Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel przegrał z UKE przed WSA ws. przenośności

Polkomtel przegrał z UKE przed WSA ws. przenośności

WitekT 15 Lutego 2010 13:21

0 0

12. lutego Wojewódzki Sąd Administracyjny oddalił skargę Polkomtela na decyzję UKE odmawiającą zawieszenia praw użytkowników końcowych do przeniesienia numeru. Wyrok jest nieprawomocny.

Polkomtel skarżył się na decyzję z 9. września 2009 roku, nadające klauzulę natychmiastowej wykonalności decyzji Prezesa UKE odmawiającej Polkomtelowi czasowego zawieszenia obowiązku wykonywania uprawnień użytkowników końcowych (tj. abonentów i użytkowników końcowych usługi przedpłaconej), wynikających z Prawa Telekomunikacyjnego, do przeniesienia przydzielonego numeru telefonicznego przy zmianie dostawcy usług, w zakresie realizacji żądania przeniesienia tego numeru w odniesieniu do abonentów (tj. podmiotów, z którymi Polkomtel zawarł na piśmie umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych lub którzy wnioskują o zawarcie takiej umowy z Polkomtelem) - według zasad określonych w § 6 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie warunków korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych,
w odniesieniu do użytkowników końcowych usług przedpłaconych - według zasad określonych w § 7 Rozporządzenia (tj. w terminie innym niż 7 dni od daty zgłoszenia żądania klienta).

W ustnych motywach wyroku Sąd wskazał, iż w niniejszej sprawie wyłoniło się ciekawe zagadnienie prawne, mianowicie czy decyzji odmawiającej uprawnień można nadać rygor natychmiastowej wykonalności. Zdaniem Sądu Kodeks Postępowania Administracyjnego dawał podstawę do nadania rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji Prezesa UKE.




Sąd stwierdził, że w przypadku zbiegu przepisu art. 74 ust. 2 Pt, który mówi, iż Na wniosek dostawcy albo operatora, o których mowa w ust. 1, Prezes UKE może, w drodze decyzji, na czas określony, zawiesić realizację lub ograniczyć zakres realizacji określonego uprawnienia, o którym mowa w art. 69-72, jeżeli techniczne możliwości sieci wnioskodawcy nie pozwalają na realizację uprawnienia w całości lub części, określając harmonogram przystosowania tej sieci do realizacji uprawnienia objętego wnioskiem oraz § 6 ust. 12 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 17. czerwca 2009 roku w sprawie korzystania z uprawnień w publicznych sieciach telefonicznych, z którego wynika, żeJeżeli w dniu złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, toczy się postępowanie w celu wydania decyzji Prezesa UKE w przedmiocie zawieszenia uprawnienia, o którym mowa w art. 71 ustawy, nowy dostawca wstrzymuje rozpatrzenie wniosku i niezwłocznie zawiadamia w formie pisemnej abonenta o powyższej okoliczności nadanie rygoru natychmiastowej wykonalności decyzji odmawiającej zawieszenia obowiązku realizacji uprawnień skutkowało tym, iż abonenci mogli korzystać z nadanych im przepisami prawa uprawnień - przenoszenie przydzielonego numeru telefonicznego przy zmianie dostawcy usług.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 20
  • 1

    1. ~znawca  2010-02-15 13:39:48  host: chaos.tpnet.pl

    Nawet zgłoszenie sprawy do GIODO niewiele pomogło Polkomtelowi. Myśleli, że kombinacjami spowolnią odpływ klientów, ale na szczęście się przeliczyli.

