Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel stracił obsługę PZU

Polkomtel stracił obsługę PZU

sirmark 18 Lipca 2008 07:58

0 0

PZU rozstrzyga, kto dostarczy mu warte 60 - 80 mln zł usługi telekomunikacyjne Firma już wybrała operatora, ale nie jest to Polkomtel. Pozostali operatorzy milczą - pisze Rzeczpospolita.



Według nieoficjalnych informacji gazety sprawa nie jest jeszcze sfinalizowana i każdy z operatorów ma nadzieję, iż rzutem na taśmę uda mu się zdobyć dużego klienta. Można szacować, że w ciągu dwóch lat trwania umowy towarzystwo zapłaci operatorowi ok. 30 mln zł. Pozostałych kilkadziesiąt milionów z telekomunikacyjnego megakontraktu zgarną operatorzy stacjonarni.




Dostawców usług telefonii stacjonarnej i przesyłu danych najprawdopodobniej będzie dwóch- wiodący i wspomagający. Pierwszym ma zostać Netia, chociaż umowa jeszcze nie jest podpisana. Według informacji gazety operator ma połączyć 770 placówek PZU siecią transmisji danych, w której będą również realizowane usługi telefoniczne dla grupy. W pierwszym etapie projektu Netia zestawi ponad 100 połączeń, w kolejnym - resztę.

Według konkurencyjnych operatorów Netia zaproponowała PZU zaskakująco atrakcyjną cenę. PZU nie chce podać wartości kontraktu, ale można szacować, że oszczędzi nawet 50% rocznych kosztów usług telekomunikacyjnych.

Źródło tekstu: Rzeczpospolita     

Dodaj do:
w sumie: 32
  • 0

    13. ~hehe  2008-07-18 11:20:52  host: acrw71.neoplus.adsl.tpnet.pl

    jakto nie wiecie dlaczego nr zmieniaja ? ;-) ja wiem doskonale. numer 602 to super reklama. btw. jakby moj bank mial telefony w play, to bym zmienil bank

  • 0

    14. ~  2008-07-18 11:54:33  host: krt.net.pl

    @8 - ja mam dwa telefony: służbowy i prywatny. Oba w różnych sieciach. Za oba płacę sam (żeby nie było, że żeruję na innych pracodawcach ;)) - firmowy wyłączam po godzinach mojej pracy, a klientom prywatnego nie podaje.

  • 0

    15. ~blob  2008-07-18 12:56:16  host: 212.160.172.70

    #13 - o co Ci chodzi z ta reklama?

  • 0

    16. ~Zainteresowany  2008-07-18 13:57:59  host: aht246.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Dla Ery to być albo nie być... dla Plusa jeden klient mniej i to pewnie upierdliwy i kombinujący jak koń pod górę. Jakby chcieli wygrać to by wygrali, ale zapewne nie chcieli :) Zobaczymy jak sobie Era poradzi z obsługą i jak wzrośnie zadowolenie ludzi, skoro masa klientów biznesowych w ZUS-ie ma Plusa... Plus to ponad 60% rynku firm w PL :)

  • 0

    17.  2008-07-18 14:31:44

    Polkomtel skupił się na dzisiątkach taryf, setkach pakietów i pozyskaniu na to tysiące klientów, niestety zapomniał o tych co już z nimi są ślepo myśląc, że można nic nie robić i ich zatrzymać. Nie tędy droga.

  • 0

    18. ~Zainteresowany  2008-07-18 14:41:26  host: aht246.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Niekoniecznie. Pozyskanie tysięcy (a raczej setek tysięcy) normalnych klientów to lepsza kasa niż marudzący klient korporacyjny. Skąd wiesz na jakich warunkach Era dostała ten kontrakt? Żadne kokosy... Plus zarobił co mógł, a teraz po prostu olał bo stawki tak spadły, że pewnie zwyczajnie nie opłaca im się. A ZUS ma problem bo ta wymiana numerów będzie ich sporo kosztować. Właściwie nie ich - nas.

  • 0

    19. ~wibra  2008-07-18 14:43:21  host: nat-145.ghnet.pl

    ad16. Ten artykuł nie jest o ZUS-ie tylko o PZU. Jak mylisz te 2 firmy, to już Twój problem. A poza tym - to że Plus jest w tylu firmach, gdzie udziałowcem jest Skarb Państwa - to temat na kolejną komisję śledczą. Uważam, że każda firma, każda, powinna wybierać najatrakcyjnieszą ofertę telekomunikacyjną dla siebie, bez względu na udziałowców. A tu znowu układy, układziki... Wolny rynek jest w Polsce od 19 lat. I chwała mu za to ! A oferta Plusa nie jest zdecydowanie lepsza od innych opów, aby tak rozdawał karty w dużych firmach. To kwestia znajomości z odpowiednimi ludźmi. I tyle..., albo aż tyle ;-)

  • 0

    20. ~wibra  2008-07-18 14:44:13  host: nat-145.ghnet.pl

    Ludzie - ARTYKUŁ jest o PZU a nie ZUS !!!!!!!!

  • 0

    21.  2008-07-18 14:50:47

    Zaintneresowany nie odróżniasz ZUSu od PZU tak samo nie rozróżniasz klienta korporacyjnego od zwykłego klienta. Wiesz jaki jest koszt pozyskania PZU a koszt pozyskania kilkudziesięciu jak nie kilkuset kinetów indywidulanych? Wiesz jaki średni przychód generuje klient biznesowy a jaki indywidulany?

