Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polski rynek MVNO po 4Q2008

Polski rynek MVNO po 4Q2008

WitekT 30 Stycznia 2009 11:33

0 0

Na koniec 2008 roku wirtualni operatorzy komórkowi obsługiwali 200-300 tys. kart SIM - wynika z szacunków Gazety Prawnej. Karty aktywne, czyli takie, które są regularnie doładowywane, stanowiły do 50%.

W 2008 roku aktywnie reklamował się tylko Mobile King, który w grudniu chwalił się, że ma prawie 150 tys. aktywnych SIM i jest największym polskim MVNO. Z nieoficjalnych informacji wynika, że jest na sprzedaż i tnie koszty. Szerzej pisaliśmy o tym w tej wiadomości.




Drugim co do wielkości graczem jest Carrefour Mova. Obsługuje ponad 100 tys. kart SIM. Na pewno poniżej 100 tys. ma Cyfrowy Polsat. Gdy przed dwoma laty startował pierwszy MVNO - mBank Mobile - zakładał, że w końcu 2008 roku będzie miał 312,5 tys. klientów. Teraz aktywnych ma zaledwie 37 tys. Pozostałych ośmiu ma śladowe liczby klientów (cały rynek to 44 mln kart SIM, o czym szerzej pisaliśmy w tej wiadomości).

Czy w Polsce ma szansę pojawić się MVNO, który nawiąże walkę z operatorami infrastrukturalnymi?

Zdecydowanie tak
10.76%
Raczej tak
13.08%
Nie mam zdania
4.52%
Raczej nie
38.88%
Zdecydowanie nie
32.76%

Wszystkich głosujących: 818



Źródło tekstu: Gazeta Prawna     

Dodaj do:
w sumie: 27
  • 0

    8. ~:))  2009-01-30 12:34:29  host: chello084010144209.chello.pl

    Biedrona dopiero startuje - ale przynajmniej robią jakąś reklamę, co w połączeniu z niskimi kosztami może przynieść im sukces - tylko ta dostępność - oni chyba są tylko w Biedronkach?

  • 0

    9.  2009-01-30 12:38:43

    8: Tak, tylko w Biedronkach i pewnie nigdzie więcej nie będą. To ma być sposób na przyciągnięcie klientów na zakupy.

  • 0

    10. ~  2009-01-30 12:55:10  host: chello089078212133.chello.pl

    Ja oferty Biedronki wogule nie rozumiem. Jest dla mnie nie zrozumiała. Juz wolalbym byc w sieci Play.

  • 0

    11. ~  2009-01-30 12:55:24  host: user-89-108-219-99.mobile.playmobile.pl

    quozo, chyba sam jestes dzieciakiem - adres w chello, spogladanie na mmsy z ktorych praktycznie w wiekszosci korzystaja dzieciaki. Mam dwa numery MK - jeden firmowy, drugi prywatny i naprawde bardzo licze na to, ze MK poradzi sobie z kryzysem, bo nie widze nigdzie zastepstwa dla tej sieci. Juz przyzwyczailem sie, ze mam swodbode doladowan i dobra cene do wszystkich. Nawet Plus dla firm mi tego nie zaoferowal, dlatego im podziekowalem. Poza tym w firmie najczesciej odbieram, a jak gadam to mam swobode - wygadam to co mam, to pozniej nie musze doladowywac odrazu za 50PLN, tylko za tyle ile w danej chwili potrzebuje. Mam nadzieje, ze zostana przejeci przez firme z duzym kapitalem i w reklamach umieszcza swoja oferte zamiast panienek - wtedy spokojnie moze byc ponad milion klientow.

  • 0

    12.  2009-01-30 13:26:35

    @widze ze ty jesteś dzieckiem bo się bawisz we wróżkę i z hosta wiek oceniasz

  • 0

    13.  2009-01-30 13:30:56

    IMHO sens maja tylko tyakei oferty jak Mova gdzie powiedzmy 1% kosztów zakupów wroci na karte. MK zasadniczo nie ma swojego miejsca na rynku. Biednronka poprzez brak prowizja dla sprzedawcow moze zaoferowac niska cene (doladowania tylko w sklepach) tez to jest jakis pomysl

  • 0

    14.  2009-01-30 13:31:02

    ciekawe na ile lat wyglądam na tym hoście :D

  • 0

    15. ~  2009-01-30 13:39:36  host: acks52.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ja sam miałem kupić startera biedronki, żyłem tą nadzieją, dopóki nie ogłoszono, że będą 15 sekudnówki.

  • 0

    16. ~Longman  2009-01-30 13:51:16  host: adbi2.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Przyszło mi na myśl, że niezłym pomysłem na biznes zarówno dla MK jak i Allegro byłoby przejęcie MK przez Allegro (zamiast promowania własnej oferty MVNO). Ten pierwszy ma sporą bazę klientów i istniejące zaplecze, ten drugi ma ambicje bycie MVNO, możliwość wprowadzenia doładowań elektronicznych (byłby to po prostu sklepik w serwisie Allegro) i spore przychody (co dawałoby spokój w planowaniu następnych ruchów). Nie trzeba byłoby nawet wiele dłubać przy ofercie, należałoby tylko wprowadzić tanie połączenie via internet z serwisem Allegro (i tylko tym) a resztę zostawić na razie jak jest. I myślę, że to na początek by starczyło.