  • 1

    2. ~as  2010-02-15 13:44:53  host: doq169.neoplus.adsl.tpnet.pl

    No i dobrze, jeśli inni operatorzy potrafili wszystko od początku sprawnie przeprowadzić, to czemu Plus nie? Kara jak najbardziej słuszna

  • 0

    3. ~spiro  2010-02-15 14:11:30  host: mx.psat.pl

    oddalił skargę no i ... nic! można łamać prawo w majestacie prawa. natomiast biorąc pod uwagę całe zamieszanie z nowelizacją PT oraz wydaniem rozporządzenia to widać jak na dłoni ile osób używa swojego rozumu (a nie lobbystów) podczas tworzenia prawa. smutne to wszystko :/

  • 0

    4. ~  2010-02-15 14:23:57  host: f96-030.opera-mini.net

    Do 2: jak inni potrafią? Centernet, wrodzinie czy choćby GA do tej pory w większym lub mniejszym stopniu nie umieją do tej pory przenosić numerów ani z ani do własnej sieci. I o ile GA się stara i z wielkimi problemami i długim czasem ale przeniosą numer w końcu o tyle wrodzinie - telefonii komórkowej ojca rydzyka wogóle takiej opcji nie ma. Ale rydzyka to jazdy urząd i sąd w polsce się boi więc

  • 0

    5. ~  2010-02-15 14:32:25  host: f96-030.opera-mini.net

    4cd: taki rydzyk może czuć się bezkarny. Poszczuje rydzyk urzędy i sądy że jak będą przeciwne jego(rydzyka) projektom itp to spadnie na nich gniew boży(a dokładniej wyśle swoich wiernych sekciarzy by się rozprawili z niewiernymi).W sumie kiedyś zauważyłem że rydzyk czuje się prawie bogiem mówiąc że on "tworzy dzieła boskie".No cóż telefonia komórkowa wrodzinie to wg niego dzieło boskie. No koment

  • 0

    6. ~spiro  2010-02-15 14:59:46  host: mx.psat.pl

    o ile mi wiadomo zwolnienie dot mnp dla centernetu nie obowiazuje od 1 pazdziernika lub 1 listopada zeszłego roku. nie słyszałem żeby UKE przedłużyło im ten termin. może warto to zbadac - redakcjo, co wy na to? i co na to uke?

  • 0

    7. ~Chris  2010-02-15 15:37:29  host: v07-15.opera-mini.net

    @4 Gadasz jak potłuczony nie porównujmy Polkomtela ze znaczną bazą klientów do sieci, która niedawno ruszyła, no bez przesady? Akurat, ktoś przeniesie numer do Centernetu, albo moher zdecyduje się na przejście z pre-paid wRodzinie do sieci Sami Swoi. Jednak Polkomtel to większy biznes z trzema ofertami pre-paid: Simplus, 36i6 i SS i rozbudowanej bazie Abonentów,a Centernet to narazie słaby gracz na moje bez perspektyw.

  • 0

    8. ~  2010-02-15 15:50:34  host: p04-15.opera-mini.net

    Do7:to że centernet jest słabym graczem nie znaczy że jego prawo maNIEobowiązywać.Przygotowywali się do wejścia latami i wiedzieli o przenosnosci numerów.Zresztą centernet jak i mobyland tak kręcą i realnie nie wywiązują się z zapisów koncesyjnych że moim zdaniem UKE już dawno powinna odebrać zarówno centernetowi jak i mobylandowi koncesje na częstotliwości i solorzowi odebrać wyższy mtr na polsat

  • 0

    9. ~wroc  2010-02-15 15:51:52  host: 188.33.72.107

    MVNO (operatorzy wirtualni np. GaduAir, mBank Mobile, Mobilking, wRodzinie, itp.) usługę MNP (przeniesienia przydzielonego numeru) realizują korespondencyjnie (nie korzystają z systemu informatycznego używanego przez "Wielką Czwórkę" - P4, Polkomtel, PTC, PTK) dlatego może to (przeniesienie) trwać do kilku tygodni.

  • 0

    10. ~wroc  2010-02-15 15:53:17  host: 188.33.72.107

    A co do Plusa, to powinien przenosić w 24 godziny bez gadania.

  • 0

    11. ~  2010-02-15 15:58:51  host: p04-15.opera-mini.net

    Do 9: nieprawda. Nie kilka tygodni a max 7dni jeśli nie mają realnych salonów tylko korespondencyjnie to trwa. W praktyce faktycznie wszystko zwala się na pocztę polską zapewne choć jazdy z nas wie że jak op chce to może nam dostarczyć nowy starter w ciągu 1go lub max 2-3dni. (GA nowy starter dostałem na drugi dzień od zamówienia ze strony internetowej. A więc nowy można a przeniesiony już nie?)

