Jedna czwarta polskich Internautów kupowała w 2006 roku w sklepach internetowych. Prawie 20% brało udział w aukcjach online, a 26% korzystało z bankowości internetowej - wynika z opublikowanego
raportu Money.pl i eCardu.
W 2006 roku liczba Internautów w Polsce przekroczyła 11 mln. To 37% wszystkich Polaków powyżej 15 roku życia.
Produkty najczęściej kupowane online w Polsce to: książki
(kupuje je ponad 14% Internautów), odzież i obuwie (ponad 12%), telefony komórkowe i akcesoria (9%) oraz sprzęt komputerowy i RTV (w obu przypadkach prawie 9%).
Płatność gotówkowa przy odbiorze jest najmniej wygodna, jednak to ciągle
Najpopularniejsza opcja, wybierana przez 70% klientów. To proporcje zupełnie odwrotne niż na zachodzie.
Według danych eCardu, w 2006 roku zrealizowaliśmy w Internecie kartami płatniczymi ponad 750 tys. transakcji o łącznej wartości ponad 181 mln zł. Średnia wartość transakcji wyniosła około 240 zł - dwa razy więcej niż średnia wartość bezgotówkowych zakupów w zwykłym sklepie.
Źródło tekstu: Money.pl, eCard, PAP