Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel stawia na utrzymanie klienta i 3G; Bauc zadowolony z wyników i liberalizacji rynku

Polkomtel stawia na utrzymanie klienta i 3G; Bauc zadowolony z wyników i liberalizacji rynku

WitekT 2 Kwietnia 2007 15:39

0 0

To będzie rok zwiększania lojalności klientów przez Polkomtela, co wynika z dojrzałości i penetracji rynku, z jaką mamy dziś do czynienia - zapowiedział na konferencji prasowej podsumowującej zeszłoroczne wyniki telekomu Jarosław Bauc, prezes firmy.

Wszystkie elementy, takie jak czwarty operator infrastrukturalny, obniżenie stawek interkonektowych, przenośność numerów, WLR, BSA, itp. świadczą o bardzo dużej zmianie otoczenia rynkowego. Penetracja liczona według kart SIM przekroczyła już 100%, a według naszych badań 70% ludzi ma już telefon. Oznacza to, że to już kwestie demograficzne będą głównie wpływać na liczbę pozyskanych klientów netto, a ważniejsze będzie utrzymanie klienta - powiedział Bauc.

plusgsm prezentacja 2 04

Bauc nie chciał ujawnić tych działań, które jego zdaniem mają już miejsce. Powiedział tylko, że jest to kilkanaście elementów dopasowujących ofertę utrzymaniową do potrzeb klienta. Z materiałów prasowych można się domyśleć, że chodzi głównie o ofertę 18-miesięcznej umowy, którą można co 6 miesięcy zmienić. Szerzej pisaliśmy po tym w tej wiadomości.

plusgsm prezentacja 2 04 plusgsm prezentacja 2 04

Bauc nie skomentował przypadku, który padł z sali, a dotyczył sytuacji sprzed niecałego miesiąca, o braku praktycznie jakiejkolwiek oferty lojalnościowej dla kilku abonamentów biznesowych na jednym koncie. Numery zmigrowały do Ery.

Mówiąc o przenośności numerów prezes powiedział, że z usługą są jeszcze pewne problemy i inni operatorzy, poza Plusem, są jej niechętni.

Bauc wyraził zadowolenie z liberalizacji rynku, a głównie WLR i bitstream access. Prezes nie chciał zdradzić komercyjnych planów startu z usługami, ale WLR powinien pojawić się w pierwszych lokalizacjach pod koniec roku. Wszystko wymaga od Polkomtela budowy infrastruktury, a to - zdaniem Bauca - stosunkowo długo trwa.

Mówiąc o transmisji danych prezes wspomniał, że w ostatnim roku firma zanotowała wzrost ruchu generowanego przez klientów aż o 962%, do poziomu około 250 TB rocznie. Według naszych wyliczeń zakładających równomierne tempo przyrostu klientów w ciągu roku, na jednego klienta miesięcznie przypadało w 2006 roku zaledwie trochę ponad 2 MB. Zakładając, że z transmisji danych korzysta około 30% klientów sieci, co powinno być dobrym przybliżeniem, miesięczna transmisja na aktywnego klienta to około 7 MB.

Wiadomo jednak, że gros transmisji przypada na 180 tys. klientów iPlusa (stan na koniec 2006 roku). Zdaniem Bauca, klientów iPlusa powinno być pod koniec roku dwa razy więcej, co potwierdza poziom aktualnej sprzedaży.




Prezes stwierdził, że Polkomtel ciągle prowadzi badania rynku, ale nie jest w tej chwili w stanie stwierdzić, jaki ma udział w rynku transmisji danych, głównie ze względu na szalony wręcz przyrost transmisji danych w zeszłym roku. O tym Polkomtel poinformuje szerzej później, po dokładniejszych analizach.

plusgsm prezentacja 2 04

Wspomniany wzrost transmisji danych i liczby minut wykorzystywanych przez klientów (wzrost o 44% w 2005 roku o 60% w 2006) do - zdaniem Bauca - duży wysiłek dla firmy, bo trzeba rozbudowywać infrastrukturę, a budowa stacji bazowej trwa średnio od 18 do 24 miesięcy.

plusgsm prezentacja 2 04

Główny strumień pieniędzy na inwestycje zostanie skierowany w 3G i HSDPA. W tym roku nie będzie jednak prędkości wyższej niż 1,8 Mb/s. Na pytanie o rozbudowę EDGE prezes Bauc stwierdził, że aktualny zasięg tej technologii jest odzwierciedleniem potrzeb w danych rejonach. Zdaniem Bauca nie należy oczekiwać rewolucji w tej kwestii głównie ze względu na to, że postrzega on 2G jako technologię do usług głosowych, a do transmisji danych bardziej nadaje się 3G.

