Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel wdrożył rozwiązanie Netcool

Polkomtel wdrożył rozwiązanie Netcool

sirmark 8 Lutego 2005 11:07

0 0

Polkomtel wdrożył zintegrowany i skonsolidowany system operacyjny Netcool firmy Micromouse, który zapewnia strategiczne zarządzanie usługami bezprzewodowymi, w tym usługami głosowymi i związanymi z transmisją danych.

Zaproponowany przez Micromuse zintegrowany i skonsolidowany system docelowo ma zapewnić skuteczne zarządzanie siecią Plus GSM w warunkach ciągłego wzrostu ilości informacji, niezbędnych do skutecznego zarządzania usługami, a także umożliwić minimalizację kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem sieci.

Głównym zadaniem projektu jest poprawa jakości usług i technicznej wydajności sieci, przy jednoczesnym wypełnieniu wszystkich wymogów SLA (Service Level Agreements) stawianych Polkomtelowi przez jego klientów.

Rozwiązanie Netcool firmy Micromuse zapewniło zintegrowaną platformę do zarządzania błędami i korelacją zdarzeń oraz umożliwiło proaktywne zarządzanie i obsługę istniejącej sieci. W związku z dynamicznie rozwijającym się rynkiem technologii bezprzewodowych wprowadzanie nowych produktów i usług odbywa się często w bardzo krótkich przedziałach czasowych. Zastosowanie technologii Netcool pozwala firmie Polkomtel na szybką i łatwą integrację oraz zarządzanie nowymi platformami, zgodnie z wymaganiami stawianymi przez rynek.




"Centralnemu systemowi zarządzania uszkodzeniami/serwisami postawiliśmy kilka kluczowych wymogów", mówi Adam Grabarski, Kierownik Zespołu d.s Systemów Wsparcia Operacyjnego i Analizy Danych Polkomtel S.A. "System musiał zapewniać minimalizację kosztów operacyjnych związanych z utrzymaniem sieci, przy rozsądnym poziomie wydatków inwestycyjnych, uniezależnienie procesu monitorowania sieci od typu sprzętu czy dostawców infrastruktury sieciowej Plus GSM (jeden i ten sam centralny system do monitorowania sieci, to samo GUI dla inżynierów monitorujących sieć), wsparcie dla wszystkich technologii eksploatowanych i oferowanych przez Polkomtel, włącznie z przyszłymi technologiami oraz zapewnienie lepszego wsparcia dla procesu zarządzania serwisami (service quality monitoring, SLA management). Dodatkową zaletą była możliwość szybkiego wdrożenia oraz szybkich modyfikacji w celu wspierania nowych serwisów czy urządzeń" – dodaje Adam Grabarski.

Rozwiazanie Netcool umożliwiło firmie Polkomtel szybkie zintegrowanie 18 różnych elementów systemów zarządzania. Dzięki tej integracji zespoły operacyjne operatora uzyskały całościowy wgląd w infrastrukturę sieci, która monitorowana jest za pomocą jednej konsoli. Rozwiązanie Netcool firmy Micromuse, opracowane dla rynku bezprzewodowego, spełnia wymagania stawiane przez operatorów mobilnych – Polkomtel zaś czerpie teraz korzyści z wdrożenia dedykowanych aplikacji do monitoringu sieci, które zapewniają stałą dostępność i niezawodność bezprzewodowych usług oferowanych przez firmę.

Rozwiązania Netcool stanowiły także trzon centrum zarządzania siecią Polkomtela (NOC), konsolidując dane o stanie sprzętu i aplikacji firm takich jak Ericsson, Hewlett-Packard, Cisco Nokia i Lucent.

Partner firmy Micromuse – Ericsson – integrator projektu, był odpowiedzialny za przygotowanie planów projektu i jego wdrożenie. Ścisła współpraca pomiędzy firmami Micromuse i Ericsson zaowocowała dostarczeniem platformy do zarządzania, która pozwala firmie Polkomtel zapewnić niższe koszty utrzymania sieci i szybszy zwrot z inwestycji.

Źródło tekstu: Micromuse     

Dodaj do:
w sumie: 1
  • 0

    1. ~:)  2005-02-08 11:23:00  host: pc05.instal.pl

    w takim razie można spodziewać się nowych promocji ................... żartuje ;P

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-184-73-47-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.