British Telecom, jeden z największych graczy na światowym rynku telekomunikacyjnym, jest obecny w naszym kraju od 2004 r. Brytyjski operator zainwestował u nas około 10 mln euro i chce ją podwoić w ciągu 2-3 lat.
Wydatki mają pójść przede wszystkim na rozwój infrastruktury. To stosunkowo niewielka kwota, jak na jednego z największych na świecie operatorów telekomunikacyjnych, ale BT prowadzi w Polsce dość niszową działalność. Jest skoncentrowany na obsłudze ruchu międzynarodowego dużych przedsiębiorstw.
Operator obsługuje w Polsce około 200 klientów. Kontrakty z wieloma z nich to pochodna międzynarodowych umów podpisywanych przez centralę BT. Przykładem może być niedawna umowa z włoskim Fiatem. W skali światowej warta była 450 mln euro, wartość kontraktu realizowanego w Polsce — około 6 mln euro.
Sygnałem coraz większej roli Polski w strukturach BT może być plan otworzenia w naszym kraju centrum marketingowego na środkową i wschodnią Europę. BT zatrudnia w tej chwili w Polsce prawie 70 osób, głównie w działach technicznym i sprzedaży. W tym roku ta liczba prawdopodobnie się podwoi.
Brytyjski operator zamierza zdobyć klientów z sektorów bankowego, paliw i produkcyjnego oraz zdobyć kontrakty z sektora rządowego. BT jest zainteresowane współpracą z firmami z grona 50 największych w Polsce.
Źródło tekstu: Puls Biznesu