Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polskie UPC dużo inwestuje, być może wystartuje po LTE

Polskie UPC dużo inwestuje, być może wystartuje po LTE

WitekT 1 Marca 2011 10:35

0 0

Wyniki finansowe polskiego UPC rosną z różnych powodów, m.in. dlatego, że dużo inwestuje we własną sieć. Inwestycje są wyższe niż średnia dla operatorów kablowych w Europie Zachodniej, która wynosi około 23% ich przychodów, a więc i wyższy niż telekomunikacyjnych operatorów stacjonarnych - mówi w wywiadzie dla serwisku rpkom.pl Simon Boyd, prezes kablówki.

Szerzej o wynikach polskiego UPC w 2010 roku pisaliśmy w tej wiadomości.




Duże nadzieje polskie UPC wiąże z Asterem. Jeśli UOKiK wyrazi zgodę i dojdzie do przejęcia, to przejściowo inwestycje będą jeszcze wyższe, bo będą ponoszone nakłady związane z integracją obu firm. Po przejęciu Astera, udział UPC w rynku telewizji płatnej w Polsce urośnie maksymalnie do 12-15% z dzisiejszych 7-8%. Boyd nie wyklucza, że UPC wejdzie do kolejnych miast, ale na razie koncentruje się na rozwoju na obszarach, gdzie już jest obecny. Co ciekawe, prezes polskiego UPC nie wyklucza startu w przetargu na częstotliwości LTE.

Nasza grupa w różny sposób rozwija usługi komórkowe. Są też przykłady rynków, gdzie budujemy sieć mobilną od podstaw, jak np. w Chile. Są też jednak i takie, gdzie grupa działa tylko jako MVNO - mówi Boyd dodając, że przejęcie Astera wraz z jego MVNO też jest szansą na wejście na ten rynek.

Źródło tekstu: rpkom.pl     

Dodaj do:
w sumie: 15
  • 0

    1.  2011-03-01 10:34:33

    Hehe, jakby oferowali jeszcze z telefonią komórkową to byłby to moloch, 4 usługi mógłbym u nich mieć ; d 5 operator z drugiej strony to dużo, ale jednak przydałby się i taki, im wieksza konkurencja tym lepiej, a klienci co mają już 3 inne usługi pewnie będą mieli zniżki...

  • -1

    2. ~  2011-03-01 12:04:27  host: z31-10.opera-mini.net

    gdyby tylko UPC oferowal taniinernet, ale to nie zachod

  • -1

    3. ~Abonent  2011-03-01 12:41:33  host: 89-79-81-212.dynamic.chello.pl

    Tu inwestycje, tam przejęcie, tu przetarg,niesamowita prosperity i wrażenie wspaniałości w zalewie sukcesu. A na infolinii UPC rozpacz ciemnoty i indolencji w wykonaniu ludzi zatrudnionych po 7 zł na godzinę przez agencję pracy tymczasowej.Nie mniejsza rozpacz,gdy abonent zleca montaż usługi i przychodzi dzieciak, który nie ma nawet śrubokrętu ze sobą. Ta firma to po prostu żenada. Jakość usług tv analogowej- delikatnie mówiąc - średnia na granicy z kiepską(śnieg, smużenie,szumy wzmacniaczowe w postaci różnych paseczków na wyższym UHF). Internet też jak się uda, czasem pędzi, czasem muli, a już regularnie,przy każdej zmianie IP gubi DNS i kilkugodzinna przerwa.Jeszcze pół roku i UPC dostaje ode mnie z buta.Na szczęście mam dostęp do mniejszego, lokalnego operatora. Jak zobaczyłem jakość analogowej tv u sąsiadki, to UPC musi się daleko schować,internet też 15mbit za 40 zł. Już się nie mogę doczekać.

  • 0

    4.  2011-03-01 12:49:07

    A mnie właśnie stabilność i wysoka jakość internetu oraz TV skłoniło do podpisania nowej umowy z UPC. Pewnie wszystko zależy od lokalizacji i grupy na danym terenie której się znajdujemy.

  • 0

    5. ~joł  2011-03-01 13:03:31  host: korp14.avistamedia.pl

    Też mam w UPC usługi net + tv jestem bardz ozadowolony . :)

  • 0

    6.  2011-03-01 13:17:45

    Jak już gdzie indziej pisałem, mam Telefon, Kablówkę HD oraz Internet. Szczerze mówiąc na JAKOŚĆ sygnału nie mogę narzekać w ogóle. Mieszkam w Szczecinie i awarie są rzadkie, internet szybki i tani w porównaniu do konkurencji o podobnej prędkości. No, ale jak ktoś chce internet za 20zł miesięcznie to można ponarzekać. To co mi się nie podoba w UPC, to fakt, faktem słaba obsługa w BOKu... zdarzyło mi się, że musiałem 2 razy dzwonić, by załapać się na bardziej ogarnietego konsultanta, ale w ciągu lat używania może z 3-4 razy musiałem do nich dzwonić... a jak narzekać dalej to... mam telewizje HD, po aktualizacji dekodera chodzi on jeszcze wolniej niż wcześniej (przy liście kanałów) mogliby wybrać urządzenia szybsze, i do tej pory bodajże nie ma możliwości pobrania routera z Wi-Fi w standardzie N, to jedyne bolączki UPC.

