Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polskie auto elektryczne w 2019 roku

Polskie auto elektryczne w 2019 roku

orson_dzi 13 Lutego 2018 08:18

9 7

syrena

W ciągu najbliższych miesięcy eksperci motoryzacyjni wybiorą partnera do budowy pierwszego polskiego e-samochodu. Za realizację projektu odpowiada ElectroMobility Poland. Auto trafi do małoseryjnej produkcji w 2019 roku.

Pod koniec ubiegłego roku spółka rozstrzygnęła konkurs na wizualizację nadwozia, w którym wyłoniła projekty o najciekawszym designie. W listopadzie rozpoczęło się postępowanie skierowane do producentów pojazdów i komponentów samochodowych.

Komisja ma za zadanie wytypować samochód, który byłby polską wizytówką. W tej chwili waży się, czy powinien on być duży czy mały, tani czy drogi. Dylematy wiążą się nie tylko z trudnościami technicznymi, lecz także ze sprawami finansowymi. Podoba mi się młoda generacja konstruktorów, ludzi chętnych do stworzenia polskiego samochodu, oni podchodzą do tego z wielkim zapałem - mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Zbysław Szwaj, konstruktor i członek komisji oceniającej w postępowaniu "Polski Samochód Elektryczny".

Całe postępowanie będzie się składać z kilku etapów, w trakcie których eksperci dokładnie zweryfikują nie tylko wszystkie projekty, lecz także kompetencje zespołów, które je zgłosiły. Spółka chce, aby za kilkanaście miesięcy były już gotowe pierwsze prototypy funkcjonalne - czyli takie, które nie są jeszcze gotowe do wdrożenia do produkcji, ale pokażą już, jak będzie wyglądało e-auto, jakie będzie miało funkcje i czym będzie mogło przekonać do siebie polskich konsumentów.




Zainteresowanie współpracą z EMP jest bardzo duże. Zgłosiło się siedemnaście konsorcjów, na które składa się blisko dwieście podmiotów. Jak zapewnia Piotr Zaremba, dyrektor zarządzający ElectroMobility Poland, firmy te mają bardzo różne kompetencje, które wzajemnie się uzupełniają. Oceniamy koncepcję biznesową i techniczną złożonych projektów. Szukamy też ludzi, którzy mogliby te projekty dalej realizować.

Bartosz Mielecki z Polskiej Grupy Motoryzacyjnej ocenia, że projekt polskiego elektryka jest inicjatywą, która przyciągnie młodych, ambitnych konstruktorów czy inżynierów, którzy mają już doświadczenie w pracy dla dużych, zagranicznych koncernów. Teraz będą mogli je wykorzystać na polskim rynku.

Wśród projektów, które trafiły do EMP, znalazła się między innymi nowa wersja legendarnej Syreny i elektryczny crossover z napędem na cztery koła. Jego twórca, Andrzej Lechowicz ze spółki Sancad, podkreśla, że to obecnie szybko rosnący segment rynku motoryzacyjnego.

Źródło tekstu: newseria     

w sumie: 28
  • 1

    9.  2018-02-13 09:41:33

    @5
    Jakis przyklad tejze mysli? Czolg Goryl? Mysliwiec Skorpion? Czy moze Arrinera Hussarya czy jak to sie pisze? Bo zdaje sie, ostatnia calkowicie polska konstrukcja to byla znajdujaca sie na obrazku Syrena.
    Bogate kraje nie porywaja sie na produkcje wlasnego auta, ciekawe dlaczego?
    Poza wycieczkami personalnymi, umiesz normalnie dyskutowac?

  • -3

    10.  2018-02-13 10:00:25

    Jeżeli nawet nie będzie to luksusowe i tanie auto, to i tak dobrze, że w Polsce coś się dzieje w nowych technologiach. Jak nie wyjdzie masowa produkcja na wielką skalę, to trzeba będzie nawiązać współprace z Azjatami, którzy mają know-how i kasę.

  • 2

    11. ~Oggi  2018-02-13 10:15:24  host: atg66.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @10 - No toś błysnął koncepcyjnie... Ręce opadają!

  • 1

    12.  2018-02-13 10:45:06

    Bo akurat polaki cebulaki będą jeździć esamochodami. LOL

  • 2

    13.  2018-02-13 10:46:18

    ruskov - będą! 10-, 15-letnimi sprowadzonymi z Niemiec. Bo i tak będą lepsze niż nowe "polskie" ze sklepu ;-)

  • -3

    14. ~Piła  2018-02-13 10:48:59  host: user-94-254-243-177.play-internet.pl

    Apelfan, przyłącz się do nich. Może wyślisz narodowy telefon. Przerzucił byś swoje oddanie na coś polskiego.

  • -2

    15. ~Piła  2018-02-13 10:55:06  host: user-94-254-243-177.play-internet.pl

    @9. Przecież solidarność zniszczyła cały polski przemysł motoryzacyjny. Jest to jakiś sposób na sensowną próbę jego odbudowy. Nie mamy inżynierów od silników spalinowych ale od elektrycznych już tak. Ropy nie mamy, ale prąd jest. Bez ryzyka nie ma sukcesu.

