Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel o karze od UKE za drogą przenośność

Polkomtel o karze od UKE za drogą przenośność

WitekT 4 Sierpnia 2006 20:44

0 0

Polkomtel opublikował swoje stanowisko w związku z decyzją prezesa UKE w sprawie przenoszenia numerów.

Oto treść oficjalnego stanowiska firmy:

W nawiązaniu do komunikatu Urzędu Komunikacji Elektronicznej z 3. sieprnia dotyczącego nałożenia kar na niektórych operatorów telekomunikacyjnych za – według Prezesa UKE - zbyt wysokie opłaty pobierane za przeniesienie numeru do sieci innego operatora, Polkomtel S.A. wyraża ogromne zdziwienie stanowiskiem zajętym w tej kwestii przez regulatora.

Nie jest prawdą, jakoby ustalona pierwotnie przez Polkomtel S.A. opłata cennikowa za przeniesienie numeru, wynosząca 120 zł brutto, "została uzależniona od subiektywnej oceny operatora". Ustalając wysokość opłaty, Polkomtel S.A. brał pod uwagę następujące czynniki: opłata ta nie może zniechęcać klientów do korzystania z usługi, ma pokryć (po ok. 5 latach) koszty funkcjonowania procesu przenoszenia numerów (przy założeniu, że średnioroczna liczba przenoszonych numerów będzie taka sama jak w Europie Zachodniej), ponadto nie powinna być wyższa niż opłata aktywacyjna i nie powinna przekraczać opłat stosowanych w innych krajach UE w momencie wprowadzania tej usługi na rynek. Polkomtel S.A. ustalił ją na poziomie odpowiadającym ok. 30 euro, podczas gdy w innych krajach europejskich opłata pobierana przez operatorów kształtowała się następująco: Włochy – 30 euro, Niemcy – 35 euro, Wielka Brytania – 47 euro, Grecja – 30 euro, Szwecja – 35 euro.

Polkomtel S.A. nie może zgodzić się z zarzutem Prezesa UKE, jakoby po opublikowaniu w dniu 28. marca stanowiska regulatora w sprawie opłaty za przeniesienie numeru nie podejmował do dnia wszczęcia postępowań administracyjnych żadnych działań. Już 19. kwietnia, czyli na miesiąc przed wszczęciem postępowania w sprawie nałożenia kary, Polkomtel S.A. przedstawił Prezesowi UKE swoje szczegółowe stanowisko w tej sprawie, w tym odniósł się do badania TNS OBOP, jego wartości dowodowej i wyciągniętych na jego podstawie błędnych - w ocenie spółki - wniosków o rzekomo "zniechęcającej" wysokości opłaty.

Polkomtel S.A. zastosował w okresie od 1. czerwca do 31. lipca promocyjną obniżkę opłaty za przeniesienie numeru do sugerowanej przez regulatora wysokości 50 zł brutto, co spotkało się z jego przychylną oceną, wyrażoną w komunikacie prasowym UKE z dnia 5. czerwca - Niższa opłata za przenośność.




Polkomtel S.A. został wymieniony w nim jako jeden z pięciu operatorów podejmujących pozytywne działania w tym zakresie (w gronie tym znaleźli się wszyscy operatorzy komórkowi). W związku z powyższym Polkomtel S.A. zdecydował się na bezterminowe obowiązywanie powyższej promocji.

Polkomtel S.A. wskazywał już wcześniej, że opłata za przeniesienie numeru wynosząca 50 zł brutto nie pokrywa kosztów Polkomtel S.A. związanych ze świadczeniem tej usługi i dlatego, zgodnie z polityką taryfową spółki, może być stosowana wyłącznie w promocji. Jak wynika z decyzji Prezesa UKE, właśnie ta okoliczność ma uzasadniać wysokość kary nałożonej na spółkę. Regulator uzasadnia zatem swe rozstrzygnięcie sposobem wprowadzenia opłaty za przeniesienie numeru, nie uwzględniając faktu, że jest to najniższa na polskim rynku telefonii komórkowej opłata za tę usługę. Stanowisko takie nie znajduje podstaw prawnych i pozostaje w sprzeczności z powszechnie przyjętą praktyką ustalania opłat promocyjnych za usługi telekomunikacyjne, choćby opłat aktywacyjnych, połączeń międzynarodowych na wybranych kierunkach i wielu innych, w ramach których opłaty promocyjne są permanentnie stosowane przez kilka lat pomimo istnienia wyższych opłat cennikowych, co dotychczas nigdy nie budziło wątpliwości.

Warto zaznaczyć, że redukcja opłaty do wysokości wynikającej z sugestii regulatora nie spowodowała wzrostu zainteresowania usługą. Tak więc teza wynikająca z badania TNS OBOP, jakoby cena 120 zł brutto zniechęcała klientów i stanowiła barierę w korzystaniu z usługi, jest pozbawiona podstaw.

Nałożenie na Polkomtel S.A kary, tym bardziej najwyższej, pominięcie zaś przez regulatora innych operatorów stosujących nadal opłaty wyższe od preferowanej przez Prezesa UKE, niezależnie od wątpliwości dotyczących podstawy prawnej sugestii Prezesa UKE, budzi nasze rozgoryczenie i ogromne zdziwienie.

