Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15% rocznie. PayPal dwukrotnie szybciej [wideo]

Polski rynek płatności elektronicznych i mobilnych rośnie o 10-15% rocznie. PayPal dwukrotnie szybciej [wideo]

LuiN 24 Października 2013 11:40

0 1

Polacy coraz chętniej decydują się na płatności za pomocą platform elektronicznych i mobilnych. Cały rynek rośnie o 10-15% rocznie, ale PayPal notuje ponad dwukrotnie szybszy rozwój. Dlatego ta międzynarodowa platforma zapowiada dalszy rozwój płatności mobilnych oraz współpracę z nowymi sprzedawcami.

Mamy coraz więcej użytkowników naszych usług. Rośnie również liczba handlowców, którzy akceptują PayPal jako sposób płatności. Żeby temu sprostać w takim kraju, jak Polska, dodajemy nowe funkcjonalności do portfela PayPal - przelew bankowy, nowe karty jak Maestro. Mamy partnerstwo z Alior Bankiem w celu rozwijania nowych, innowacyjnych usług. Planujemy także rozwijać nowe usługi w obszarze płatności mobilnych, aby umożliwić płacenie za codzienne zakupy w nowy sposób - wylicza w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Damien Perillat, dyrektor zarządzający PayPala w Europie Środkowo-Wschodniej.

PayPal na całym świecie przetworzy w tym roku płatności mobilne o wartości ok. 20 mld dolarów. W krajach Europy Środkowo-Wschodniej zarejestrowane są trzy miliony aktywnych kont w systemie, a ze spółką współpracuje 50 tys. sprzedawców.

Perillat podkreśla jednak, że to dopiero początek rozwoju PayPala w regionie i Polsce. Jak wynika z badań IPSOS-u przeprowadzonych dla PayPala, potencjał wzrostu segmentu transakcji elektronicznych i mobilnych jest bardzo duży. Już teraz 70 proc. polskich konsumentów kupuje towary w internecie. W 2013 r. ich wartość znacznie wzrośnie - najbardziej w sektorze jedzenia i napojów (o 29 proc. w porównaniu do 2012 r.).

Coraz więcej sprzedawców szuka nowych rozwiązań dla swoich klientów i patrzy na partnerów takich jak my, by rozwinąć się w obszarze płatności - mówi Perillat. W PayPal nie ma kosztów stałych. Jeśli akurat nie sprzedajesz za pośrednictwem PayPala, to nie musisz nic płacić, nie ma miesięcznych opłat. To bardzo przejrzyste dla sprzedawców. Sprzedawcy, którzy do nas przychodzą, chcą przede wszystkim zwiększyć liczbę transakcji. Możesz mieć setki osób rozpoczynających transakcję, ale liczy się to, ilu z nich faktycznie dokończy płatność. Oferujemy bardzo dobre rozwiązanie do maksymalizacji skuteczności sprzedaży.




Perillat podkreśla, że wielu sprzedawców decyduje się na udostępnienie płatności za pośrednictwem PayPala z uwagi bezpieczeństwo oraz wygodę. Zaznacza, że platforma działa tak samo, jak tradycyjny portfel - umożliwia zebranie w jednym miejscu różnych środków płatności, np. kart oraz rachunków bankowych. Ich dane są przechowywane przez PayPala w technologii chmury, a użytkownik dokonując transakcji nie musi za każdym razem wpisywać danych karty lub rachunku.

Mamy kilkaset tysięcy polskich użytkowników korzystających z PayPala każdego miesiąca. Na polskim rynku widzimy też tysiące stron internetowych, które umożliwiają płatność za naszym pośrednictwem. Jeśli spojrzymy na 100 największych witryn w Polsce, około jedna trzecia z nich umożliwia płatność PayPalem - podkreśla Perillat.

Dodatkowym ułatwieniem jest dostępna od niedawna dla polskich użytkowników aplikacja mobilna PayPala. Informacje o środkach płatniczych nie są zapisywane na telefonie, co dodatkowo zwiększa poziom bezpieczeństwa.