  • 1

    16. ~amigo  2018-02-13 11:10:17  host: host-89-230-35-134.dynamic.mm.pl

    Te parcie do eletryków to jest zgubne ponieważ dziś płacimy za prąd 70 gr brutto, a jak masowo będą elektryki to będziemy płacić z 500% więcej i wtedy luksusem stanie się świecenie żarówki w domu, a o innych sprawach elektrycznych nie wspomnę.

    Wprowadzanie elektryków jako równowagi w całym systemie powinno być oparte na kilkadziesiąt lat co najmniej na jakieś 30-50 lat.

    Moim zdaniem tak szybka przemiana w motoryzacji to są mega skutki negatywne dla wszystkich. Przykład wzrost cen energii elektrycznej, wzrost zanieczyszczenia z powodu jej wytworzenia, braki VAT z paliwa, braki VAT z części samochodowych, braki VAT z usług naprawczych itp. Wyliczać można jeszcze wiele innych, a plusów nie ma tak dużo.

  • 2

    17.  2018-02-13 11:15:33

    toms - starzy jesteśmy... Powiedz, czy Polska mogła kiedykolwiek pochwalić się samochodem "narodowym". który mógłby być wizytówką przemysłu motoryzacyjnego? NIGDY! Możemy pochwalić się za to innymi rzeczami - chociażny okołomotoryzacyjny przemysł... Sam obsługuję klienta, który robi świetne podzespoły, praktycznie tylko na eksport. Po co rząd pieprzy o samochodzie? Spółkę państwową stworzą i 10 lat będą klepać ten sam model - bo "narodowy"? Śmieszne trochę...

  • 1

    18.  2018-02-13 11:18:51

    @9
    Zgadza sie, Solidarnosc nie zgodzila sie na wejscie VW do FSO. Niemniej pytam sie, gdzie tam byla polska mysl techniczna? Konkrety prosze.
    Pradu nie mamy, infra trzeszczy w szwach, w szczegolnosci przesyl. Mamy wydobycie wegla na poziomie 1950 r. i stale rosnacy import, z Rosji, Australii i USA.

  • 0

    19.  2018-02-13 11:19:26

    @18
    Mialo byc @16...

  • 1

    20. ~Marek.  2018-02-13 11:40:30  host: ip-91-224-185-17.multi-telekom.pl

    Sprzedawanie naiwnemu mało obytemu elektoratowi marzeń i to w dodatku nie realnych

  • 1

    21. ~pszemeq  2018-02-13 12:03:47  host: 212.160.172.72

    Naprawdę jestem ciekaw jak zostanie ogłoszony sukces tej sprawy. Nawet, szczerze mówiąc, dziwi mnie dlaczego rząd dalej brnie w taka mrzonkę.

  • 1

    22.  2018-02-13 12:57:56

    Samochody elektryczne - jestem za! Ale na Boga nie jako samochody dla Kowalskiego. To mu nigdy się nie zwróci. Tylko floty autobusowe w komunikacji miejskiej mają sens. Ewentualnie jakieś skutery. Przy naszej infrastrukturze przesyłowej, byle wichura i kilkanaście tysięcy aut stoi przez kilka dni.

  • 2

    23. ~.  2018-02-13 13:13:46  host: ip-31-0-124-87.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    Mam nadzieje, że ten światowy hit będzie produkować....stocznia w Radomiu :D :D :D
    Ach te sny o potędze w pisowskiej postrzeczywistości. A tu trzeba sznurkiem i drutem wiązać real :D

  • -2

    24. ~kiler  2018-02-13 13:27:21  host: 83-238-4-142.static.ip.netia.com.pl

    @9 - o ile pamiętam, był jeszcze polonez. to tak z masowej produkcji. oparty na Fiacie, ale jednak nasz

  • 1

    25.  2018-02-13 13:49:12

    @24
    Zle pamietasz. To konstrukcja wloska, opracowana w calosci w Italii.

  • -1

    26.  2018-02-13 14:54:26

    Nasz to był Beskid. Ale za nowoczesny był na tamte czasy i nie po lini partii.

  • 0

    27.  2018-02-13 15:02:03

    @26
    Przeciez mial silnik od malucha.

  • 2

    28.  2018-02-13 17:52:09

    Sama bateria ze 30000 zł. Racjonalny zasięg żeby osiągnąć przydałby się ze dwie. Infrastruktury do szybkiego ładowania brak. Prąd z węgla. Potentatom produkującym samochody elektryczne nie wychodzi a tutaj będzie sukces ;) Takie samochody elektryczne, bez baterii, są w bardzo atrakcyjnych cenach. Sam się zastanawiałem ale mnie się nie kalkulowało.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-92-174-226.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Najpopularniejsze

Ankieta

Czy Internet LTE jest w stanie zastąpić Internet kablowy?

Test szybkości LTE sieci Plus

 

Zobacz wynik | Opinie (18)

Archiwum Ankiet