Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polkomtel chce stawiać na jakość i utrzymanie klienta

Polkomtel chce stawiać na jakość i utrzymanie klienta

WitekT 9 Lutego 2010 22:26

0 0

W 2010 roku przybędzie 20% klientów mobilnego Internetu, którzy prześlą dwa razy więcej danych niż w 2009 roku. A za kilka lat karty płatnicze zostaną wyparte przez płatności mobilne - prognozuje Jarosław Bauc, prezes Polkomtela, w wywiadzie dla Pulsu Biznesu.

Mamy najrozleglejszą sieć, jeśli chodzi o dostęp do Internetu szerokopasmowego. Przykładem jest HSPA+ uruchomione już w 11 miastach. Technologie takie jak HSPA +, HSPA Evolution i nadchodząca LTE sprawiają, że z punktu widzenia klienta powoli zaciera się różnica pomiędzy Internetem stacjonarnym a mobilnym - powiedział Bauc.

Przyszłość według prezesa Polkomtela to usługi lokalizacyjne i mobilny dostęp do treści, a telefon staje się pomału "prywatnym centrum dowodzenia".

Rynek usług głosowych jest już nasycony. Są jeszcze niewielkie obszary do zagospodarowania, ale nie stanowią one istotnego czynnika wzrostu. Dlatego znacznie większą wagę przywiązujemy do naszych klientów i do ich lojalności. Koncentrujemy się na tym, by czuli się z nami dobrze. Większość naszej aktywności służy więc zatrzymaniu, a nie pozyskiwaniu klientów - powiedział Bauc.

Prezes Polkomtela mówiąc o mobilnej telewizji powiedział, że problem polega na tym, że Info-TV-FM nie ma dla jego firmy żadnej oferty, był tylko pilotaż.




Treść programowa, którą "oferuje" Info-TV-FM, zdecydowanie różni się od treści, na którą otrzymali rezerwację i która była przedmiotem oceny w konkursie UKE. Późniejsze zmiany oferty programowej nie były, naszym zdaniem, zgodne z prawem i są obecnie przedmiotem oceny przez sąd administracyjnym - powiedział Bauc.

Mówiąc o inwestycjach prezes Polkomtela zapowiedział stopniowe zmniejszanie inwestycji, przechodząc z budowania zasięgu na jakość (nie licząc sieci CDMA budowanej przez Nordisk).

Chcemy bardziej skoncentrować się na infrastrukturze wewnątrz Polkomtela, aby oferta produktowa mogła być dostarczana narynek szybciej i w bardziej atrakcyjnej formie - powiedział Bauc.

Prezes Polkomtela stwierdził też, że Play nawet werbalnie nie wycofał się ze swoich nieczystych zagrań i z punktu widzenia etycznego podtrzymuj ocenę działań tego operatora, choć na bieżąco nie obserwuje już tak daleko idących prowokacji, jakie zdarzały się wcześniej.

Źródło tekstu: Puls Biznesu     

Dodaj do:
w sumie: 56
  • 0

    37. ~kika  2010-02-10 10:53:27  host: glp250.internetdsl.tpnet.pl

    W porównaniu do innych sieci, akurat Plus najbardzoej dba o jakośc usług i ich stałe podwyższanie. Narzekajcie sobie malkontenci, ale nie na jakość!! Bo ta jest najwyższa jaka może być w sieciach komórkowych. Gdybyście kiedykolwiek byli w Play, to byście dopiero zobaczyli co to znaczy zła obsługa klienta i marna jakośc.

  • 0

    38. ~alik  2010-02-10 11:37:20  host: glp250.internetdsl.tpnet.pl

    U nas w firmie mamy Plusa, oferta-cena versus jakość usług jest jak najbardziej w porządku, ludzie nie zrywa połączeń i jest wszędzie zasięg. Może gdzieś jest i taniej ale mam z komórką biegać i szukać górki żeby złapać zasięg......

  • 0

    39. ~  2010-02-10 12:52:05  host: ind138.internetdsl.tpnet.pl

    @38: a to u jakiego operatora trzeba biegać na górki żeby zasięg złapać? Obecnie zasięg jest porównywalny, owszem znajdą się dziury ale tam zazwyczaj nie mieszkamy. Co do jakości Plusa to jest naprawdę dobra.

  • 0

    41.  2010-02-10 13:52:39

    Narzekacie na obsługę klienta w Play ? Być może kuleje w Play obsługa klienta indywidualnego, ale jako klient instytucjonalny lepiej jestem obsługiwany w Play niż wcześniej w Plusie. Nie dostrzegam zrywania rozmów, a w Plusie kilkakrotnie pozbawiali nas zasięgu w samym centum miasta, więc różnica jest zasadnicza.

  • 0

    42. ~kika  2010-02-10 14:24:09  host: glp250.internetdsl.tpnet.pl

    Może jesteś jedynym kilentem instytucjonalnym w Play, więc dmuchają na ciebie i chuchają;) Nie wiem, jaka firma może się decyduje się na służbowe telefony w Play. Pracownicy musza się cieszyć - awarie i zrywane połączenia. Ale przynajmniej jak szef dzwoni, mogą ściemnić, że zerwało połączenie - bo to bardzo prawdopodobne.

