Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polskie centrum sieciowe Lucenta

Polskie centrum sieciowe Lucenta

WitekT 30 Lipca 2006 16:47

0 0

Lucent Technologies ogłosił dzisiaj otwarcie Globalnego Centrum Zarządzania Sieciami (GNOC – ang. Global Network Operations Center) w Bydgoszczy, gdzie mieści się siedziba firmy w Polsce.

Lucent oferuje klientom na całym świecie usługi Managed Services, i zgodnie z tą strategią usługową polskie centrum - piąte już centrum GNOC Lucenta na świecie, zapewniać będzie operatorom szereg usług zarządzania sieciami telekomunikacyjnymi i hostingu aplikacji. Usługi te obejmować będą m.in. monitoring sieci, wsparcie techniczne, dostarczanie usług oraz usługi hostingu aplikacji komunikacyjnych. Centrum GNOC w Bydgoszczy rozpoczęło działalność w lipcu 2006 roku.

Nowe centrum GNOC to rozszerzenie naszych globalnych możliwości w zakresie zarządzania sieciami i innych usług Managed Services. Usługi zarządzania i utrzymania sieci cieszą się coraz większym zainteresowaniem, ponieważ umożliwiają operatorom redukcję kosztów eksploatacyjnych, większą koncentrację na potrzebach swoich końcowych klientów oraz dostarczanie im różnorodnych, wysokiej jakości usług komunikacyjnych - powiedział David Dial, wiceprezes Managed Services, Lucent Worldwide Services.

Otwarcie polskiego centrum GNOC to wyraz zaufania, jakim Lucent obdarza nasz lokalny zespół ekspertów, a także pozytywny znak dla polskiego rynku i dla całego regionu - powiedział Andrzej Dulka, Dyrektor Generalny, Polska i Czechy.




Centra GNOC Lucenta zarządzają obecnie ponad 40 różnych sieci telekomunikacyjnych, począwszy od sieci DSL i IP, po sieci optyczne i transmisji głosu, zbudowanych z setek lub tysięcy elementów sieciowych, obsługujących różne typy klientów, począwszy od nowych operatorów sieci IP po tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych, przedsiębiorstwa i agencje rządowe.

Centra GNOC Lucenta zapewniają usługi dopasowane do wymagań operatorów, np. pełne całodobowe wsparcie 24x7 lub obsługę poza godzinami pracy. Dzięki temu operatorzy mogą elastycznie dopasowywać ofertę usług do wymagań swoich klientów, a jednocześnie obniżać koszty, poprawiać jakość i realizować gwarancje zachowania poziomu usług (SLA – ang. Service Level Agreement). Centra mogą też świadczyć usługi ad hoc, jako zapasowe centrum eksploatacji sieci (NOC), pozwalając na zminimalizowanie konsekwencji poważnych awarii własnego centrum NOC operatora.

GNOC oferuje ponadto hosting i zarządzanie platformami usługowymi, takimi jak VoIP, IP TV, bezpieczeństwo sieci, systemy naliczania i obciążania w czasie rzeczywistym, aplikacje w sieciach nowej generacji czy też centra obsługi wiadomości. Model hostingowy pozwala operatorom na istotne obniżenie kosztów w porównaniu z tradycyjnym modelem rozwoju usług; jest odpowiedzią ze strony Lucenta na biznesowe wyzwania operatorów sieci telekomunikacyjnych i operatorów wirtualnych.

Źródło tekstu: Lucent     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~  2006-07-30 17:55:06  host: apn-99-89.gprspla.plusgsm.pl

    Dzisiaj?

  • 0

    2. ~  2006-07-30 22:39:01  host: ahs210.internetdsl.tpnet.pl

    przecież GNOC funkcjonuje już kilka miesięcy... Może teraz było oficjalne otwarcie?

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-136-26.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.