plusgsm prezentacja 2 04

Bauc był także zadowolony z przyrostu bazy klientów w 2006 roku, szczególnie na rynku prepaid, gdzie dynamika wzrostu była znacznie lepsza niż konkurentów. Z badań przeprowadzonych przez niezależną instytucję na wielotysięcznej próbie, wynika zdaniem Polkomtela, że Simplus jest najsilniejszą marką na rynku z udziałem na poziomie 24%. Drugi jest Orange Go (21%), a trzeci TakTak (około 19%). Jak wynika z badań, niekwestionowanym liderem w swoim segmencie jest także Mix Plus, z udziałem na poziomie 55%.

plusgsm prezentacja 2 04

Polkomtel przewiduje, że na koniec roku będzie miał około 14 mln klientów. W pierwszych trzech miesiącach roku firmie udało się pozyskać 600 tys. klientów. Do końca roku powinno być także podpisanych klika umów dotyczących MVNO. Prawdopodobnie wśród nich będzie Telefonia Dialog i Inteligo (internetowe ramię banku PKO BP).

plusgsm prezentacja 2 04

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 104
  • 0

    85. ~hand  2007-04-03 20:32:22  host: chello087206098022.chello.pl

    za to na nowym wawrzyszewie na Aspekcie oraz Wolumenie UMTS plusa jest xD

  • 0

    86. ~dt  2007-04-03 20:47:04  host: wap.plusgsm.pl

    PiotrM - To fajnie ze Plusik zaszaleje z umts. Zobaczymy gdzie wyrosnie 3G na wakacje :) Daj znac jak juz bedziesz wiedzial ze sie pojawilo.

  • 0

    87. ~tymis  2007-04-03 21:02:45  host: proxy4.tkdami.net

    Cytat z Regulaminu świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Użytkowników: "§ 6. Zobowiązania Użytkownika 1. Użytkownik zobowiązuje się: b) nie kierować do Sieci Telekomunikacyjnej lub sieci innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych, za pomocą jakichkolwiek urządzeń telekomunikacyjnych, przy użyciu Karty SIM/USIM otrzymanej przez Użytkownika, ruchu pochodzącego z innych sieci telekomunikacyjnych bez zgody Operatora". Dla abonentów jest to §10, punkt 1.b Regulaminu świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla Abonentów... Ciekawe czy faktycznie to stosują?

  • 0

    88. ~general  2007-04-03 22:18:07  host: 142.52.jawnet.pl

    szalony... jak tylko nie bedzie protestów to bedziesz miec swoj upragniony zasięg UMTS oczywiscie od mojego pracodawcy Ery ! Nie bede pisać technicznych szczegółów instalacji Bts-a ! Dzieki portalowi Telepolis pojechałem do Twojego mista ,aby cos sie ruszyło z zasiegiem... Niczego nie obiecuje,ale pozyjemy zobaczymy ... Pozdrawiam

  • 0

    89.  2007-04-04 01:48:49

    znajomy a plusa mówił że teraz to łatwiej postawić gdzieś UMTS niż GSM znaczy o planowanie podobno na UMTS plus teraz kładzie nacisk duży i mają w tym roku rzeczywiscie dużo rozwijać a gsm pewnie zostanie jak jest... szkoda tego EDGE bo wielu nie ma ja jestem w śród nielicznych mających.

  • 0

    90. ~zobo  2007-04-04 09:17:00  host: dpc147.neoplus.adsl.tpnet.pl

    @82 ten limit 500mb nie jest taki straszny. Mi sie jeszcze nie zdarzyło go przekroczyć. No bo popatrz strony WWW, poczta no ile ci pójdzie tych mb z limitu? chyba że chcesz ściagać filmy to wtedy możesz sobie wziąć tą wyższą opcje gdzie limit wynosi 2gb.

  • 0

    91.  2007-04-04 09:27:51

    Ja korzystam z playa który działa w większości na infrastrukturze plusa i też nie mam żadnych problemów.

  • 0

    92. ~Michał  2007-04-04 10:26:37  host: acsa146.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panie prezesie- mniej gadania a więcej czynów. Oferta utrzymaniowa w Plusie obecnie prawie nie istnieje. Albo układają ją ludzie z przypadku, którzy do karty pracującej w modemie z taryfą Internet Plus Biznes 1000 proponują mi 30 zł netto na rozmowy i SMSy i żadnego modemu UMTS/ HSDPA

  • 0

    93. ~stz  2007-04-06 07:20:20  host: epe34.internetdsl.tpnet.pl

    Panie Bauc w gadce to jest Pan mocny, ale w czynach słaby. Mówisz Pan o utrzymaniu klienta, a starych traktujecie gorzej niż nowych klientów. Od słów proszę przejść do czynów.