  • 0

    22.  2008-07-18 14:51:30

    kilkuste tysięcy miało być oczywiście

  • 0

    23. ~18072008  2008-07-18 15:38:02  host: 212.14.50.10

    > 14. Prawidłowo! Dobrze, że nie wygrało orżnąć. A + to prawie jak operator narodowy - prawie robi różnicę, faktycznie obsługuje dużo firm i instytucji państwowych. Ale tu kasa się liczy misie a nie sentymenty czy tzw. "patriotyzm". Kasa nie zna pojęć takich jak uczciwość, solidność itp. komunały. Biznes is biznes. Chociaż nic z tego nie mam to jeszcze raz się cieszę, że nie jest to orżnąć :))

  • 0

    24. ~r  2008-07-18 17:19:10  host: chello089078207022.chello.pl

    plus wykazał się nonszalancją i pazernością i stracił dużego klienta. I dobrze tak dziadom.

  • 0

    25. ~  2008-07-18 17:23:34  host: f143-053.opera-mini.net

    Jeszcze wrócą do Plusa, - będą narzekania... i w kolejnym przetargu od nowa trzeba będzie zmieniać wszystkim numery... ;-). Ja jestem za tym aby wszystko urzędy państwowe korzystały z jednego operatora i najlepiej żeby to był Plus bo przynajmniej część pieniędzy zostaje w Polsce a nie że idą do Francji albo Niemiec. Niemcy są tak bogaci i rozwinięci że nie musimy ich jeszcze dodatkowo wspierać, podobnie rzecz jasna z Francuzami. To jest moja prywatna opinia na ten temat i nie wszyscy muszą się ze mną zgadzać;-) / nicram

  • 0

    26.  2008-07-18 17:33:53

    ~r - co to znaczy? bo nie kumam...

  • 0

    27. ~18.07.2008  2008-07-18 17:50:49  host: 212.14.50.10

    > 25. Ciekawe ile polskiego kapitału tak naprawdę jest w plusie, pewnie trzeba by spojrzeć na strukturę udziałowców i pochodzenie kapitału. Pewnie więcej niż w pozostałych sieciach komórkowych. Masz coś z tego, że wolisz + ??? :) p.s. ja tylko pisałem, że fajnie iż to nie jest orżnąć i tylko tyle. Mam jakiś uraz do dziadów i zdzierstwa. Pewnie dlatego m. inn., że za same prawa używania logo &tp oraz orżnąć w 2007 r. grupa tp zapłaciła ponad 40 milionów euro. Tanio, co ?

  • 0

    28.  2008-07-18 18:46:17

    zainteresowany: te 60% sam wymyśliłeś, czy ktoś ci pomógł? średnio statystycznie na 1000 firm w Polsce przypada 1 klient tzw kluczowy. To, że plus ma wiele molochów to nie znaczy, że lideruje wśród FIRM (jak to napisałeś). W segmentach małych i średnich firm (a takie też są- prawie nie istnieje). Popraw te 60% na niecałe 30%. te statystyki to ostatnie 21m-cy mojego życia. Skutek błędniej polityki Plusa sprzed 5lat. Nie pamiętam nazwisk, ale gdyby nie ówczesna polityka rynku biznesowego, to Plus dawno by był liderem pod względem ilości i jakości.

  • 0

    29. ~ManU  2008-07-18 22:03:12  host: apn-77-114-246-69.gprs.plus.pl

    djfafa: Zainteresowany ma rację. klienci kluczowi w tej chwili to żaden biznes. Walczy się o nich raczej ze względów prestiżowych oraz dlatego że dyrektorzy działów Klientów Kluczowych też muszą pokazać że są potrzebni. po drugie nie patrz na przychód tylko na marżę. A ta może być przy stawkach 15-18 gr za nawet ujemna. (IC to na razie 33 gr wieć operator do każdej minuty wychodzącej dokłada, a zarabia na przychodzących). A nie zdziwiłbym się gdyby PZU dostało jeszcze niższe stawki.

  • 0

    30.  2008-07-19 13:25:03

    S!D - 40 numerów z prefiksami Orange, 47 Ery i 145 Plusa ;-) Z czego 35 to numery z prefiksem 601 a 24 - 603, które mam "od zawsze" - 8-10 lat powiedzmy. I są to firmowe kontakty. Tak jak 80% wszystkich jakie mam w książce. Dodając do tego 10, w porywach 20% czasu połączeń (jak mam poważne zlecenie w firmach mających komórki właśnie w Orange albo w Erze i nie robię nic poza tym) na numery w Orange i Erze łacznie mówi, że to zależy od wielu elementów. A regionalne "tryndy" są tu jak najbardziej jednym z nich ;-)

  • 0

    31. ~Potkan  2008-07-23 22:53:51  host: aays198.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Netii pewnie nawet dla samej kwestii świadczenia usług dla PZU opłaca się wejść w kontrakt, w którym PZU będzie miało korzystną ofertę. w końcu przez te kilka lat, będzie się pojawiała nazwa Netia, a nie inna. to się liczy. szczególnie jesli firma dalej się prężnie rozwija.

  • 0

    32. ~  2008-07-24 01:19:59  host: ciw153.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Uuuuu. I znów Netia pokazuje pazury. Firma idzie jak burza . Od tanich oferta dla userow indywidualnych po gigantycznych klientow. Jest to dobry znak, bo widac ze im zalezy. Zupelnie odwrotnie proporcjonalnie jak TP.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-157-214.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.