Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polscy klienci chcą szczerego operatora

Polscy klienci chcą szczerego operatora

WitekT 10 Września 2012 10:05

0 0

postrzeganie operatorowmGodny zaufania, pomocny i szczery - taki powinien być idealny operator komórkowy. To wynik badania firmy Ericsson, który zapytał o to użytkowników telefonów komórkowych na całym świecie. Operator musi być też nieskomplikowany, fachowy i godny szacunku.

Klientów z operatorami telefonii komórkowej łączą skomplikowane relacje. Kochają ich i nienawidzą jednocześnie. Oceniają ich bardzo surowo za wysokie koszty, słabą obsługę klienta, słaby zasięg itp. Z drugiej strony, klienci chętnie korzystają z atrakcyjnych promocji oraz innowacyjnych usług. To poprawia postrzeganie operatorów. Wystarczy jednak tylko jeden incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej - wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson.

61% badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia "godny zaufania". 52% życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49% - aby był szczery. Kolejne wymieniane wartości to "nieskomplikowany", "fachowy" i "godny szacunku".

Niestety, pomiędzy oczekiwaniami co do idealnego operatora, a postrzeganiem obecnego dostawcy usług mobilnych istnieje przepaść. Tak jest na całym świecie, także w Polsce. Blisko 70% polskich użytkowników telefonów komórkowych u operatora najbardziej ceni szczerość. Jednocześnie zaledwie mniej niż 40% faktycznie taką cechę przypisuje swojemu operatorowi. Podobnie blisko 70% chce, by jego operator był godny zaufania, a tylko nieco ponad 40% uważa, że w istocie tak jest. Na trzecim miejscu Polacy wśród wartości stawiają fachowość, jednak i tu między życzeniami a faktyczną oceną jest rozdźwięk.




Co zaskakujące, wszyscy czterej polscy operatorzy są podobnie oceniani przez klientów. Najmłodszy z nich, Play, w ocenach nie odróżnia się od Orange, T-Mobile i Plusa. Wszyscy są oceniani jako stosunkowo godni zaufania, fachowi i szczerzy. Nie są jednak postrzegani jako nieskomplikowani, z wyższej półki, odpowiedzialni społecznie ani zabawni.

Porównywalne rezultaty uzyskane w badaniu przez czterech największych operatorów w Polsce mogą świadczyć o tym, że przedstawiciele "wielkiej czwórki'"mają trudność lub wprost nie zamierzają wyróżniać się na tle konkurentów - mówi Katarzyna Pąk, dyrektor działu komunikacji marketingowej w polskim oddzialle Ericssona.

Badacze Ericssona sprawdzili także, jak postrzeganie operatorów zmieniło się w ciągu dwóch lat. Największe zmiany takich wartości jak "ekscytujący" (wzrost z 5% do 32%) i "motywujący" (wzrost z 10% do 22%). Źle wygląda jednak kwestia odpowiedzialności społecznej. Taką cechę przypisuje obecnie operatorom tylko 18% (wcześniej 30%). Jeszcze gorzej jest z opinią "nieskomplikowany". Dwa lata temu oceniało tak operatora 37% Polaków. Teraz - zaledwie 16%.

Operator powinien przede wszystkim być:

Uczciwy
40.32%
Godny zaufania
6.92%
Znający się na rzeczy
5.93%
Innowacyjny
11.07%
Pomocny
2.96%
Kreatywny
2.17%
Szanujący
4.35%
Eskcytujący
0.59%
Motywujący
0.20%
Wysokiej jakości
12.65%
Społecznie odpowiedzialny
1.19%
O wysokim statusie
0.40%
Modny
0.99%
Tradycyjny
0.20%
Nieskomplikowany
10.08%

Wszystkich głosujących: 506



Źródło tekstu: Ericsson     

Dodaj do:
w sumie: 33
  • -1

    14. ~dziecko_Play  2012-09-10 11:23:20  host: user-109-243-213-102.play-internet.pl

    Ja wszędzie węszę podstęp. Czytam, pytam, upewniam się, a i tak jestem do końca niepewny tego, czy wiem wszystko. Dlatego tkwię na pozycji dziecka Play.

