Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polaków zakupy w sieci

Polaków zakupy w sieci

WitekT 2 Lutego 2007 09:51

0 0

Jedna czwarta polskich Internautów kupowała w 2006 roku w sklepach internetowych. Prawie 20% brało udział w aukcjach online, a 26% korzystało z bankowości internetowej - wynika z opublikowanego raportu Money.pl i eCardu.

W 2006 roku liczba Internautów w Polsce przekroczyła 11 mln. To 37% wszystkich Polaków powyżej 15 roku życia.

Produkty najczęściej kupowane online w Polsce to: książki (kupuje je ponad 14% Internautów), odzież i obuwie (ponad 12%), telefony komórkowe i akcesoria (9%) oraz sprzęt komputerowy i RTV (w obu przypadkach prawie 9%).




Płatność gotówkowa przy odbiorze jest najmniej wygodna, jednak to ciągle Najpopularniejsza opcja, wybierana przez 70% klientów. To proporcje zupełnie odwrotne niż na zachodzie.

Według danych eCardu, w 2006 roku zrealizowaliśmy w Internecie kartami płatniczymi ponad 750 tys. transakcji o łącznej wartości ponad 181 mln zł. Średnia wartość transakcji wyniosła około 240 zł - dwa razy więcej niż średnia wartość bezgotówkowych zakupów w zwykłym sklepie.

Źródło tekstu: Money.pl, eCard, PAP     

Dodaj do:
w sumie: 2
  • 0

    1. ~  2007-02-02 17:57:50  host: xdsl-522.zgora.dialog.net.pl

    A co to ma wspolnego z telefonami ???

  • 0

    2. ~Jasio I Stasio  2007-02-02 20:11:30  host: aclx199.neoplus.adsl.tpnet.pl

    ja nie lubhie kupowac w sieci jak doliczą przesyłke to wyjdzie często drożej niż w sklpeie obok. A droższe rzeczy boje sie kupować, juz były przypadki że zamiast komórki przyszedł poczta ziemniak. Wiec to nie dla mnie.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-156-36-82.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.