Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polska jednym z liderów telefonii IP

Polska jednym z liderów telefonii IP

WitekT 21 Sierpnia 2006 20:54

0 0

W raporcie Synergy Research Group można przeczytać, że w II kwartale na świecie sprzedano 2,2 mln telefonów IP, a wartość całego rynku telefonii IP, czyli samych telefonów wraz z usługami, wyniosła w końcu I kwartału 1,2 mld dolarów.

Sprzedaż telefonów IP wzrosła w II kwartaleo 53% w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku i o 23,8% w porównaniu z I kwartałem tego roku. W tym samym okresie sprzedaż sprzętu do budowania usług telefonii IP (jak np. bramki IP) zwiększyła się o 30,4% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku ubiegłego, zaś o 13,7% w stosunku do I kwartału tego roku.

Według raportu, trzy regiony przodują w przejmowaniu telefonii IP – USA, region Azji i Pacyfiku oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). Na Starym Kontynencie przoduje Europa Środkowa, zwłaszcza Polska.




Według dyrektora zarządzającego Avaya Poland, Wojciecha Głowni, w 2008 roku w Europie Środkowej połowa małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii, a Polska może być liderem pod względem adaptacji rozwiązań telefonii IP w Środkowej Europie.

Według Synergy Research Group, na rynku telefonii IP największy udział ma Cisco, osiągając 29% udziałów w rynku. Drugie miejsce zajmuje Avaya z 14,7% udziałem, zaś trzecie i czwarte – Fortel i Alcatel.

Źródło tekstu: PAP     

Dodaj do:
w sumie: 16
  • 0

    1. ~max  2006-08-21 21:25:47  host: ablz89.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No tak typowo polskie niewazna jakosc byle tylko CENA byla niska a najlepiej "za darmo". Nie powiem sam uzywam ale w wariancie ktory za jakies pare groszy za minute pozwala na w miare stabilna jakosc polaczenia, ale uzywam tego prywatnie, do biznesu to by mi bylo "obciachowo" zadzwonic do klienta z jakoscia hr...gr...zz....

  • 0

    2. ~marmur  2006-08-21 22:17:45  host: dtu152.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie mając rozsądnej alternatywy używam VOIP głównie do rozmów międzynarodowych. Jakość u mojego providera nie odbiega od jakości rozmów tradycyjnych a różnica w cenie jest zupełnie szalona. No comments. Nie ma innego wyjścia w naszych warunkach i ta statystyka mnie nie dziwi.

  • 0

    3. ~  2006-08-21 22:24:14  host: duz130.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tylko czekam aż UKE nakopie w odbyt TP, by inni operatorzy stacjonarni mogli działać normalnie, od razu zmienię opa, wykupię internet i VoIP. :)

  • 0

    4. ~Longman  2006-08-21 22:44:05  host: eub232.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Mimo, a moze wlasnie dlatego ze sporo uzywam technologii VoIP to trudno byc optymista. Mogloby sie wydawac, ze poniewaz jestesmy liderem VoIPu to oferta bedzie bogata i zroznicowana. A gdzie tam! Motorem dzialania tego sektora jest oczywiscie zdzierstwo TP SA et consortes. Niestety jakosc lwiej czesci polskiego VoIPu jest denna. Jak juz pisalem, z racji profesji - a jestem pracownikiem naukowym - czesto musze dzwonic w rozne strony swiata. Mozna sie boczyc na Skype, ale tylko Skype i OpenWengo oferuje stala, powtarzalna i przyzwoita jakosc w niezbyt popularnych kierunkach (chodzi o oferty dostepne w Polsce, czy raczej z Polski). Natomiast dodzwonienie sie do RPA czy Chin przez ich polskie odpowiedniki to po prostu jakosc jaka byla typowa dla telefonii w czasach stanu wojennego, gdy kazda rozmowa musiala byc kontrolowana. Walka straszna, nie zawsze uwienczona sukcesem. Takze "otoczka" przedstawia wiele do zyczenia. Kiedys poprosilem o rade pewnego operatora, aby poradzil mi jaki wybrac telefon SIPowy. Mimo, ze dopiero wchodzilem w swiat VoIPa mialem wrazenie, ze przedstawiciele operatora sami niewiele wiedza (nie zakladam zlej woli). Oferta tez jest dziwnie usredniona - niby jest konkurencja, ale jak sie przyjrzec blizej to tak jakby jej nie bylo. Dlatego zgodze sie z Maksem. Dla celow przywatnych, przy pewnej dozie wyrozumialosci i niskich wymaganiach odnosnie jakosci to czemu nie. Do biznesu - odpada.

  • 0

    5. ~uke.rulez  2006-08-21 23:17:18  host: h82-143-137-229-static.e-wro.net.pl

    Oferta Polskich operatorów voip, nie jest urozmaicona bo 95% z nich korzysta z Energis-a, który wszystkim daje bardzo podobne stawki i warunki.