  • 0

    15.  2012-09-10 11:46:32

    Asertywność w kontaktach z BOKu , BOA itp zawsze się przydaje - wiele razy na propozycję kupna Samsunga za złotówkę zawsze pytałem ile muszę stracić - odpowiedź była - nic Pan nie traci bo doładwuje Pan tak samo jak zawsze tylko musi Pan raz w miesiącu doładować na sumę 25 zł i tu wyłazi szydło z worka - jeśli MUSI to oznacza ukryty abonament - i w tym momencie się żegnałem bo abonamentu w zamian za nie nowy model telefonu nie mam zamiaru płacić - nawet tego ukrytego ,więc operatorzy są nieszczerzy niestety:P

  • 0

    16. ~  2012-09-10 11:55:09  host: apn-77-114-28-204.dynamic.gprs.plus.pl

    mysle ze play zasluguje na pierwsza nagrode... oczywiscie na najgorszy bok i kontakt z klientem ;d zeby nie mozna bylo napisac zgloszenia ze w miejscowosci x wyniesli nadajnik i nie ma zasiegu bz rejstracji? za takie info powinni jeszcze dawac 50zl doladowanie do innych sieci ;d

  • 0

    17. ~  2012-09-10 12:00:51  host: tor.cloudlet-computing.net

    Orange free - po doładowaniu konta uciekło 2zł i pojawiła się muzyczka na czekanie. T-mobile muzyczka na czekanie włączona bez twojej zgody, bez informacji, na nr. firmowym, abonent dowiaduje się od klientów że ma jakąś graj pierdołe. Na infolinii grają głupa. Tmobile sms ze spamem, zgody brak spam jest. Takich mamy uczciwych, wysokiej jakości, kreatywnych, godnych zaufaniach operatorów. Na każdym kroku żerują na twoją złotówke czy dwie.

  • 0

    18. ~M4RC!N  2012-09-10 12:04:48  host: 217.170.169.201

    widocznie to się musi opłacać operatorom. Jeżeli każdy kto ma takie "dodatkowe" pakiety, (które można odnaleźć w regulaminie promocji) zgłaszałby reklamację to koszt obsługi reklamacji byłby wyższy niż przychody z tychże pakietów, więc nic tylko zgłaszać, zgłaszać i jeszcze raz zgłaszać takie sprawy, a może w końcu operatorzy się poddadzą i postawią na jasność swoich ofert...

  • 0

    19. ~patrytka  2012-09-10 12:06:36  host: 89-79-53-77.dynamic.chello.pl

    @M4RC!N dlatego lepiej by pisali maile, na pewno dostaną rzetelniejszą odpowiedź

  • 0

    20. ~M4RC!N  2012-09-10 12:10:25  host: 217.170.169.201

    Niestety ale maile często mają odpowiedź "Po wnikliwej analizie nie stwierdzono nieprawidłowości" Co jest tylko szablonem i nie rozwiązuje problemu...

  • 0

    21. ~przemyku  2012-09-10 12:16:46  host: 212.160.172.70

    a gdzie ten raport ericssona można pobrać?

  • -1

    22. ~  2012-09-10 12:21:13  host: v06-09.opera-mini.net

    Prawda jest taka że niema idealnego operatora każdy oszukuje a najbardziej t-mobie i orange to złodzieje i oszusci my to pamietamy.