  • 0

    43.  2010-02-10 14:49:43

    W każdej sieci operator ustala poziomy priorytetów w zależności od kategoryzacji klienta i rodzaju usługi. Nie ma więc się co dziwić, że numery na kartę (za kilka złotych na miesiąc) lokowane są na samym końcu. Inaczej jest z obsługą biznesu, podobnie jak w BOK.

  • 1

    44.  2010-02-10 15:41:32

    Mam abo w Play i, od ok. miesiąca,ponownie w Plusie mogę zatem porównać jakość obsługi i kompetencje pracowników. I, oczywiście to moje wrażenia , więcej negatywnych emocji związanych jest z Plusem. Już sam fakt żądania kaucji760 zł przy zawieraniu bezterminalowej umowy na internet w wysokości przekraczającej kwotę całego mojego zobowiązania 752 zł jest kpiną i poniżaniem klienta. A może i nawet przejawem dyskryminacji ze względu na płeć lub wieknie mam żadnych obciążeń, żadnych windykacji, nieterminowego spłacania kredytów, itp a stałe miesięczne i ponadprzeciętne dochody. Jedynym moim mankamentem jest to, że ok. 10 lat temu śmiałam pozwać Polkomtela za łamanie praw klientów. Czyżby to tak bolało,że dostałam u nich "dożywocie"? Nie rozpisując się już dalej o durnym Pluskodzie i trudnościach z jego pozyskaniem gdy nie ma się telefonu w Plusie, o braku monitoringu wykorzystania limitu, o nieznajomości ofert w salonach i mylnym naliczaniu kosztów i dodatkowej opłacie przy wpłatach w salonie-przy niemożności uzyskania nr konta przed przyjściem pierwszej faktury, o przereklamowanych prędkościach i zasięgu; mogę jednoznacznie stwierdzić, że przez rok w Play nie miałam nawet promila takich i tym podobnych problemów. Większość z Was chwali Plusa za świetne kompetencje pracowników; czyżbym była wyjątkiem i tylko ja miała kłopoty w tej firmieoczywiście poza nielicznymi wyjątkami, np. z Galerii Bałtyckiej? I to tylko dlatego, że znam swoje prawa i wiem czego chcę? Gdyby nie wprowadzili niezłej "nocnej pobieraczki" nigdy nie zastałbym ponownie ich klientką.

  • 0

    45.  2010-02-10 18:47:00

    "Polkomtel chce stawiać na jakość i utrzymanie klienta" - buahahahahahahahahahaha!

  • 0

    46. ~paweł  2010-02-11 08:22:19  host: gddkia.vlan111.architor.lubman.net.pl

    "Koncentrujemy się na tym, by czuli się z nami dobrze" zbiera mi sie na wymioty jak to czytam. drogie połączenia,oferty od 2 lat zasadniczo te same, telefony droższe niż na wolnym rynku,ale lud idzie ogłupiany głupawymi reklamami...

  • 0

    47. ~snx  2010-02-11 23:00:23  host: public29157.xdsl.centertel.pl

    PLUS to dno, obsługa klienta jest namarnym poziomie, o usługach ktore sprzedaja nie wiele wiedza, np. Mpay, wchodze ostatnio do salonu plusa w Rzeszowie pytam o usługe ktora własciwie dostepna jest tylko w plusie, a pani robi glupie miny, duze oczy i sie pyta przez ramie kolezanki - to my takie cos mamy ? kolezanka tez robi oczy i muwi ze chyba maja ale to jest raczej skomplikowane i nie poleca mi tego. ZAL. I pan smieszny prezes plusa mowi ze chce zastapic kart platnicze platnosciami mobilnymi, w marzeniach chyba. Za 5 lat moze jak sie mu uda przeszkolic personel. Z plusem osobisci mialem wiele nieprzyjemnosci, firma przez ostatnie lata wiele stracila w moich oczach. porazkownia.

  • 0

    48. ~krz  2010-02-12 11:27:07  host: 217.153.73.242

    śmieszne... pracowałem w Plusie, pracuje teraz w Pleju i mam porównanie. W Plusie klient jest traktowany powaznie (kaucje itp itd są generowane przez system), pracownik POSu nie pozwoli sobie na lekceważenie klienta itd, fakt, może czasem nie ma wiedzy,ale on też przez to cierpi. Taryfy (zależy też od klienta) są dobierane starannie, a w Pleju? idzie sie na ilość,a nie jakość... próbowaliście przedłużyć umowe w Plusie?- nie ma problemu!!! a w Pleju?- pracownicy twierdzą,że nie ma takiej możliwości, trzeba przejść na kartę fresz i wtedy podpisać umowę (czyli znowu opł akt)..co z tego że taniej? życze powodzenia w reklamacjach..hahaha