  • 0

    12. ~  2010-02-15 16:04:09  host: p04-15.opera-mini.net

    11cd: oczywiście zgadzam się że wysoka kara należy się plusowi za brak przenosnosci. Ale i zgadzam się z tym że centernet jak i mobyland to nierzetelne firmy które dostały koncesję na częstotliwości a do tej pory nie dali realnej oferty ani infry też się ociagaja. Dla nich najlepszą karą byłoby odebranie im koncesji na częstotliwości z powodu nie wywiązywania się z umówy koncesyjnej...

  • 0

    13.  2010-02-15 16:49:47

    wroc: a z jakiego niby systemu korzystają i na jakiej podstawie prawnej mają robić to dłużej niż 1 dzień? :-)

  • 0

    14. ~  2010-02-15 17:05:02  host: f96-053.opera-mini.net

    Do 13:WitekT:to że na odległość czas trwania przenoszenia numeru może być do 7dni.1dzień jest wtedy gdy pójdziesz realnie do salonu to wtedy będzie to realnie trwało do 24h.Tak sobie mysle że kto jak kto ale Ty panie Witoldzie powinieneś to wiedzieć.Ale ktoś tu w komentarzach dobry temat dał.Centernet do października 2009 miał czas do przygotowania przenoszenia numeru i do tej pory brak tej usługi

  • 0

    15.  2010-02-15 17:09:16

    14: a pierwsze część pytania? A co, jeżeli wniosek złożę w siedzibie świadczącego usługi? ;-)

  • 0

    16. ~  2010-02-15 17:17:22  host: f96-053.opera-mini.net

    Do 15: no WitekT jak wiesz gdzie dany wirtualny op ma swoją siedzibę i będzie chciało Ci się jechać pół Polski czy nawet przejechać całą Polskę by osobiście u nich przenieść numer to naturalnie tu nie ma żadnych odstępstw czyli max 24H. No ale w Twoim przypadku jak byś osobiście do nich przyjechał to głupio by im się zrobiło i myślę że realnie nie kazali by Ci czekać dłużej niż max parę godzin,heh

  • 0

    17. ~  2010-02-15 17:22:57  host: f96-053.opera-mini.net

    16cd: tzn mam tu na myśli takich mvno jak GA czy mbank mobile. Bo do rydzyka by Cię obawiam się nie wpuścili. Po za tym jak centernet nie przenosi numeru to wrodzinie też mają problemy. Wrodzinie niby od stycznia podobno przenoszą numer do sieci wrodzinie ale tylko w określonych punktach i obawiam się że w jeden dzień tego rydzyk zrobić nie umie..?

  • 0

    18. ~get  2010-02-15 19:06:39  host: host-81-190-87-147.gdynia.mm.pl

    tytuł niusa powinien brzmieć: "polkomtel przegrał z konsumentami, których w sądzie reprezentował UKE, a których to polkomtel tak bardzo chciał pozbawić ich praw, że posunął się do ordynarnego i bezpardonowego łamania prawa polskiego, jak zwykły bandzior" to by bardziej oddawało stan rzeczy :]

  • 0

    19.  2010-02-15 19:55:34

    Chwila, chwila! Według OFICJALNEGO STWIERDZENIA Pana Włodzimierza Plewczyńskiego, który jest szefem projektu wRodzinie i Dyrektorem Sprzedaży i Obsługi Klienta, CenterNet obsługuje już usługę MNP. Jak, to już inna kwestia. ;-)

  • 0

    20.  2010-04-07 09:36:17

    każda porażka Polkomtela cieszy :)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-211-179-232.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Czy zmieniasz okresowo hasła?

Najpopularniejsze hasła w 2016 roku wg Keeper Security

 

Zobacz wynik | Opinie (0)

Archiwum Ankiet