DAJ CYNK

Połowa Polaków po 59. roku życia nie używa komórek

LuiN

Wydarzenia

Aż 53% Polaków powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z telefonów komórkowych a tylko 1% z nich deklaruje posiadanie telefonu typu smartfon - wynika z badania przeprowadzonego dla On Board PR przez PBS DGA.

Aż 53% Polaków powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z telefonów komórkowych a tylko 1% z nich deklaruje posiadanie telefonu typu smartfon - wynika z badania przeprowadzonego dla On Board PR przez PBS DGA.

Telefony komórkowe, które jeszcze dekadę temu należały do rzadkości dziś posiada prawie 83 proc. z nas. Jak wynika z raportu Polacy a nowe technologie przygotowanego przez On Board PR, ponad 98% osób w przedziale wiekowym 25 - 39 lat posiada telefon komórkowy. Sytuacja wygląda zupełnie inaczej wśród osób powyżej 59. roku życia. Ponad połowa (53%) badanych powyżej 59. roku życia przyznaje, że nie korzysta z "komórek".

Użytkownikami telefonów typu smartfon są głównie osoby dobrze wykształcone. Blisko 53% posiadaczy tego typu urządzeń ma wyższe wykształcenie - wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia zmniejsza się również liczba posiadaczy smartfonów. Obecnie 80% właścicieli smartfonów to osoby poniżej 40. roku życia. Natomiast wśród osób powyżej 59. roku życia zaledwie 1% deklaruje posiadanie telefonu tego typu.

Mimo olbrzymiej popularności telefonów komórkowych w Polsce ponad 88% badanych przyznaje, że nie korzysta z Internetu w "komórce“. Liczba osób korzystających z Internetu w telefonie komórkowym proporcjonalnie spada wraz ze wzrostem wieku. Przyglądając się grupom wiekowym Polaków, Internet w komórce również nie cieszy się dużym powodzeniem wśród tych najmłodszych.

W grupie 15 -25 lat wynosi on 25% a w grupie 25 - 39 lat już tylko 12%. 92% badanych w wieku  40 - 59 lat przyznaje, że nie korzysta z Internetu w telefonie komórkowym. Najgorzej sytuacja wygląda wśród osób powyżej 59. roku życia, bowiem w tej grupie aż 97% nie korzysta z Internetu w telefonie komórkowym.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: On Board PR