  • 0

    94. ~kacha  2007-04-06 09:59:47  host: aayk165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Nie rozumiem wcale tego Polkomtela. Ci klienci, którzy mają dłuższy staż w sieci mają gorsze warunki od tych którzy są krócej w sieci. Klienci którzy płacą mniejsze rachunki koszt połączenia za 1 minutę mają tańszy. Totalny absurd. Podam przykład. Kolega mój dostał 50% zniżkę w abonamencie Godziny 55 przy przedłużeniu umowy w opcji bez telefonu. Ja natomiast tylko zniżkę 40% przy abonamencie Godziny 75. Koledze 1 minuta wychodzi 30 groszy, a mnie ponad 37 groszy. Gdzie sens, gdzie logika? Bata temu wołu, co więcej ciągnie! Jeszcze jedno. Zabrano mi możliwość aktywacji pakietu 100 Mb GPRS za 20 zł brutto w wieczory i weekendy. Ja chcę im płacić by korzystać z GPRS, a Plus nie chce mi tego dać. Ludzie w tym Plusie wcale nie myślą.

  • 0

    95.  2007-04-06 12:09:21

    ~kacha - w jakiej taryfie miałaś ten pakiet GPRS?

  • 0

    96. ~kacha  2007-04-06 14:48:56  host: aayk165.neoplus.adsl.tpnet.pl

    wlo: NP 45

  • 0

    97. ~fuhmen  2007-04-08 10:29:26  host: 212.2.101.29

    jeśli nie będą inwestować w edge to kij im w oko. Czekam do końca umowy i idę do ery albo tepsy, bo znudziło mi się czekać na obiecywany przez dwa lata egde. Mam tylko gprs i już mnie to dobija.

  • 0

    98. ~bo  2007-04-10 07:36:03  host: ebk42.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Pracuje w plusie i mogę was zapewnić że plany bauca jest tylko na papierze. Przy permamentnych niedoborach telefonów stali abonenci nie mają szans na otrzymania porządnej słuchawki no chyba że mają po 40 simów na koncie.

  • 0

    99. ~arts  2007-04-10 13:05:21  host: dyp146.internetdsl.tpnet.pl

    witam, jestem w plusie od 1998 roku i nie dostalem zadnej lepszej oferty, mam gorsze warunki niz nowi klienci, czy to jest normalne ? Panie Bauc, zmieni Pan takie traktowanie wieloletnich klientow ?

  • 0

    100. ~Inspiron  2007-04-10 15:03:11  host: apn-99-43.gprspla.plusgsm.pl

    arts: zakisiłeś się w tym plusie? Stanowczo za długo tam jesteś i nie umiesz negocjować i upominać się o swoje...

  • 0

    101. ~Odplusiony  2007-04-10 20:34:53  host: terminal-1-130.retsat1.com.pl

    Do pana Bauca nie mam jakoś szczęścia, niedawno uciekałem z zarządzanego przez niego funduszu emerytalnego, a teraz z Plusa /numer zachowałem, czyli to co było najlepsze w sieci ;-) /

  • 0

    102. ~manski  2007-04-11 13:59:27  host: 217.153.225.166

    pracowałem kiedyś w plusie , to co tam się teraz dzieje to tzw indywidualna jazda na czas , wszyscy się wszyscy się wszystkich boją , a najważniejsze są procedury nie abonent , jak chciałem coś załatwić poza procedurami to woleli żebym przeszedł do innej sieci niż załatwić to co chciałem , no i teraz jestem w erze ( oczywiście z dotychczasowym numerem ),i wszystkich namawiam do ucieczki z plusa , pamiętacie jak Bauc rozłożył kiedyś polskie finanse , teraz polkomtela tak samo rozłoży

  • 0

    103. ~Plusak  2007-04-23 12:18:09  host: dag170.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Jak pracowałeś w Plusie to powinienes wiedzieć jak załatwia sie pewne sprawy, a jak je chciałeś obejść to znaczy że chciałeś zrobic przekręt - czyli jesteś Wałek :) A z procedurami nie przesadzaj... nie jest tak źle...

  • 0

    104. ~manski  2007-04-24 09:15:43  host: 217.153.225.166

    łatwo jest ferować wyroki nie wiedząc o co chodzi, a sprawa polegała na tym że ukradli synowi telefon , zgłosiłem na policję dostałem kwit z policji i go zablokowałem ( został wrzucony na czarną listę ) po dwóch latach się odnalazł , policja oddała mi go z powrotem wraz z pismem i pozwem dla złodzieja ale jak chciałem go odblokować to nie mogłem znaleźć dokumentu zablokowania , a procedury są najważniejsze , nie ważne oficjalne pismo z policji że znaleźli złodzieja , że oddali telefon , że złodziej ma wyrok , musi być pismo ( nawet dział reklamacji nie pomógł , choć mógł ), ale cóż to już nie moje zmartwienie , ja się przeniosłem do ery , a syn wyrzucił simplusa i używa tego zablokowanego telefonu w idei ( o dziwo działa )a przy okazji kilku znajomych już namówiłem do rezygnacji z plusa , i jeszcze parę osób odejdzie

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-44-105.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.