Polkomtel S.A. zawsze był i jest zwolennikiem rozstrzygania sporów na podstawie merytorycznych argumentów i dyskusji, jednak w obliczu powyższych zarzutów zmuszony jest złożyć odwołanie od w/w decyzji Prezesa UKE.

Elżbieta Sadowska
rzecznik prasowy sieci Plus

Źródło tekstu: Polkomtel     

Dodaj do:
w sumie: 115
  • 0

    96.  2006-08-07 08:47:28

    Część ludzi w ogóle nie zdaje sobie sprawy,że może powłączać jakieś pakiety,strefy itd. i znacząco obniżyć koszty połączeń i wydaje się im,że u innego operatora będą mieli taniej.Do tego często nie patrzą,do jakiej sieci będą dzwonić najczęściej,a lecą na telefon za złotówkę.

  • 0

    97. ~Tomek_19  2006-08-07 09:00:03  host: abuq24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    widzę, że tu sami krezusi zabierają głos :). W sprawie zasięgu to radziłbym jednak większą ostrożność i popatrzenie na to chłodnym okiem, gdyż 95% ludności to nie jest to samo co 95 % kraju. A co tobie przeszkadza skakanie abonentów którzy chcą dla siebie dobrze ? Ty też zawsze kupujesz w jednym sklepie mimo że za rogiem jest dziś taniej o połowę ? Jednego stać na wszystko bo tak mu się podoba, drugi ma to samo dużo taniej. Opowie widząc to zagrożenie powinni tak ustawić ofertę aby ludziom nie chciało się przechodzić poza oczywistą koniecznością. Dlaczego chcesz zdjąć z nich tę przyjemność majstrowania przy ofertach ? Niech on też mają jakaś przyjemność z rządów mojej kochanej Pani Prezes. Pzdr.

  • 0

    98. ~telepies  2006-08-07 09:00:57  host: abuq24.neoplus.adsl.tpnet.pl

    nie wiem, jakim cudem wpisał się w nicka Tomek_19, to jest mój post . Sorki :)

  • 0

    99. ~issa  2006-08-07 09:23:24  host: bae75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panie Witku (92) ,raczy Pan zartowac mama nadzieję... Czyli mama rozumieć , że istnieje związek między 300 minutami dla przechodzących a karą 300zł? A może UKE dał karę na podstawie badań opinii publicznej - "Prawa i sprawiedliwa kara jaką skłonni by byli Państwo walnąć złodziejowi Polkomtelowi to: a) ... , b) ... , c) ..." Ma się rozumieć , gdyby Polkomtel wedle swojej logiki "promocyjnej" jak to mówiła rzecznik dał dla nowych 100 minut , to dostałby mniejszą karę?;-)

  • 0

    100. ~issa  2006-08-07 09:27:26  host: bae75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    A karą 300 tysięcy złotych oczywiście. Jeszcze tak na koniec , nie żebym bronił operatorów , swoje za uszami mają , ale dzieckiem nie jestem i UKE mnie bronić nie musi. Mam nadzieję , że nastepnym krokiem UKE będzie rzucenie rękawicy Microsoftowi i producentom komuterów , bo 300zł za system opercyjny i drogie komputery , mogą nie sprzyjać informatyzacji Polski i internetowi dla mas ;-)

  • 0

    101. ~issa  2006-08-07 09:30:17  host: bae75.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Panie Witku - bardzo bym prosił by się Pan odniósł (może zapytał o to UKE) , co sądzą o rekompensowaniu klientom kosztów przesienia w postaci usług telekomunikacyjnych. Skoro tam tak dobrze liczą , to jestem bardzo ciekaw ich oficjalnego stanowiska. Czy nie jest to działanie proklienckie (według Pana i UKE) ?

  • 0

    102.  2006-08-07 10:21:51

    101: mylisz dwa pojęcia: po pierwsze, tych 300 minut dla migrujących nie można brać pod uwagę, bo jest to PROMOCJA, a nie CENNIK. PO drugie - cena dotyczy OPUSZCZANIA Polkomtela, a nie PRZYCHODZENIA do niego. Więc co Ci te 300 minut Polkomtelowe?

  • 0

    103. ~  2006-08-07 10:41:33  host: apn-100-181.gprsbal.plusgsm.pl

    Wiem , wiem , jestem tego swiadomy. Jest Pan jednak takze swiadomy , ze wszyscy operatorzy pobieraja oplate za pozegnanie z klientem i rownie chojnie ;) zachecaja go do przyjscia. Czy 150zl jakie daje np. Orange liczac rabat na 1 wybrany numer przez 10 miesiecy to malo? Promocja , cennik , przeciez tak naprawde nikt sie z tych promocji nie wycofa. Caly rynek komorkowy oparty jest na wiecznych promocjach. Naprawde nie naleza sie tu slowa pochwaly? Czy mam rozumiec , ze jakby gwarantowali 50zl w gotowce (zabroniona chyba darowizna) , wygladaloby to lepiej , bo bardziej formalnie?

