DAJ CYNK

Polski rynek telefonów w 2005 roku w liczbach

WitekT

Wydarzenia

W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.

W 2005 roku w Polsce sprzedano 5,905 mln telefonów. Tak jak w innych rejonach świata, tak i w naszym kraju pozycję niekwestionowanego lidera zajmuje Nokia z udziałem na poziomie ponad 43%.

Miesiącem, w którym sprzedano najmniej telefonów, był luty – zaledwie 372 tys. (6,6% rocznej sprzedaży). Tradycyjny okres największego prosperity to grudzień, ze sprzedażą na poziomie aż 778 tys. sztuk (13,8% rocznej sprzedaży). Co miesiąc daje się zauważyć tendencję wzrostową, nawet pomimo okresowych wahań. Średnio każdego dnia 2005 roku (wliczając w to niedziele i święta) nabywców w Polsce znajdowało 16,2 tys. nowych telefonów.

Miesiąc

Sprzedaż

Styczeń

394 tys.

Luty

372 tys.

Marzec

435 tys.

Kwiecień

417 tys.

Maj

476 tys.

Czerwiec

486 tys.

Lipiec

469 tys.

Sierpień

482 tys.

Wrzesień

533 tys.

Październik

558 tys.

Listopad

505 tys.

Grudzień

778 tys.

Razem

5905 tys.



Nokia w 2005 roku w Polsce sprzedała ponad 2,5 mln telefonów, co dało jej pozycję lidera z udziałem na poziomie 43,3%. Co miesiąc nabywców znajdowało nie mniej niż 150 tys. telefonów tej firmy, a z reguły było to ponad 200 tys. W grudniu, typowym okresie wzmożonych zakupów, klienci kupili 365 tys. Nokii – był to prawie co drugi kupowany telefon w tym czasie.

Siemens i BenQ w 2005 roku w Polsce sprzedał 1,05 mln telefonów, co dało im udział w rynku na poziomie 17,8%. Był to też jedyny producent, obok Nokii, który sprzedał w naszym kraju ponad milion telefonów w ciągu 12 miesięcy. Jego miesięczna sprzedaż wahała się od 66 tys. (listopad) do 109 tys. sztuk (marzec). Swoją pozycję zawdzięcza jednak tylko popytowi do maja – od tego czasu SonyEricsson sprzedawał już miesięcznie więcej telefonów.

SonyEricsson zajmuje trzecią pozycję w naszym kraju – dzięki sprzedaży 981 tys. sztuk. Dało mu to udział w rynku na poziomie niecałych 16,6%. Jego miesięczna sprzedaż wahała się od 48 tys. (luty) do 141 tys. sztuk (grudzień). Hitem sprzedaży był pewnością model K700i.

Motorola, która jest drugim producentem na świecie, w naszym kraju znajduje się poza podium. W 2005 roku sprzedała tylko 423 tys. telefonów i zanotowała udział w rynku na poziomie 7,2%. W listopadzie i grudniu spadła nawet na piątą pozycję, kiedy to sprzedawała po kilka tysięcy telefonów mniej niż Sagem. Każdego miesiąca nowe Motorole znajdowały od 29 tys. (kwiecień) do 50 tys. nabywców (maj).

Sagem w 2005 roku w Polsce sprzedał 316 tys. telefonów, co dało mu udział w rynku na poziomie 5,4%. Wynik ten w znacznej mierze zawdzięcza zapewne modelom myX5-2 oraz myX6-2, które sprzedawały się bardzo dobrze, szczególnie w Orange. Najniższą sprzedaż producent zanotował w lutym i kwietniu (19 tys. sztuk), a najwyższą w grudniu (44 tys. sztuk).

Samsung w 2005 roku w Polsce zajął szóste miejsce – niskie jak na jego ambicje. Sprzedał 286 tys. telefonów, co dało mu udział w rynku na poziomie 4,8%. O ile jednak na początku roku sprzedawał "naście" tysięcy telefonów miesięcznie, tak od połowy roku było to już ponad 20 tys, a w grudniu 51 tys, co w ujęciu miesięcznym dawało mu czwarte miejsce.

Pozostali producenci tacy, jak LG, Panasonic i Alcatel, sprzedali łącznie w 2005 roku 297 tys. telefonów i zanotowali sumaryczny udział w rynku na poziomie 5%.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: wł