Banki muszą odpowiednio szybko reagować na te zachodzące zmiany - przekonuje Nocoń. Trend mobile first zaczyna być coraz bardziej widoczny, on objawia się coraz większą liczbą banków oferujących dostęp do konta za pomocą mobilnych kanałów dostępu.




Wśród najpopularniejszych rozwiązań w obszarze technologii mobilnych znajdują się przede wszystkim aplikacje. Banki oferują klientom także możliwość realizacji płatności mobilnych z użyciem smartfona czy tabletu.

Bank Pekao SA udostępnił klientom nową aplikację Pekao24 na tablety. To odpowiedź na rosnącą liczbę osób poszukujących tego typu rozwiązania - udział logowań z urządzeń mobilnych do serwisu internetowego Pekao24 przekracza 15 proc. Przez aplikację można robić najczęściej wykonywane operacje dostępne w systemie internetowym. Dodatkowo aplikacja Pekao24 na tablety ma moduł ułatwiający zarządzanie budżetem domowym, w tym prowadzenie analizy wydatków i wpływów.

Z perspektywy klientów ważna jest wygoda korzystania z proponowanych przez banki usług mobilnych. Ta wygoda w codziennym użytkowaniu bierze - moim zdaniem - górę nad wszystkimi innymi elementami - stwierdza Bartłomiej Nocoń. Chodzi o propozycje takich rozwiązań, które budują pozytywne doświadczenie i powodują, że klienci chętniej korzystają z dostępu do swojego konta za pomocą urządzeń mobilnych.

Zdaniem Noconia pozytywny customer experience będzie również jednym z kluczowych trendów w rozwoju produktów bankowości mobilnej.

Ponadto będziemy mieli do czynienia również z rozwiązaniami, które będą upraszczały oraz automatyzowały procesy bankowe i sprawią, że będą one z perspektywy klienta coraz bardziej przyjazne, ergonomiczne, intuicyjne i łatwe - mówi Bartłomiej Nocoń. Każda propozycja, która poprawia te doświadczenia i powoduje, że klient chętniej i częściej korzysta z usług swojego banku, ma wpływ na budowanie długoterminowej relacji.

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: bartłomiej nocoń | bankowość

w sumie: 7
  • 0

    1.  2016-01-22 09:23:39

    Mam konto w ING,używam mobilnej apki-przede wszystkim wygoda-szybki podgląd,przelew,BLIK. Brakuje mi tylko płatności HCE.

  • -1

    2.  2016-01-22 09:56:26

    Owczy pęd, przelewy to trzeba robić na spokojnie w domu, zastanowić się komu, ile i za co się przelewa, a nie przelewy na numer telefonu, mJarmark zamiast banku (mbanku), kategoryzacja (na potrzeby banków - mJarmak, ing), czy kupno w promocji rzeczy za połowę ceny, na które normalnie byśmy w ogóle nie spojrzeli.

  • 0

    3.  2016-01-22 10:17:57

    Paranoikiem nie jestem ale korzystanie z apki mobilnej bankowej choćby na androidzie to dla mnie proszenie się o kłopoty.
    Do banku loguje się tylko ze swojego kompa.

  • 0

    4. ~Master Chief  2016-01-22 10:19:37  host: 83-238-213-212.static.ip.netia.com.pl

    @2 Zgodziłbym się z większością, poza tym robieniem przelewów w domu - ja z regóły robię w czasie przerwy w pracy opłaty jak przyjdzie wynagrodzenie, wtedy mam pewność, że nie zapomnę. W domu zawsze coś może wyskoczyć.

  • 0

    5.  2016-01-22 10:30:52

    @2 - Tak, tak a zamiast nawigacji w smartfonie używać papierowej mapy... Wszystko się rozwija, czym się różni przelew ze smartfona od tego z komputera, chodzi o to by było szybko, sprawnie i skutecznie. Myśleć trzeba również przy przelewach z domu nie tylko podczas "mobilnych"...

  • 0

    6. ~ola  2016-01-22 11:01:23  host: ip-37-248-254-223.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    zostaje tylko www i app, oddział to maskara.. utrudniają, wciskają kit, nie słuchają, byle sprzedać...

  • 0

    7. ~hubert  2016-01-24 20:34:26  host: 89-79-185-65.dynamic.chello.pl

    korzystanie z apki na telefon i jednoczesna weryfikacje poprzez smsy wysyłane na ten sam telefon to jest proszenie się o problemy .. używam konta internetowego od lat, jestem zwolennikiem technologii ... ale jesli ktos włamie się do naszego telefonu to ma wszystko co potrzebne ... a więc... zdecydowanie lepiej ... przez komputer i smsy z hasłami lub przez apkę ale np. zdrapka , od biedy smsy na telefon ale logujemy się na konto z tabletu

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-82-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.