  • 0

    104. ~  2006-08-07 10:46:14  host: apn-100-181.gprsbal.plusgsm.pl

    Pan stoi na stanowisku , ze pobieranie cennikowe jest godne potepienia , zachecanie promocyjne nie jest juz godne pochwaly. Ciekawy punkt widzenia. Pytanie zasadnicze - czy nie chca w takiej czy innej formie WSZYSCY operatorzy wynagrodzic klientowi poniesione koszty?

  • 0

    105.  2006-08-07 10:47:19

    ***telepies*** nie napisałem,że nie chcę,żeby operatorzy majstrowali przy ofertach.Chodzi mi o coś innego.Uważam,że te 50zł to cena akurat jak na początek przenośności nr (w Niemczech na początku też płaciło się znacznie więcej niż teraz). Poza tym ludzie nie korzystają z niej nie z tego powodu, że jest za droga,ale po prostu nie zdają sobie nawet sprawy,że coś takiego istnieje.To jest główna przyczyna.Nikomu nie zabraniam zmieniania operatora nawet raz w tygodniu, ale dobrze byłoby przed całą operacją skalkulować (logicznie pomyśleć),czy to się będzie opłacać,żeby potem nie marudzić,bo koszty operator rozłoży sobie na wszystkich.

  • 0

    106.  2006-08-07 10:52:36

    104: promocja to promocja, mogą ją zdjąć w dowolnym momencie, jak tylko UKE na chwilę im odpuści. Więc kary są imho w pełni zasłużone. Poza tym skąd informacja, że tych promocji nie skończą? A co do CHĘCI - dobrymu chęciami to piekło jest wybrukowane...

  • 0

    107. ~te  2006-08-07 11:42:22  host: abut61.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tomek_19 "...ale dobrze byłoby przed całą operacją skalkulować (logicznie pomyśleć)..."A widzisz, i o to powinien się zatroszczyć operator. Aby jego oferta była jasna i zrozumiała dla jego klienta. Skoro jest mu to ciężko zrozumieć, to musi ponieść konsekwencje utraty klienta. Skoro woli masę * i innych ściemniaczy ( np. wszelkiej maści jogurtów) to tak ma.

  • 0

    108.  2006-08-07 11:50:56

    ***te*** ale operator nie powinien zwalniać ludzi z logicznego myślenia.To my, abonenci i użytkownicy, mamy pomyśleć,czy oferta danego operatora nam odpowiada,bo wcale nie jesteśmy przymuszani,żeby mieć komórkę.Poza tym skąd on może znać profil dzwonienia kilku milionów klientów?Ofert na rynku jest kilka i to my mamy pomyśleć i sobie coś wybrać.Operator może nas do tego jedynie zachęcić.

  • 0

    109. ~te  2006-08-07 12:06:22  host: abuo51.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Tomek_19; ok, ale to nie ludzie tracą operatora, ale operator traci ludzi :)

  • 0

    110. ~wlo  2006-08-07 16:14:00  host: anx6.neoplus.adsl.tpnet.pl

    issa - przestań... to przecież też tylko promocja jest ;-) promocja podlega karze!

  • 0

    111. ~wlo  2006-08-07 16:19:57  host: anx6.neoplus.adsl.tpnet.pl

    WitekT - pewnie, że nie zostały... bo i nie było kontraktowej umowy, nie dostał jak sądzę bonusów za przeniesienie itd. Weź pod uwagę, że rzecz się dzieje w normalnym kraku, z normalnym systemem rynkowym funkcjonującym od ZAWSZE!! Nie porównuj do nas, gdzie mimo, że rynek podobno jest już wolny, to uczestnicy tego rynku oczekują ciągle centralnego strerowania. A co więcej - państwo oczekuje procentów od wszystkiego za co się płąci, a jak się nie płąci to i tak ustalą jakąś cenę "rynkową" od której za darmowe coś naliczą podatek ;-)

  • 0

    112.  2006-08-07 16:57:31

    wlo: ale dokładnie tak było 15 czy 20 lat temu w Wielkiej Brytanii! Musimy nadgonić ich i tyle...

  • 0

    113. ~wlo  2006-08-08 09:58:39  host: apd43.neoplus.adsl.tpnet.pl

    no zagalopowałeś się trochę ;-) GSM 15-20 lat??

  • 0

    114. ~olo  2006-08-12 08:35:00  host: your-e4918b5a01.dhcp-ripwave.irishbroadband.ie

    w normalnych krajach takie transfer do innej sieci jest bezplatny! nowa siec wystarczajaco zyskuje przeciez przechodzi do niej nowy abonent! patrz- irlandia

  • 0

    115.  2006-08-12 23:09:30

    wlo: mówiłem o czymś innym - ogólnie o rynku telekomunikacyjnym i konkurencji. Rynek stacjonarny i ceny BT są regulowane od 22 lat, a pierwsze sieci komórkowe wchodziły na zachodzie Europy w okolicach 1992 roku, czyli 14 lat temu.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-145-118-24.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.