Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel poprawi wyniki KGHM?

Polkomtel poprawi wyniki KGHM?

sirmark 2 Marca 2009 10:42

0 0

KGHM będzie w tym roku na plusie, ale nie dzięki biznesowi miedziowemu. Cała nadzieja na zysk w aktywach telekomunikacyjnych. Negocjacje w sprawie dywidendy z Polkomtela i jej wysokości jeszcze trwają - pisze Puls Biznesu.

Jak powiedzia Mirosław Krutin, prezes KGHM, firma na podstawowej działalności zanotuje w tym roku stratę. W prognozie na 2009 roku założono 488 mln zł zysku netto, który wynika z hedgingu oraz dywidendy z Polkomtela. Nie ujawnia, jaki poziom dywidendy zarząd założył w szacunkach na ten rok. Tymczasem wypłata dywidendy wcale nie jest oczywista. KGHM kontroluje 24,4% akcji Polkomtela, który w zeszłym roku wypracował 1,36 mld zł zysku netto. Pisaliśmy o tym w tej wiadomości.




Jako prezes doskonale rozumiem zarząd Polkomtela, który chce zatrzymać zysk w firmie. Ale jako właściciel jestem za jego wypłatą. Ta kwestia jest obecnie dyskutowana w gronie akcjonariuszy, co oznacza, że nie mamy jednakowego zdania. Ostateczną decyzję podejmie walne zgromadzenie, a wymagana większość głosów do przegłosowania uchwały o podziale zysku wynosi 75% - wyjaśnia w dzienniku Mirosław Krutin.

Źródło tekstu: Puls Biznesu, wł     

Dodaj do:
w sumie: 18
  • 0

    1.  2009-03-02 11:02:05

    Polkomtel rośnie w siłę

  • 0

    2. ~luki  2009-03-02 11:17:56  host: public-gprs64589.centertel.pl

    trzeba PLK sprywatyzować ! rząd to największy bankrut w Polsce ! stara gospodarka przegrała i nic się nie nauczyła ;-( jak polkomtel zarobił to trzeba w niego inwestować !

  • 0

    3. ~  2009-03-02 11:32:05  host: f96-050.opera-mini.net

    Wypłaca znów wysoka dywidendę a później nie bedzie za co sieci 3G budować.

  • 0

    4.  2009-03-02 15:50:20

    Omg... KGHM teraz zabierze pieniądze z polkomtela i jeszcze mniej będzie ich na rozwój sieci. Czyli się wydało skąd redukcja kosztów na siec w Polkomtelu... .

  • 0

    5.  2009-03-02 15:57:16

    Już lepiej dla Polkomtela byłoby, jakby KGHM sprzedało udziały chociażby Vodafone. Od razu można by było zauważyc lepsze inwestowanie w siec...

  • 0

    6.  2009-03-02 18:43:32

    "Specjaliści" od pieniędzy pewnie KGHM-owi policzyli krociowe przychody z dywidendy, nie biorąc pod uwagę rynku telekomunikacyjnego, który w Polsce akurat się nasyca i nie można liczyć na wzrost przychodów/zysków na poziomie jak rok czy dwa lata temu ;-) Tyłkami prezesi i członkowi rady teraz trzęsą, że w tabelkach nie będzie jak być powinno (ak im wysoko opłacani "specjaliści" wyliczyki i szukają za wszelką cenę ratunku. Mam ich interesy gdzieś akurat. Nie lubię złodziejstwa i nieuczciwości.

  • 0

    7. ~ZICO  2009-03-02 19:00:06  host: 94.254.201.26

    #5: Człowieku nie ośmieszaj się swoimi wypowiedziami. Centertel i PTC są odpowiednio francuskie i niemieckie. Czy widzisz tam jakieś szczególne inwestycje w sieć? Wbrew temu co wypisujesz to właśnie Polkomtel ma najlepiej rozbudowaną sieć w Polsce (zarówno 2G jak i 3G), więc proszę cię, nie wypisuj takich głupot tylko zorientuj się w temacie. Wielką naiwnością ludzi o podobnych do twoich poglądów jest to, że myślą oni, że jak wejdą Francuzi czy Niemcy to zaraz będzie nie wiadomo co się działo. Człowieku! tym firmom chodzi tylko o dojenie operatorów których przejęli i to możliwie jak najniższym kosztem. Czy ty nie rozumiesz na czym polega mechanizm działający w Centertelu? Dla Polkomtela lepiej będzie jak pozostanie w polskich rękach, bo wtedy uniknie tego, co teraz ma miejsce właśnie w Centertelu. Na zachodzie życie jest droższe niż u nas i zachodnim inwestorom takie dywidendy jak wypłacają sobie polscy akcjonariusze mogą nie wystarczyć i co wtedy? Już naczytałem się na Telepolis nie wiadomo jakich opinii wygłaszanych przez "wielkich mędrców" co to byli "ekspertami" ds zarządzania, o tym, że Polkomtel jest dojony przez polskich akcjonariuszy, że wypłacają sobie miliardowe dywidendy etc. Ciekawe tylko dlaczego to właśnie Polkomtel rośnie w siłę i jest liderem pod względem klientów i zysków, a te niby nie dojone firmy, czyli PTC i Centertel zostają w tyle?

