Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polskie firmy cyfrowo upośledzone

Polskie firmy cyfrowo upośledzone

orson_dzi 13 Listopada 2017 11:18

0 4

big data

W ubiegłym roku zaledwie 6% polskich firm analizowało duże zbiory informacji - wynika z danych Eurostatu. Daje nam to przedostatnie miejsce w unijnym rankingu, przed Cyprem.

W ubiegłym roku, zaledwie co trzecia firma działająca w UE, zatrudniająca co najmniej 10 osób, posiadała stronę internetową. Choć znacznie lepiej wyglądają wskaźniki wykorzystana mediów społecznościowych w działaniach biznesowych - przyznaje się do tego już połowa firm - to ten wyjątek tylko potwierdza regułę: cyfryzacja to pięta achillesowa wielu przedsiębiorstw. Nie tylko polskich. Najlepiej ilustrują to dane na temat wykorzystania Big Data.

W ciągu minuty internauci publikują ponad 46 tys. zdjęć na Instagramie, korzystają z wyszukiwarki Google ponad 3,5 mln razy i umieszczają ponad 74 tys. postów w mikroblogowym serwisie TumbIr. To kopalnia wartościowych informacji. Jednak póki co wykorzystywana rzadko. Jak wynika z unijnych danych, w UE tylko 10% firm analizuje duże zbiory informacji - o klientach, rynku czy konkurencji.




Tylko 6% polskich firm korzysta z analityki Big Data, co daje nam w ogólnej klasyfikacji 24, przedostatnie miejsce przed Cyprem. Lepiej wypada od nas m.in. Rumunia, Czechy, Słowacja czy Bułgaria. Podium zajmują Malta, Holandia i Belgia, kolejne pozycje zajęły takie państwa jak Finlandia, Wielka Brytania czy Estonia.

Dystans jaki dzieli nas od dobrze zinformatyzowanych, ucyfrowionych państw, dobrze pokazuje nasycenie rozwiązaniami Big Data w dużych firmach. W Polsce z analityki danych korzysta 5% małych, 8% średnich i 18% dużych, zatrudniających powyżej 250 osób przedsiębiorstw. Dla porównania, na Malcie takich firm jest 42%, w Danii i Finlandii 40% a u naszych południowych sąsiadów - Słowaków i Czechów - odpowiednio 24% i 22%.

Najczęściej firmy analizują dane geolokalizacyjne z urządzeń przenośnych, do czego przyznaje się aż 46% przedsiębiorstw, a także dane generowane w mediach społecznościowych (45% wskazań). Co trzecia firma analizuje dane własne pozyskane ze smart urządzeń i sensorów. Dla porównania, w Polsce dane z urządzeń smart pozyskuje 10% firm, tyle samo wykorzystuje informacje geolokalizacyjne. Co ciekawe, dane pozyskane z mediów społecznościowych analizuje zaledwie 5% firm.

Źródło tekstu: Eurostat     

Dodaj do:

Tagi: firmy | big data | firma

w sumie: 5
  • 1

    1.  2017-11-13 12:27:41

    Z drugiej strony lepiej być upośledzonym cyfrowo niż fizycznie(sarkazm).

  • 1

    2. ~.wewewe  2017-11-13 12:47:22  host: agsa227.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "To kopalnia wartościowych informacji. Jednak póki co wykorzystywana rzadko."

    nie, to wszędobylkie szpiegujące korporacje są ZŁEM tego świata a brak "higieny danych" jest ułomnością wielu internautów...

    Ale redaktorzynki niech sobie gderają bez sensu...

  • 1

    3. ~.we  2017-11-13 13:11:48  host: a07-02-05.opera-mini.net

    Ja też jestem upośledzony cyfrowo bo nie mam komputera i internetu, a pisze ze starej nokii

  • 1

    4. ~vbn  2017-11-13 13:52:59  host: 193.164.142.117

    Ja jestem upośledzony cyfrowo, bo scrolluję codziennie facebooka, a to trochę upośledza. :/

  • -1

    5. ~Flej  2017-11-13 16:56:12  host: azw231.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja jestem upośledzony cyfrowo, bo mam internet od Play w roamingu krajowym 3Mbit/s :DDDDD

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-224-103-239.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Co byś wybrał/a kupując iPhone'a z OLED-em?

Chińskie władze zatwierdziły nową fabrykę paneli OLED firmy LG

 

Zobacz wynik | Opinie (4)

Archiwum Ankiet