DAJ CYNK

Polkomtel o decyzji UOKiK

WitekT

Wydarzenia

Polkomtel odniósł się do dzisiejszej informacji prasowej UOKiK na temat pobierania opłaty za usługę monitorowania rozliczeń.

Polkomtel odniósł się do dzisiejszej informacji prasowej UOKiK na temat pobierania opłaty za usługę monitorowania rozliczeń przez operatora.

Wiadomość prasową UOKiK publikowaliśmy w tej wiadomości.

W nawiązaniu do komunikatu prasowego opublikowanego w dniu dzisiejszym przez rzecznika prasowego UOKiK, dotyczącego usługi Polkomtel SA Monitorowanie Stanu Rozliczeń, informuję, że Prezes UOKiK w swym rozstrzygnięciu nie stwierdził, że opłata za usługę Monitorowanie Stanu Rozliczeń narusza zbiorowe interesy konsumentów, lecz wyłącznie uznał, że jest uprawdopodobnione naruszanie tych interesów.

Należy podkreślić, że opublikowany w dniu dzisiejszym komunikat biura prasowego UOKiK nie jest precyzyjny w swych sformułowaniach, ponieważ Polkomtel S.A. postanowił zaprzestać świadczenia usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń jeszcze przed wydaniem decyzji w tej sprawie przez Prezesa UOKiK.

Decyzja UOKiK potwierdziła jedynie istniejące już status quo i polegała na zaakceptowaniu planów Polkomtel S.A. związanych z zaprzestaniem usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń, w tym terminu 1 stycznia 2006 r., oraz harmonogramu prac związanego z zaprzestaniem jej świadczenia.

Polkomtel S.A. nie zamierza odwoływać się od w/w decyzji, ponieważ jej przedmiot, czyli czynności zmierzające do zaprzestania usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń z dniem 1 stycznia 2006 r., zaczęły być realizowane jeszcze przed jej wydaniem przez Prezesa UOKiK.

Polkomtel S.A. dochował należytej staranności przy wprowadzeniu usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń i spełnił wszelkie obowiązki ustawowe związane z wprowadzeniem nowej usługi. Udostępnienie w/w usługi miało służyć ochronie interesów klientów przed negatywnymi konsekwencjami opóźnienia w regulowaniu płatności, np. przed blokadą usług. W związku jednak z pojawiającymi się kontrowersjami związanymi ze świadczeniem usługi Monitorowanie Stanu Rozliczeń oraz wątpliwościami sygnalizowanymi przez klientów Polkomtel S.A. podjął decyzję o zaprzestaniu jej świadczenia, co ze względów informatyczno-organizacyjnych będzie możliwe od początku 2006 r.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Polkomtel