  • 0

    8.  2009-03-02 19:02:34

    ZICO: na jakiej podstawie twierdzisz, że Polkomtel ma najlepszą sieć?

  • 0

    9.  2009-03-02 19:22:09

    7~~ żal. Chciałbym zauważyc, że najwięcej w siec obecnie inwestuje PTC (może o tym świadczyc 1600 pozwoleń, które przybyły w lutym br.), a Centertel też się ładnie rozwija w kwestii zasięgu. Najwolniejszy jest twój ulubiony Polkomtel... . Oby jak najszybciej KGHM straciło udziały w Polkomtelu na rzecz Vodafone, bo zrujnują siec swymi dywidendami.

  • 0

    10.  2009-03-02 19:26:02

    7@ Skoro Polkomtel ma najlepszą siec, dlaczego kuleje przy Erze w ilości 3g w moim mieście? Statystyka: 22 pozwolenia w Erze, wszystkie działają, 16 pozwoleń w Plusie, 12 dziłają. Coś czuję, że pozostałe 4 zostaną komercyjnie odpalone za pół roku. Era odpalenia zrobiła na max tydzień po otrzymaniu pozwolenia...

  • 0

    11.  2009-03-02 19:27:31

    7@ I dlaczego w moim mieście w Polkomtelu nie ma HSUPA? W Erze ma się dobrze wszędzie, gdzie jest 3g...

  • 0

    12. ~ZICO  2009-03-03 00:12:02  host: 94.254.249.36

    #WitekT: Dla ścisłości-napisałem, że PLUS ma najlepiej rozbudowaną sieć. Na jakiej podstawie? Choćby BTSearch. Nie wiem jak jest po ostatniej aktualizacji, bo nie miałem czasu sprawdzić ale dotychczas to właśnie Polkomtel miał najwięcej nadajników. Jeśli zaś chodzi o 3G to chyba pamiętacie co najmniej dwa testy mobilnego internetu, w których to właśnie internet Polkomtela był najstabilniejszy. #7: zgadzam się z tym, że PTC najwięcej inwestuje w sieć, ale na Boga-jakże ma być inaczej skoro najwięcej narzekań (również na Telepolis) czytałem właśnie pod adresem ERY. Prawda jest taka, że tak jak ERA zaniebała rozbudowę swojej sieci przez ostatnie lata to nie zrobił tego nikt.Czy PTC komuś łaskę robi, że najwięcej inwestuje w sieć? Oni są po prostu do tego zmuszeni m.in. narastającą konkurencją, bo inaczej ta prawie 1,5mln strata jaką ERA ma teraz do PLUSA stanie się jeszcze większa. Ja sam mam wielu znajomych, którzy poprzenosili się z ERY do PLUSA i częściowo do Orange, bo nie mieli już więcej zdrowia użerać się z fatalnym zasięgiem. Ja w przeciwieństwie do ciebie napiszę z jakiego jestem konkretnie miasta a nie bedę zamieszczał enigmatycznych komentarzy.Jestem z Krakowa, a Małopolska to jednak górzysty lub co najmniej pagórkowaty teren. Właśnie tutaj ERA daje najwięcej ciała bo ma najmniej nadajników i dziury zdarzają się tu nader często. Zgadzam się również i z tym, że ERA dba o 3G w miastach. W Krakowie również może pochwalić się dość dobrym zasięgiem 3G, ale PLUS z Orange wcale nie są pod tym względem gorsi, choć mają pewnie nieco mniej NodeB niż ERA. Problem ERY polega jednak na tym, że za bardzo skupia się na miastach a kompletnie olewa tereny pozamiejskie, czego dowodem jest m.in często zanikający zasięg np na krajowej E7. Po części można to zrozumieć, bo w mieście jest największa koncentracja ludności i największa kasa ale to wcale nie zwalnia ich od rozbudowy sieci również poza miastem.

  • 0

    13.  2009-03-03 00:14:33

    ZICO: ad btsearch - oni mają mapę w oparciu o pozwolenia UKE. Tyle, że Polkomtel ma duuużoooo więcej pozwoleń niż stacji, a centek i ptc - na odwrót.

