DAJ CYNK

Polska ważna dla Germanosa

WitekT

Wydarzenia

Germanos, grecka firma z branży usług i akcesoriów telekomunikacyjnych, których sprzedaż osiągnęła w Polsce imponującą kwotę ponad 50 milionów euro, planuje dalsze umocnienie swojej pozycji na polskim rynku telefonii komórkowej.

Germanos, grecka firma z branży usług i akcesoriów telekomunikacyjnych, których sprzedaż osiągnęła w Polsce imponującą kwotę ponad 50 milionów euro, planuje dalsze umocnienie swojej pozycji na polskim rynku telefonii komórkowej.

Polska stanowi obecnie jeden z najbardziej obiecujących rynków telekomunikacyjnych w Europie w strategii firmy.

Germanos dysponując siecią ponad 320 sklepów w całej Polsce, w których zatrudnia ponad 600 osób planuje dalszą ekspansję na polskim rynku poprzez otwarcie kilku nowych punktów handlowych w 2005 roku, które rozszerzą istniejącą sieć.

Początki działalności firmy na polskim rynku sięgają 2001 roku, kiedy to Germanos przejął sieć handlową firmy Eko-Contel, obejmującą 50 sklepów oraz 38 sklepów TCM, których sieć następnie systematycznie rozwijał. Ponadto Germanos przejął sieć GTI uprzednio obsługiwaną przez PTK Centertel oraz Genimpex, działający pod egidą PTC. W konsekwencji grecka firma posiada obecnie sieć ponad 320 sklepów, zarządzana przez firmę Germanos, z których 204 oferuje usługi sieci Era, zaś 117 usługi sieci Idea poprzez GTI.

Jesteśmy szczególnie dumni z pozycji największego partnera sieci Era w sprzedaży bezpośredniej - powiedział Prodromos Alexiadis, Dyrektor Generalny Germanos Polska.

W ubiegłym roku obie firmy, Germanos Polska i GTI, zdobyły razem 14% udziałów w rynku sprzedaży detalicznej artykułów telekomunikacyjnych. Zarząd firmy planuje poszerzenie udziału w rynku do 20% na koniec 2006 roku.

Nasza współpraca partnerska z siecią IDEA rozwija się sukcesywnie. Dzięki sieci naszych 117 sklepów staliśmy się jednym z liderów sprzedaży usług sieci Idea – powiedział Lefteris Maroulis, Dyrektor Generalny GTI.

Zarząd Grupy Germanos wdraża ambitny plan rozwoju nie tylko na terenie Polski, lecz także w Europie. Obecnie Germanos dysponuje siecią 830 sklepów w 7 krajach (Polska, Grecja, Bułgaria, Rumunia, Cypr, Macedonia i Ukraina), oferując swoje usługi i artykuły 130 tys. klientów dziennie. Pan-europejska strategia rozwoju firmy Germanos zakłada dalsze poszerzenie sieci do 1500 sklepów w ciągu kolejnych 3 lat.

Polski rynek jest szczególnie sprzyjający dla rozwoju firmy Germanos. Wspólne dochody firm Germanos i GTI osiągnęły w 2004 roku ponad 50 milionów euro, co stanowi 6% całkowitych dochodów Grupy Germanos.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Germanos, wł