Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel musi przeprosić P4 w ogólnopolskich dziennikach

Polkomtel musi przeprosić P4 w ogólnopolskich dziennikach

WitekT 18 Sierpnia 2011 18:14

0 0

18. sierpnia Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił apelację Polkomtelu w sprawie skutecznej skargi P4 na kampanię reklamową Rarka w MixPlusie, a także nakazał przeprosiny w ogólnopolskiej prasie. Chodziło o użycie sformuowania 29 gr do wszystkich - dowiaduje się TELEPOLIS.PL.






Wcześniej Sąd Okręgowy w swoim wyroku zakazał Polkomtelowi używania w reklamach MixPlusa sformułowania 29 gr do wszystkich (oraz kilku podobnych) bez wskazania, że dotyczą one wyłącznie średniego kosztu połączenia głosowego w ramach pakietu minut. Dodatkowo nakazał Polkomtelowi publikację oświadczenia o rozmiarze około 1/3 strony na jednej z pierwszych pięciu stron trzech największych ogólnopolskich dzienników:

Polkomtel S.A. z siedzibą w Warszawie, operator sieci Plus, przeprasza P4 Sp. z o.o., operatora sieci Play, za dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na rozpowszechnianiu reklam zawierających wprowadzające w błąd informacje dotyczące promocji "Rarka w MixPlusie". Polkomtel S.A. wyjaśnia, że eksponowana w reklamach promocji "Rarka w MixPlusie" stawka 29gr/min stanowiła średni koszt minuty połączenia wynikający z odpłatnego pakietu minut. Polkomtel S.A. wyraża ubolewanie z powodu niewskazania tego faktu w reklamie, a w konsekwencji - z powodu wprowadzania klientów w błąd co do rzeczywistej ceny minuty krajowego połączenia głosowego w ofercie MixPlus, która wynosiła 58 groszy za minutę (nie dotyczy połączeń do sieci Play).

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 50
  • 3

    40.  2011-08-18 23:01:52

    39: po pierwsze - polecam Ci dokształcenie się i zapoznanie z definicją słowa "cenzura", szczególnie w kontekście definicji "moderacji". Po drugie - Twoja wolność kończy się tam, gdzie zaczyna się moja - i vice versa. Po trzecie - na jakiej niby podstawie sąd miałby mi cokolwiek w tej kwestii nakazywać? Tu też bym polecał dokształcenie.

  • -3

    41. ~Saint Tropez  2011-08-18 23:09:47  host: apn-77-112-2-242.dynamic.gprs.plus.pl

    (40) - Stricte nie nakazywać a pouczyć człowieka nieumiejętnie korzystającego z serwisu, w tym przypadku Ciebie. Polemizując znam lepsze serwisy od twojego z jeszcze lepszą moderacją jak i bardziej ciekawszymi niusami na temat telekomunikacji.

  • 3

    42.  2011-08-18 23:12:07

    Saint Tropez: ależ oczywiscie, że istnieją lepsze serwisy, ludzie którzy coś lepiej robią. Nigdy nie mówiłem, że jesteśmy cali z Pewexu. Jeżeli masz coś do dodania jeszcze w tej kwestii, to zapraszam na forum, do działu TELEPOLIS.PL - tam jest odpowiednie miejsce na tego typu dyskusje. Każdy kolejny komentarz odbiegający od tematu zostanie skasowany

  • -2

    43. ~  2011-08-18 23:14:38  host: t13-15.opera-mini.net

    39, własnosc to podstawowe i naturalne prawo człowieka, nie wiedziałem że telepolis jest państwowe i że łamie jakieś odgórnie ustalone reguły swoją polityką moderacji której nie popieram, ale to tak przy okazji

  • 1

    46. ~  2011-08-19 01:30:02  host: z19-05.opera-mini.net

    Każdy operator w jakiś sposób wprowadza w bład. Problem tkwi w naszym prawie. Definicja tzw.oferty handlowej powinna zostać doprecyzowana.

  • 0

    47. ~  2011-08-19 06:53:43  host: host-89-229-137-179.chelm.mm.pl

    TP przeprosiła Netię za debilne antyreklamy? Bez sensu... Nie widzę powodu, żeby Plus miał Playa za coś przepraszać, raczej niech 'przeprosi' w formie pieniężnej wszystkich, którzy na tak podły chwyt dali się wziąć.

  • 1

    51. ~AdiOo  2011-08-19 09:15:42  host: smtp.2mprojekt.pl

    prawda jest taka, że każdy operator powienien przeprosić każdego... każdy operator w jakiś sposób wprowadza klienta w błąd, kruczki w umowach są tak dopracowane, ze "zwykły" klient czytając umowę ich po prostu nie jest w stanie wychwycić. :) to norma i to nie tylko w świecie telekomunikacji :)

  • 0

    52.  2011-08-19 10:02:52

    Proponowałbym dorzucić jeszcze przeprosiny dla klientów za wprowadzenie w błąd, bo jak wiadomo część jest podatna na reklamy. PS. przy okazji skoro temat poruszony. Założyłem sobie wczoraj konto na telepolis, ale przeglądam serwis od dobrych kilku lat i kolejny raz widzę offtop dotyczący moderacji wątków, testowanie moderki etc. Przyznam, że i tak moderacja jest tu w wersji "light", bo gro postów powinno wylądować w koszu (jakkolwiek nazwanym w panelu). Innymi słowy Witek się po prostu patyczkuje :) Dziękuję za uwagę - na forum napiszę więcej :)

  • 0

    54.  2011-08-19 11:17:25

    No przecież MINUS (Plus) takie jaja sobie robił już jakiś czas , dobrze ,że go dojechali przynajmniej ma za co przepraszać :-)

  • 0

    55.  2011-08-19 13:23:49

    Niech lepiej P4 przeprosi za wtopę z rachunkami za net.