  • 0

    17. ~  2009-01-30 14:04:08  host: 77-253-161-76.adsl.inetia.pl

    @quzo: Na 14 lat bez różnicy jakiego hosta użyjesz.

  • 0

    18. ~  2009-01-30 14:35:12  host: f96-058.opera-mini.net

    11: no to niezła ta "firma", której nie stać na zasilenie prepaida w wysokości 50 zł :-) Nie wierzę w ani jedno Twoje słowo.

  • 0

    19. ~  2009-01-30 14:42:20  host: user-89-108-219-99.mobile.playmobile.pl

    Nie wiem czy jestes w stanie to pojac, ale sa firmy ktore prawie glownie odbieraja rozmowy od klientow, a nie dzwonia do nich. Nic nie poradze, ze dzialam w takiej branzy. Bylem przez dwa lata w Plus dla firm i poza telefonem nie maja nic do zaoferowania, a stawki do wszystkich drozsze niz te obecnie w MK.

  • 0

    20. ~  2009-01-30 14:57:51  host: 77-254-137-151.adsl.inetia.pl

    19 To może opłacałby się Play z Minutą na wychodzące za 2 minuty przychodzące?

  • 0

    21. ~  2009-01-30 15:11:43  host: user-89-108-219-99.mobile.playmobile.pl

    Gdyby MK faktyvcznie nie przetrwal to chyba przejde do Play - wespre konkurencje zakichanej marnej trojki, bo nie bardzo szanuje ich podejscie do klienta - doic, doic i tylko doic... jesli chodzi o Mobilking to jest idealny dla mnie bo dziennie odbieram kolo 30 telefonow z zamowieniami towaru, a praktycznie dzwonie z tego telefonu pare razy w miesiacu, wiec mam prawie zerowe koszty utrzymania numeru w MK.

  • 0

    22. ~mirekb  2009-01-30 15:26:33  host: hii126.internetdsl.tpnet.pl

    wejdzie jeszcze gg mobile i iPKO i bedzie koniec nowych..napewno zostanie :MK,Mova,mbank i momo strat czy zawirowan zostaną bo stoją za nimi 2z3opów.reszta ma niepewny los,szczegolnie na sieci ptk centertel jest lipa.normalne

  • 0

    23. ~  2009-01-31 08:23:07  host: gw.itfsystem.pl

    #22: dokładnie, MK, C4Mova, mBank mają ciekawą ofertę a nawet myAvon ale oni chyba faktycznie tylko konsultantkom te startery sprzedają więc przyszłość pod znakiem zapytania. Poza tym MK musi ruszyć z inną reklamą, tak jak ktoś pisał skupić się na ofercie a nie na marce, bo marka jest już rozpoznawalna a ludzie dalej nie wiedzą, że mają najtańsze rozmowy na rynku DO WSZYSTKICH i bardzo długą ważność konta. Za mało plakatów w punktach sprzedaży, wszędzie widać Heyah (też dobra oferta). U mnie w punktach pocztowych z trudem mogę doszukać się informacji, że mają doładowania MK, w komisach tak samo nie ma żadnego plakatu MK.

  • 0

    24. ~  2009-02-01 11:03:05  host: gw.itfsystem.pl

    Jeżeli tuBiedronka od lipca wprowadzi taktowanie minutowe (takie zapisy są w ich regulaminie) to będzie skandal! W 2004r PTC wprowadziło usługę Heyah, która wywołała rewolucję wprowadzając taktowanie sekundowe a teraz w 2009r PTC wprowadza usługę z taktowaniem minutowym. Co oni cofnęli się w czasie??

  • 0

    25.  2009-02-01 11:38:25

    24: Czytałeś ten regulaminy? Mam wrażenie, że nie. Ja przejrzałem wszystkie i takiego zapisu nie znalazłem. Połączenia na zwykłe krajowe numery będą rozliczane za każde 15 sekund połączenia w promocji i po promocji.

  • 0

    26.  2009-02-01 11:43:07

    24: Znalazłem jedynie zapis: "(11) Jeśli nie podano inaczej, ceny za połączenia dotyczą opłat za minutę połączenia." A pod pierwszą tabelą ze stawkami pisze jak wół, że za każde 15 sec połączenia pobierana jest 1/4 stawki wskazanej w cenniku. Są to zapisy ze "stałego cennika" a nie promocyjnego, który wprowadza niższą stawkę z identycznym naliczaniem.

  • 0

    27. ~  2009-02-01 17:02:41  host: gw.itfsystem.pl

    #26 regulaminy czytałem, swoją drogą troche są zakręcone. Zapis o którym wspominałem dotyczy numerów premium pkt. 9 więc sorki za wprowadzanie w błąd :) co do ceny za połączenie, to myślę że zostanie utrzymana po okresie promocyjnym.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-69-204.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.