  • 0

    49. ~Marasssssso  2010-02-12 12:47:33  host: 109.243.110.184

    Byłem pracownikiem w kanele sprzedażowym tzw. ALT(telemarketing) i jedyne co mogę powiedzieć to to, że dla tej sieci klient się nie liczy, ważne są natomiast liczby i wyniki w pozyskaniu nowych klientów(oczywiście zdarzało się, że klient nie wiedział, bądź nie był informowany iż dostał nowy numer). Akcja zmiany regulaminów konsultanci dzwonili i kłamali klientów, że mogą zerwać umowę bez żadnych kosztów(co było prawdą) i podpisać nową na nowych warunkach z zachowaniem starego numeru (kłamstwo). Oczywiście nie zawsze tak to wyglądało, ale były przypadki, widziałem je i słyszałem o nich. Kierownictwo Polkomtela zadziałało dość szybko i postanowiło nie przyznawać prowizji, za "wirtualne" aktywacje, ale problem i tak nie znikł. Porównując ofertę Plusa do Play. Play bije na głowę propozycje Plusa(szczególnie jak mamy małą firmę do 8/12 osób i dużo rozmów jest prowadzonym w niej).

  • 0

    50. ~krz  2010-02-12 13:30:19  host: 217.153.73.242

    ~Marasssssso Wy zawsze ludziom wciskaliście ciemnote!!!na szczęście (przynajmniej "moich" klientów nauczyłem, by was przganiali).

  • 0

    51. ~krz  2010-02-12 13:32:30  host: 217.153.73.242

    zapomniałem dodać: klient dla sieci Plus się liczy, nie liczy się dla telearketerów, których interesuje tylko kolejna aktywacja,a nie cy klient jej potrzebuje...

  • 0

    52. ~Marasssssso  2010-02-12 19:12:09  host: 94.254.144.148

    Klient dla Plusa się liczy, proszę!, oferta "PWA" to dno!, koszty połączeń śmiech na sali. Jedyne co potraficie powiedzieć klientowi jak on wspomina o Play to - znajomi się zorientują to przestaną do Pana dzwonić, bo będą mieli drożej. Ręce opadają

  • 0

    53. ~marcin.  2010-02-12 19:45:13  host: ip-94-232-156-192.nette.pl

    52-popieram, przedłuzając umowe rok temu dostałem telefon w cenie o 100 zł wyższej (po obniżce) niż dla nowych klientów w play! tak sie liczy.na szczęscie już ztamtąd uciekłem.

  • 0

    54.  2010-02-18 10:36:48

    No właśnie 49 i 50 ja też swoich klientów nauczyłem omijać telemarketing. Co z tego że ktoś ma 2-3 grosze taniej jak go potraktuja z automatu. Jak klient będzie wiedział , że w danym miejscu faktycznie sie min zainteresuja to będzie tam wracal i to, że za rogiem będzie "taniej" nie będzie miało znaczenia

  • 0

    55. ~  2010-02-19 16:58:57  host: 114-184.echostar.pl

    54 co ma piernik do wiatraka? dyskutujemy o podejściu PLUSA do klienta, a raczej jego braku - śmieszne oferty mające za nic stałego klienta. A to, jak ty edukujesz swoich klientów nic mnie nie obchodzi!, bo to samo zaproponujesz "im" co i "oni" - Czyli żenującą propozycje

  • 0

    56. ~TiMEk  2010-02-26 15:04:38  host: chello089078135142.chello.pl

    Ja mam kilka przygod z roznymi operatorami sieci komorkowych a raczej z ich BOK'iem i stwierdzam ze poziom obslugi jest zenujacy w kazdej sieci. Ocena Plusa czy jakiegokolwiek operatora pod tym katem jest bezsensowna bo prezentuja podobny poziom. Osobisice jestem z Plusem 8 lat i jakos nie odczuwam zadnych strasznych niedogodnosci z tego tytulu i regularnie wraz z koncem umowy zanosze wypowiedzenie i dostaje dosc ciekawe oferty juz po zlozeniu takiego wniosku. Jak juz maja kogos stracic zaczynaja ruszac 'kopułą' nawet cyborgi z BOK zaczynaja mowic ludzkim glosem.

  • 0

    57. ~inglorious  2010-10-18 10:15:16  host: 095160125185.warszawa.vectranet.pl

    Polkomtel: 1) w różnych miejscach w Warszawie, gdzie deklarują "HSDPA wewnątrz" - nie ma zasięgu i w odpowiedzi na zgłoszenia śmieją się do słuchawki, że "to internet mobilny i żeby go mieć, to trzeba wyjść z domu" 2) odrzucają reklamacje "z szablonu" -- nawet nie czytając 3) łamią prawo jawnie i otwarcie: a) nie udzielają odpowiedzi na reklamację --> b) przyznają się do tego --> c) nie uznają roszczeń reklamacyjnych mimo, że powinny wejść przepisy ustawowe. UNIKAĆ POLKOMTELA JAK OGNIA.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-162-27-162.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.