  • 0

    56.  2011-08-19 13:50:36

    A co ma P4 do tego, ma przepraszać za głupotę użytkownika? Producent telefonu powinien dodawać wielką ulotkę, z informacją że telefon łączy się z internetem i operator oraz producent telefonu nie odpowiadają za głupotę użytkownka, wtedy sprawa jasna. I mam na myśli każdego operatora w kraju, bo każdy operator ma i będzie miał taki przypadek.A co ma P4 do tego, ma przepraszać za głupotę użytkownika? Producent telefonu powinien dodawać wielką ulotkę, z informacją że telefon łączy się z internetem i operator oraz producent telefonu nie odpowiadają za głupotę użytkownka, wtedy sprawa jasna. I mam na myśli każdego operatora w kraju, bo każdy operator ma i będzie miał taki przypadek.

  • 0

    57. ~  2011-08-19 13:55:06  host: blv183.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Ulotka z napisem "nie odpowiadam za Twoją głupotę, szanowny kliencie" - to by było COŚ!

  • 0

    58. ~AdiOo  2011-08-19 14:24:21  host: smtp.2mprojekt.pl

    Nie byłoby sprawy, gdyby klienci czytali regulaminy, a gdy już podpiszą umowę, nie zaszkodziłoby wziąć do ręki instrukcję obsługi aparatu który otrzymali... Nieuwaga ludzka nie zna granic.

  • 0

    59. ~  2011-08-19 20:00:45  host: host-89-229-137-179.chelm.mm.pl

    @58, uznaj to za normę, skoro jest to nagminną większością, że instrukcji się nie czyta. Manuale czytają tylko technicy, inżynierzy i programiści. Regulaminy czytają tylko ci co je tworzą. Dla mnie to norma. Użytkownik chce korzystać a nie czytać. Człowiek to taka właśnie istota - ignorant, często nie wykształcony, a jak wykształcony to niezbyt dobrze i w jednej dziedzinie.... Ludzie, przestańcie robić technologię tylko dla elit!!!!!

  • 0

    60. ~Słoneczny  2011-08-20 01:19:20  host: 87-207-239-48.dynamic.chello.pl

    Z tego co kojarzę, to jedynie heyah wykazała się odwagą i powiedziała oficjalnie w reklamie "A do play drożej". Pozostali mydlili ludziom oczy i przemilczeli sprawę. A plus jest już takim mistrzem, że ze wstydu pochował swoje cenniki głęboko do pdf-ów i na swoich stronach stronach szczuje tylko promocjami. :-)

  • 0

    62. ~n  2011-08-20 12:01:38  host: host-62-141-255-222.tomaszow.mm.pl

    Ta kampania była naciągana, cała akcjia promowania MIXa wtedy opierała się o 29gr (w pakiecie). Pakiet był ograniczony i klient po wykorzystaniu minut i pakietów tracił możliwość dzwonienia po 29gr do w3 i stacjonarnych. Wyrok słuszny a Play zgłosił to za klientów.

  • 0

    63.  2011-08-21 09:38:00

    nigdy nie darzyłem Polkomtela (u) uczuciem . Państowa firma z komunistycznym podeściem do klienta :P

  • 0

    64. ~realista  2011-08-22 00:56:38  host: 87-205-148-106.adsl.inetia.pl

    olek_skype - a jak nazwałbyś podejście sieci Era lub Orange i Play?! Oprócz Plusa który jeszcze stara się pobudzić mózg do myślenia swoimi reklamami, to w3 ma tak nędzne materiały reklamowe na szkle, że można nazwać to jednym gigantycznym bezpłciowym okrągłoprzegadanym yuppie-talkie; młode uśmiechnięte osoby gdzieś w zagranicznych miastach gapiące się w telefon lub niebo i zazwyczaj żadnych szczegółów oferty (wszystkie pułapki wychodzą podczas przeglądania regulaminów), nowomowa i zero kręgosłupa.

  • 0

    65. ~realista  2011-08-22 01:01:50  host: 87-205-148-106.adsl.inetia.pl

    Naprzykład Orange szczycił się wzięciem na siebie VATu... i skłamał - ja mam na to dowody:) czy to że jest w tym kawał Francuzika* z mitycznej starej ełuropy oznacza że jest znacznie lepiej niż w firmie "państwowej" "z komunistycznym podeściem" *Francjam to ten kraj od energetyki jądrowej która nie potrafi utylizować odpadów z tychże siłowni i przegranej wojny w Wietnamie).

  • 0

    66. ~Amber  2011-08-25 10:14:28  host: 80.48.17.122

    Nie muszę chyba nikomu przypominać tutaj, że Polkomtel jest jednym z wielkiej "trójki" - obok Orange i T-Mobile. Nie doszliby do tego, gdyby nie dobra oferta, która związała z nimi rzesze Klientów.Oczywiście, wpadki się zdarzają, ale pokażcie mi kogoś - kto jest 100 proc. czysty? Martwi mnie że na wyskoki Playa to już chyba wszyscy przestali zwracać uwagę, bo co chwila słyszymy o jakiś ich wpadkach, przekrętach ze smartfonami, itp. Ale Play jest mały i duzi nie zwracają na niego większej uwagi. Nie ta skala.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-174-129-78-73.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.