  • 0

    7.  2011-03-01 14:08:05

    Mieszkam w Szczecinie (do Darkeners) i awarie (internetu) były BARDZO CZĘSTE (od ponad roku nie mam neta w UPC). Telewizja Anologowa BYŁA raczej dobrej jakości. Co do Telewizji Cyfrowej to żenada. Jakość zdecydowanie gorsza od Prawdziwych Cyfrówek (N, Polsat, Cyfra+), ale to akurat zrozumiałe - przy takiej infrastrukturze. Co do HD... tak się składa, że widziałem to "hd" w UPC gdzieś z tydzień temu. Wielokrotnie zwiększana rozdzielczość to za mało, aby mówić o telewizji HD. Pozostałe parametry powodują, że jakość telewizji "hd" w UPC jest minimalnie wyższa, albo i niekoniecznie od zwykłej telewizji cyfrowej w N, Polsacie czy Cyfrze+. Ceny już do rewelacyjnych też nie należą. Jak ktoś potrzebuję naprawdę szybkiego internetu to oferta może być w miarę, ale warto rozejrzeć się za alternatywą - lepiej dopłacić 20% i mieć spokój niż liczyć na cud, że internet będzie działać bez zarzutów i nie trzeba będzie dzwonić do BOK. Bo wtedy to już ...

  • 0

    8.  2011-03-01 14:09:19

    * Oczywiście pisząc, że nie mam neta mam na myśli, że ze względu na częste awarie ,zrezygnowałem z zabawy z UPC.

  • 0

    9.  2011-03-01 14:24:14

    I co, może zmieniłeś na GlobalConnect, czy Neostrade? Ja awarii nie mam praktycznie w ogole, znajomi w GlobalConnect mają już zauważalnie, ale tragedii nie ma. Co do HD... nie wszystkie materiały nadawane przez stacje są HD, mam Canal+ i HBO, wiec wiem co mowie, bo kumpel z N czy Cyfrą, wcale lepiej nie wyglądają. Więc to zależy od danego filmu, a nie czy kanał ma nazwe HD czy nie. Poza tym, masz dzwiek, możliwość zmiany lektora na orginalny dzwiek co moim zdaniem jest swietne, nie cierpie polskich lektorów... a jakość HD najbardziej da się zauważyć oglądając nie filmy, ale mecze... chyba puchar afryki jak ogladaliśmy czy już nie pamiętam co, bo śnieg był, lekka warstwa wiec to chyba jednak nie afryka, ale cholera wie bo maja zimno w RPA nawet (:P), ale puenta jest taka, że na zwykłej telewizji piłki często nie było widać, a na HD już zawsze.

  • 0

    10.  2011-03-01 14:24:46

    Mam 25mb/s z UPC od grudnia. Ani razu nie było żadnej awarii, nawet chwilowej przerwy w dostawie neta. Prędkość osiągalna jest taka, jaką mam na umowie (można sobie zobaczyć staty na moim profilu). Wcześniej miałem Multimedie, neta nie było często, ceny z kosmosu, ale jak tylko UPC pojawiło się w moim bloku od razu do nich przeszedłem i nie żałuje.

  • 0

    11. ~karol2d  2011-03-01 14:59:49  host: ip248.elektrosat.pl

    Śmiech. Środek Wrocławia, ale UPC brak.

  • 0

    12.  2011-03-01 20:28:29

    UPC? Ludzie, sąsiad płaci za użytkowanie wifi WE WŁASNYM MIESZKANIU 5 zł miesięcznie... I do tego z laptopa sterczy mu jakieś *** wielkości trzech pendrivów... Dwa lata minęły - 120 zł, a za tą cenę można mieć najprostszy, własnościowy ruter wifi.

  • 0

    13. ~  2011-03-01 21:06:51  host: 87-205-176-191.adsl.inetia.pl

    UPC nie dość że jest awaryjne to jeszcze drogie, najtańszy internet kosztuje 56zł a to tylko 5/0,5Mbps.

  • 0

    14.  2011-03-01 21:47:33

    ernov, fakt że była taka promocja, ale gdyby do nich zadzwonił i poprosił o aktulizacje tego co ma (bo już teoretycznie jest poza umową roczną) to bez problemu po 1) Przyspieszą mu neta, po 2) Zniosa opłaty za Wi-Fi... trzeba być świadomym użytkownikiem, nie ważne czy jest się w Neti, Asterze, neostradzie czy cos....

  • 0

    15.  2011-03-02 20:07:59

    Darkeners, nie trzeba. Wystarczy być zwykłym użytkownikiem a Cię nabiorą w tym kraju, w tym ustroju...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-80-211-135.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.