Źródło tekstu: Newseria     

w sumie: 11
  • 0

    1.  2013-10-24 12:05:28

    W PL pewnie duży udział w rynku ma Payu ze względu na Allegro. Ciekaw jestem jak wygląda czołówka w PL z jakimi procentowymi udziałami.

  • 0

    2. ~T.Hunter  2013-10-24 12:20:16  host: 212.160.172.70

    @1 Zgodzę się z tym Payu jest ogromnie popularne, wiadomo że przez Allegro najbezpieczniej tak przelew zrobić, jak się ma konto w banku i dostęp do internetu to czysta przyjemność. :-)

  • 1

    3. ~  2013-10-24 13:19:26  host: host31-42-29-169.tvkdiana.pl

    PayU się nie umywa do PayPala. Zostałem oszukany kiedyś na Allegro. Trzeba zgłosić się na policję, wyjaśniać przesyłać papierki. W PayPalu to sprzedawca musi się tłumaczyć a nie oszukany klient. Robiłem zakupy na ebay-u, sprzedawca z Chin nie wysłał towaru kilka razy pieniądze cofnięte bez problemów.

  • 0

    4.  2013-10-24 17:13:08

    @3 No właśnie i dlatego sprzedawcy unikają PayPala jak ognia. Można sobie do każdej transakcji zgłosić chargeback i dostaniesz od kopa zwrot. Jedyna opcja to tracking od nadawcy do odbiorcy. Poza tym paypal ma horrendalne prowizje.

  • 0

    5. ~@4  2013-10-24 18:58:24  host: 89-77-28-62.dynamic.chello.pl

    jakby którykolwiek z tych usługodawców miał normalne prowizje...

  • 0

    6. ~M  2013-10-24 23:55:19  host: 46.204.64.168.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    @3, dokładnie. PayPal działa dużo lepiej. Miałem podobną sytuację na PayPalu, na Allegro na szczęście nie. Co jak co, ale PayPal ma międzynarodowe doświadczenie. Trochę inne zasady i sposób myślenia.

  • 0

    7. ~M  2013-10-25 01:11:25  host: 46.204.64.168.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Jeszcze jedna sprawa. Jakby PayPal stworzył aplikację PayPal na telefony z NFC i można by było płacić z PayPala via NFC byłoby chyba idealnie.

  • 0

    8. ~klimass  2013-10-25 08:43:50  host: 217-67-201-162.itsa.net.pl

    PayPal ze swoimi zdzierskimi prowizjami i przymusowym przelewaniem złotówek na inne waluty nie wygląda obecnie atrakcyjnie...

  • 0

    9. ~  2013-10-25 09:16:27  host: public-gprs516290.centertel.pl

    @4 Jak sprzedawca jest uczciwy to nie ma się czego bać. Zwrot pieniędzy na konto nie jest automatyczny. Na początku trzeba wszcząć spór. Sprzedawca musi się wytłumaczyć, jak nie ma dowodów np. na wysłany przedmiot to wtedy jest zwrot pieniędzy. Filozofia jest taka że tłumaczy się sprzedawca a nie poszkodowany klient. Inna sprawa to prowizje w paypalu jaki i laty są za wysokie.

  • 0

    10. ~zlotowinfo  2013-10-25 23:46:32  host: 77-45-91-181.sta.asta-net.com.pl

    dla kupujących paypal jest dobry, dla sprzedających to zmora 1. wysokie oplaty, 2. sprzedając wirtualia nie ma dowodu nadania, więc sobie platnosci cofają, 3. paypal nie weryfikuje wszystkich kupujących i kart, co powoduje duży poziom cofek, ogólnie PAYPAL NAJWIĘKSZA ZMORA SPRZEDAWCY

  • 0

    11. ~Piotr  2013-12-19 11:11:17  host: host-176-121-81-194.amsnet.pl

    więcej na temat handlu mobilnego, można przeczytać w raporcie 'm-commerce w praktyce 2013', dostępnym pod adresem: http://mgenerator.pl/

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-23-20-157-174.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.