Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel przeszacował bazę abonencką

Polkomtel przeszacował bazę abonencką

WitekT 12 Sierpnia 2010 14:31

0 0

Polkomtel dokonał przeszacowania swojej bazy abonenckiej. W wyniku tej operacji, w I kwartale 2009 roku wykazuje teraz 293 tys. klientów abonamentowych więcej, zmniejszając o tyle samo liczbę kart prepaid.

Polkomtel w oficjalnych wynikach za I kwartał 2009 roku i II kwartał 2009 roku podawał liczbę klientów abonamentowych odpowiednio na poziomie 6,691 mln i 6,702 mln. Na wczorajszej konferencji prasowej, w prezentacji wyników za ostatnie 6 kwartałów, liczby te były już większe - wynosiły odpowiednio 6,974 mln (wzrost o 293 tys.) i 7,025 mln (wzrost o 323 tys.). Całkowita liczba kart SIM nie zmieniła się, bo wzrost bazy abonenckiej został zrównoważony spadkiem bazy prepaid. Po tym okresie Polkomtel zaprzestał publikowania oficjalnych wyników, aż do wczoraj.

Różnica wynika ze zmiany metodologii raportowania spowodowanej przygotowaniem spółki do IPO - mówi TELEPOLIS.PL rzecznik Polkomtela Katarzyna Meller nie ujawniając, na czym ta zmiana metodologii polega.




Jeszcze inną metodologię stosuje Vodafone, aktualny posiadacz 24,39% akcji Polkomtela. W swoich raportach podaje, że w I kwartale 2009 roku Polkomtel miał 6,749 mln klientów abonamentowych, a w II kwartale 2009 roku - 6,755 mln. Po II kwartale bieżącego roku Polkomtel oficjalnie podaje, że ma 7,422 mln klientów abonamentowych, a Vodafone - że 7,143 mln.

Operatorzy dokonują czasem korekt podawanych przez siebie danych. PTC w II kwartale 2009 roku przeniosła klientów usług m2m (ang. machine-to-machine) z bazy abonamentowej do prepaid, także wstecznie korygując dane.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 17
  • 1

    1. ~JK  2010-08-12 15:20:15  host: 178.181.235.132.nat.umts.dynamic.eranet.pl

    Czym w praktyce różni się abonent sprzed przygotowania oferty publicznej do tego późniejszego? Bo jakoś wyjaśnienia nowej pani rzecznik brzmią mętnie

  • 1

    2.  2010-08-12 15:25:47

    "Różnica wynika ze zmiany metodologii raportowania spowodowanej przygotowaniem spółki do IPO" czyzby MixPlusy staly sie z prepaidow abonentami?

  • -1

    3. ~adas  2010-08-12 15:40:07  host: 94.254.147.226

    Oferty operatorów to nie tylko taryfy VOICE i DATA, ale także telemetria (odsyłam do wikipedii). Widocznie jakoś inaczej to liczyli

  • 1

    4. ~Kryniczanin  2010-08-12 15:46:45  host: wimax3-43.telbeskid.com.pl

    Oni nawet nie wiedzą ilu mają klientów

  • 1

    5. ~metodox  2010-08-12 16:29:33  host: dpp32.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Wypowiedź pani rzecznik wygląda tak, że Plus nie jest już największą siecią, ponieważ metodologia liczenia klientów tak działaw związku z czym, należało zmienić metodologię aby wyszło na nasze???

  • -1

    6. ~dt  2010-08-12 16:36:11  host: vectra.sanatorium-ciechocinek.pl

    @5 - suma się nie zmienia tylko składniki mają inne wartości więc o czym ty mówisz?

  • 0

    7. ~titq  2010-08-12 17:05:36  host: dgf254.neoplus.adsl.tpnet.pl

    a moze to wynik noweli prawa telekomunikacyjnego, wedlug ktorego klient prepaid to teraz tak jak abonent?

  • 1

    8. ~greg  2010-08-12 18:22:48  host: 87-205-84-18.adsl.inetia.pl

    Coś mota ten Plus i kombinuje. I tak tak że mało z tego można zrozumieć. Chyba sami już nie wiedzą ile klientów mają.

  • 1

    9.  2010-08-12 18:59:24

    Przyznam, że niezbyt zrozumiała sytuacja, w czasach zaawansowanych systemów bilingowych operatorów. Uzyskanie takich informacji z dokładnością co do sztuki powinno być bajecznie proste.

  • 1

    10. ~ExSimplusowiec  2010-08-12 19:38:56  host: t18-14.opera-mini.net

    Jak nie wiadomo o co chodzi,to pewnie chodzi o... Przeciez przedszkolak widzi ze Polkotelowi wyparowuja klienci na rzecz Play i MVNO.Skoro tak,to lepiej udawac przelewajac liczby z jednego wora do drugiego i mnozac wirtualnie klientow.

  • 1

    11. ~  2010-08-12 20:51:33  host: t14-09.opera-mini.net

    to niech nam pani meller powie,pod rygorem opowiadania bajek,dlaczego dane vodafone sa inne i na czym polega roznica.mirekb

  • 1

    12. ~Praktyk  2010-08-12 21:49:15  host: dbp143.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Sierpień - ubyło 3 kolejnych klientów z Plusa na rzecz innego opa. Dopóki nie zmnienią ofert ( w tym Simplusa) potrafiący liczyć będą zmieniali sieć. Dodatkowy atut to do Play ..., drożej. U mnie i moich znajomych już nie. :P Sponsorowanie opów zarabiających więcej na rozmowach do Play to nie dla mnie. Nie lubię być robiony "na szaro".

  • 1

    13. ~ExSimplusowiec  2010-08-12 22:36:03  host: t07-12.opera-mini.net

    Dlatego zmieniajmy sieci i przechodzmy z numerem tam gdzie taniej! Dzieki temu rynek bedzie bardziej konkurencyjny.

  • 0

    14. ~Poll  2010-08-12 22:45:16  host: tr1-97.netfala.pl

    @3 Tak o telemetrii zapomnieliśmy a sam z tego dobrodziejstwa korzystam

  • 1

    15. ~  2010-08-13 02:42:49  host: t20-03.opera-mini.net

    @14: super, że niby korzystasz tylko po co nam taka wiedza?

  • -1

    17. ~Poll  2010-08-13 12:08:33  host: tr1-97.netfala.pl

    @15 a takse napisałem. Podliczamy, sumujemy, dzielimy a zapomnieliśmy o telemetrii

  • 1

    18. ~Arek  2010-08-14 17:51:34  host: 87-205-240-163.adsl.inetia.pl

    No wiadomo, chcieli pokazać że mają jak najwięcej... Że jak najmniej straci no ale to nie jest prawda. Plus ma się tak sobie w sumie nie ma się czym chwalić...

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-225-57-120.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.