DAJ CYNK

Połowa Polaków kupuje świąteczne prezenty przez Internet

orson_dzi

Wydarzenia

Zakupy świąteczne robimy w Internecie i na ostatnią chwilę, ale nieudane zakupy zwracamy dopiero po nowym roku.



Zakupy świąteczne robimy w Internecie i na ostatnią chwilę, ale nieudane zakupy zwracamy dopiero po nowym roku.

Rynek handlu w Internecie dynamicznie się rozwija. Eksperci Sociomantic Labs prognozują, że do końca tej dekady na polskim rynku ma działać już ponad 30 tys. internetowych sklepów, a wartość branży e-commerce wzrośnie z obecnych 40 do ponad 60 mld zł. Tylko w tym roku blisko połowa Polaków zamierza kupić prezenty przez internet - dane Deloitte. Wciąż większość osób z zakupami czeka do ostatniej chwili.

Rynek e-commerce w Polsce rośnie systematycznie rok do roku. Powoduje to zarówno wzrost wydanego towaru, jak i większą liczbę zwrotów. My mamy twarde dane, które pokazują, że w ostatnich trzech miesiącach roku ten ruch wzrasta o około 15%. I mówimy tylko o ruchu do 23 grudnia, ponieważ ostatni tydzień jest praktycznie martwy, co z kolei pokazuje, że ewentualne zwroty następują dopiero w styczniu - analizuje Bartosz Mierzwiak, dyrektor zarządzający w Europie Środkowo-Wschodniej w Logicor.

Do wzmożonego ruchu, na który jeszcze nakładają się niepewne warunki pogodowe, przygotowuje się cała branża logistyczna: zarówno firmy kurierskie, obsługa magazynów, jak i parki logistyczne. Przygotowania trwają kilka tygodni.

Jako doświadczony operator parków wiemy, że do sezonu zimowego należy się przygotowywać odpowiednio wcześnie. My zaczynamy już w październiku. Składają się na to trzy elementy: robimy przegląd całej instalacji teletechnicznej tak, aby wszystko działało sprawnie. Po drugie, sprawdzamy, czy działa odpowiednio sprzęt odśnieżający. Wreszcie, może prozaiczne, ale przygotowujemy zapasy piasku, aby nikt nie złamał nogi bądź nie wpadł w poślizg autem na zakręcie - wskazuje dyrektor Logicor.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: newseria