  • 0

    6. ~bigman  2006-08-21 23:47:58  host: aab234.internetdsl.tpnet.pl

    Znam kilka firm ktore uzywaja Skype jako VoIP i nikt nie narzeka. Wrecz przeciwnie - sa bardzo zadowoleni i z jakosci rozmow i z kosztow. Jedyne narzekanie jakie bylo to brak faktury VAT by w koszty wliczyc ale i tak im sie oplaca. Aha, do Skype dokupilli sobie telefon USB, ze sluchawek raczej nie korzystaja.

  • 0

    7. ~krzysztof  2006-08-22 00:55:44  host: NAT-5.autocom.pl

    Od trzech tygodni korzystam z usługi easycall. Easycall wystawia faktury. Pod jednym telefonem mam 3 numery telefoniczne z 3 różnych stref numeracyjnych, żeby rodzina i znajomi dzwonili do mnie ze swoich telefonów stacjonarnych wg stawek lokalnych. Jakość połączenia nie jest zła. Brakuje mi tylko usług dodanych np. przekierowanie rozmów.

  • 0

    8. ~  2006-08-22 01:45:26  host: dvm57.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "nikt nie narzeka" a potem "Wręcz przeciwnie", świadczy, że narzekają tylko mocno ale nie chcą się przyznać

  • 0

    9. ~sas  2006-08-22 08:42:02  host: bti126.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "Według raportu, trzy regiony przodują w przejmowaniu telefonii IP – USA, region Azji i Pacyfiku oraz EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka)" Nie jestem zbyt dobry z geografi, ale czy znacie jeszcze jakieś inne regiony od tych trzech? Poza biegunami oczywiście. Chyba że chodzi o to że w USA najwięcej, potem w Azji i tak dalej, to ok, ale to chyba troszke źle napisane jest.

  • 0

    10. ~  2006-08-22 08:43:26  host: bti126.neoplus.adsl.tpnet.pl

    aha, jest jeszcze ameryka południowa, sorry.

  • 0

    11. ~Longman  2006-08-22 09:39:12  host: eub232.neoplus.adsl.tpnet.pl

    **sas, Australia i Oceania ;-) Aczkolwiek rzeczywiscie, podane obszary sa bardzo rozlegle. **Bigman, ja uzywam mojego palmtopa jako cos w rodzaju ruchomego terminala Skype. Jesli polaczenie WiFi jest dobre to jakosc rozmowy nie odstaje od tego oferowany przez polskich operatorow GSM.

  • 0

    12.  2006-08-22 09:51:46

    A ja korzytam z VoIP do kontaktów z klientami, nie mam zadnych zakłóceń, korzystam ze Skype.

  • 0

    13. ~Miguel  2006-08-22 10:22:44  host: chello087206225007.chello.pl

    Bez przesady. Kontakty biznesowe większości małych firm polskich ograniczają się praktycznie wyłącznie do obszaru Polski! Poza tym operatorzy typu "easycall" oferują bramki do których podłącza się zwykły telefon już za 199 zł. To jest na prawdę dobre rozwiązanie. Za przysłowiowe 50 zł (w TP SA 60 min.) można rozmawiać prawie 11 godzin. Jakość wystarczająca, faktury są. A malkontentów odsyłam do podpisywania umów w "telepunktach". Powodzenia...

  • 0

    14. ~Miguel  2006-08-22 10:24:20  host: chello087206225007.chello.pl

    Doprostowanie: Bramka kosztuje 199 zł, a telefon może być dowolny.

  • 0

    15. ~Aster  2006-08-22 11:56:44  host: pxgot2.srv.volvo.com

    Mam Tlenofon, jakość ok, jeden z niewielu operatorów, który wystawia faktury, a nie działa w systemie pre-paid (dot. osób fizycznych). Nr dostępowy - dzwonię z komórki po cenach Tlenofonu :)

  • 0

    16. ~  2006-08-22 17:05:35  host: apn-100-187.gprsbal.plusgsm.pl

    Many businesses are needlessly spending on expensive IP phones with screens, industry analyst Gartner has said. In fact, as much as $20.30bn (£10.70bn) could be thrown away worldwide between 2005 and 2010, on devices that are not really needed. In Europe, Middle East and Africa that figure could amount to more than $5bn during the five year time frame.
    "Many companies are replacing old phones with fancy, screen-based IP phones and IP/PBXs with related hardware. However, most users continue to use the new phones like their old phones, only with a few new capabilities, such as viewing missed calls or for directory dialling," said Bob Hafner, managing vice president for Gartner. "Ironically, in most businesses, the IP screen phone is placed on the desk beside a PC that has a much bigger and higher-resolution screen."
    Over the next five years, companies worldwide are expected to buy more than150 million IP phones. The EMEA region alone will buy more than 50 million of these. But for 75 per cent of those purchases, companies are spending at least $150 more than they need to, Hafner believes.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-204-107-91.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.