DAJ CYNK

Polscy konsumenci chcą płacić urządzeniami typu wearables

msnet

Prawo, finanse, statystyki

Płatności mobilne i elektronika noszona to kolejny etap rozwoju technologii zbliżeniowej, z którego Polacy coraz chętniej korzystają.



Płatności mobilne i elektronika noszona to kolejny etap rozwoju technologii zbliżeniowej, z którego Polacy coraz chętniej korzystają.

Z badań na temat otwartości konsumentów na innowacyjne formy płatności, których wyniki zaprezentował Mastercard, dowiadujemy się, że 27% ankietowanych będzie w przyszłości płacić zbliżeniowo urządzeniami typu wearables, takimi jak inteligentne zegarki lub opaski sportowe. Polacy chcą w ten sposób wykorzystać narzędzia, które zawsze maja przy sobie lub na sobie.

W Polsce rewolucja związana z elektroniką noszoną może postępować szybciej niż w innych krajach Europy, co wynika z powszechności technologii zbliżeniowej w naszym kraju. 33% polskich konsumentów płaci w ten sposób codziennie (23% rok temu), natomiast 79% przynajmniej raz w tygodniu (63% rok temu). Są to najwyższe wyniki spośród wszystkich badanych państw Europy.

Według danych NBP, 68,6% wszystkich płatności kartą w Polsce odbywa się zbliżeniowo, podczas gdy średnia w Europie to tylko 38%. Inne europejskie kraje nadrabiają jednak zaległości - w ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba punktów sprzedaży przyjmujących płatności zbliżeniowe wzrosła tam o 42%. Wartość wszystkich wydatków kartami zbliżeniowymi Mastercard i Maestro wzrosła w Europie w ostatnim roku o 145%.

Otrzymaliśmy kolejne potwierdzenie, że płatności zbliżeniowe rozwijają się u nas w dynamiczny sposób i kraje Europy Zachodniej mogą brać z nas przykład. Według raportów branżowych Polacy 'zapisali' w swoich telefonach już ponad 800 tys. mobilnych kart, co pokazuje, że coraz bardziej otwieramy się na rozwiązania zwiększające szybkość i wygodę płatności zbliżeniowych, a do takich należą bez wątpienia także urządzenia kolejnej generacji, czyli wearables - powiedział Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału Mastercard Europe.



Polacy wydają się być dobrze przygotowani na kolejny skok technologiczny. Ze smartfonów korzysta ponad 16,5 mln Polaków, z czego - jak wynika z badań Mastercard - 72% pracuje pod kontrolą Androida (13% ma Windowsa, a 11% iOS). 6% ankietowanych zadeklarowało, ze posiada smartwatcha. Według prognoz do 2020 roku 62% elektroniki noszonej będzie mieć funkcję płatniczą.


Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Mastercard