  • 0

    23. ~helper  2012-09-10 13:38:34  host: aerq164.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @przemyku http://media.ericsson.pl/file/mediakit/408009/f4/pionierzy-mobil nego-spoleczenstwa-sieciowego-w-polsce-ericsson-consumer-lab-201 2.pdf?download=false

  • 0

    24. ~przemyku  2012-09-10 14:31:25  host: 212.160.172.70

    to chyba nie do końca ten materiał ale tez całkiem ciekawy

  • 0

    25. ~Czytelnik  2012-09-10 16:46:41  host: v11-15.opera-mini.net

    A jakie mogą być opinię o operatorach jeśli - bez nazw - jeden twierdzi, zę obsługuje sieć 4g, inny wprowadza nową promocję do której nie działaja kody USSD, a trzeciw wprowadza promocję, które kasuję roczną waznosc konta. Wszyscy natomiast automatycznie aktywują poczty głosowe, muzyki na czekanie i wszelkiej masci inne pierdoły. Oczywiscie pomimo tego, zę nie wyraziliśmy zgody na info marketingowe dzwonią do nas codziennie z "rewelacyjnymi ofertami". Operatorzy kombinują i kręcą na kazdym kroku to i opinię maja fatalną.

  • 0

    26.  2012-09-10 17:08:23

    Ja też bym dużo rzeczy chciał.. gwiazdkę z nieba.. i wiele wiele innych co się nigdy nie spełnią... PS. Chciałbym by mój Op nie był Wredniakiem, by w BOK nie robili z Nas idiotów, a Rzecznik Opa nie wciskał Nam ciemnoty - co dla Nas jest najlepsze.

  • -1

    27. ~  2012-09-10 17:29:21  host: z09-02.opera-mini.net

    Tylko nr z sieci CellVaticano zapewnia kryształową jakość dźwięku w roamingu każdego opa w polsce! Sukienkowych każdy się boi.

  • 1

    28.  2012-09-10 17:41:36

    odnosnie ostatniego akapitu - ciekaw jestem jaki % ankietowanych wiedzial czym jest odpowiedzialnosc spoleczna... po za tym rozumienie jakiejkolwiek ekscytacji czy motywacji w stosunku do operatora przychodzi mi z trudem...

  • 0

    29. ~  2012-09-10 19:11:18  host: 87-205-255-155.adsl.inetia.pl

    nie ma większego oszusta niż play

  • 0

    30. ~esa  2012-09-10 20:09:20  host: 213.158.216.108.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

    Zgadzam się, Play to dno

  • 0

    31. ~Mojżesz  2012-09-10 21:03:14  host: apn-77-115-67-76.dynamic.gprs.plus.pl

    Please... Od kiedy to ponoć znana w świecie polska zaradność, cwaniactwo, chęć wydymania krajana sąsiada klienta dla zysku, jest tak piętnowana? Dzisiaj chamstwo nazywane jest kreatywnością, cwaniactwo zaradnością a wydymanie słabszego powodem do dumy. Dziwne że w telekomunikacji ludzie albo narzekają na opa albo wyśmiewają tych co ponoć przepłacają - nie jesteś w play to jesteś łoś - znane z telepolis. Daleko nam jeszcze do społeczeństwa nowoczesnego, prowadzenia biznesu z ludzką twarzą i wrażliwości społecznej. Takie rzeczy to nie w Polsce. Z tego też powodu opy próbują zarobić w typowy polski sposób. Za granicą jest zupełnie inaczej.

  • 0

    32. ~  2012-09-11 04:23:20  host: z18-15.opera-mini.net

    tak sobie pomyślałem, że w Polsce polaczek dyma polaczka i się z tego cieszy, a za granicą dymający polaczka polaczek jest dymany i się z tego cieszy (pisownia zamierzona i z premedytacją wprowadzona).

  • 0

    33. ~  2012-09-12 21:02:10  host: a3-me.krak.tke.pl

    Narzekanie pewnie mamy we krwi. Ja za to jestem z mojej karty Heyah zadowolony - przejrzyste regulaminy, proste i celne promocje, obsługa klienta też na wysokim poziomie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-196-72-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy dostępny na rynku smartfon to:

10 najlepszych smartfonów (październik 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (11)

Archiwum Ankiet