  • 0

    14. ~ZICO  2009-03-03 00:36:23  host: 94.254.249.36

    Jeśli PTC będzie sobie tak bimbać z rozbudową sieci poza miastem jak teraz to coraz więcej ludzi będzie się od nich odwracać. Moja znajoma, mieszkająca zaledwie kilka kilometrów na wschód od granic Krakowa już od co najmniej 4 lat nie może doczekać się na obiecanego BTSa ERY. Postępowanie w gminie wszczęte zostało jeszcze w 2004 roku. pozwolenie na budowę już zdążyło pożółknąć a nadajnika jak nie było tak nie ma. Pewnie stwierdzili, że i tak mają tam już zbyt mało klientów, bo wszyscy przeszli do PLUSA i Orange i odpuścili sobie. Odnośnie tych bzdur, które piszesz o tym jakoby KGHM miał stracić akcje w Polkomtelu to czy mógłbyś mi napisać w jaki sposób niby miałoby się to stać? Może ty im je zabierzesz? :-) Widzisz, gdybyś choć trochę interesował się tematem to wiedziałbyś, że KGHM w swojej strategii na lata 2009-2018 ma zamiar zwiększyć zaangażowanie w aktywa telekomunikacyjne i wbrew temu, co piszesz wcale nie ma zamiaru pozbywać się Polkomtela. Radzę zainteresować się tematem, a nie wypisywać takich rzeczy. PLUS rośnie w siłę i niby dlaczego KGHM miałby sie go pozbyć? Jak już napisałem we wcześniejszych komentarzach-żebyś się czasem nie zdziwił jak ci Vodafone "nawali". Prędzej jestem skłonny uwierzyć, że Voda doiłby Polkomtela podobnie jak FT doi Centertela niż w niego inwestował. To własnie "dzięki" ludziom o twoich poglądach mamy to co mamy. Strategiczne przedsiębiorstwa albo zostały już sprzedane obcemu kapitałowi albo planuje się je sprzedać (np energetykę). Nasi dwaj najwięksi operatorzy zostali sprzedani już Francuzom i Niemcom, no i ty oczywiście sprzedałbyś jeszcze ostatniego polskiego operatora Anglikom. Nic tylko przyklasnąć twojemu "fantastycznemu" myśleniu.

  • 0

    15. ~ZICO  2009-03-03 00:48:03  host: 94.254.249.36

    #13: WitekT: Chyba lepiej mieć więcej pozwoleń niż stacji a stawiać stacji "na dziko" jak robi to np.Centek? :-) Ale tak już zupełnie poważnie to Polkomtel będzie musiał rzeczywiście ostrzej wziąść się za realizację tych pozwoleń, bo jednak ma ich trochę :-) Nie zmienia to jednak faktu, że iPLUS wg testów okazał się najstabilniej działającym mobilnym internetem :-)

  • 0

    16. ~ZICO  2009-03-03 00:53:33  host: 94.254.249.36

    Sorki: Miało być "Chyba lepiej mieć więcej pozwoleń niż stacji a NIE stawiać stacji "na dziko" jak robi to Centek". :-)

  • 0

    17.  2009-03-03 09:11:42

    ZICO: a co za różnica dla naszych rozważań o rozbudowaniu sieci czy coś działa z pozwoleniem czy bez niego? Po drugie - jestem w stanie zrobić profesjonalnie wyglądające badania, w których bedą 4 różne wyniki i 4 różnych zwycięzców. :-) Jestem w stanie w Warszawie znaleźć 100 punktów pomiarowych, w których Plus będzie ostatni, a nie pierwszy (tak jak on znalazł 100 we własnym badaniu).

  • 0

    18. ~ZICO  2009-03-03 19:56:02  host: 94.254.138.86

    #17:WitekT: Zgadzam sie z Tobą. Wiem doskonale, że wyniki badań i rankingów uzależnione są od tego, na czyje zlecenie zostały one wykonane :-) :-) Powiem Ci jednak, że abstrahując od badań ja sam wielokrotnie doświadczyłem na własnej skórze słaby zasięg ERY i wszędzie tam, gdzie ERA nie dawała rady PLUS radzi sobie doskonale. Jasna sprawą jest, że i PLUS ma "białe plamy"-ja sam również je znalazłem. Jest ich jednak znacznie mniej niż w przypadku ERY. Co do naszych rozważań to faktycznie nie ma znaczenia czy nadajniki działają bez pozwolenia czy z pozwoleniem ale dla świętego spokoju klientów i operatorów lepiej jest jednak te pozwolenia mieć żeby się nikt nie czepiał i nie kazał "zwijać" sieci ;-) ;-)

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-81-56-254.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Najlepszy odporny na zachlapanie smartfon do 1200 zł to:

10 najlepszych smartfonów z odpornością na zachlapanie do 1200 zł (lipiec 2017)

 

Zobacz wynik | Opinie (1)

Archiwum Ankiet