DAJ CYNK

Polak lubi SMS-y bardziej niż przeciętny Europejczyk

orson_dzi

Prawo, finanse, statystyki

Przeciętny Polak komunikuje się za pomocą SMS-ów częściej niż przeciętny Europejczyk. Wysoka popularność SMS-ów w naszym kraju to dobra wiadomość dla firm i marketerów.

Przeciętny Polak komunikuje się za pomocą SMS-ów częściej niż przeciętny Europejczyk. Wysoka popularność SMS-ów w naszym kraju to dobra wiadomość dla firm i marketerów.

Według danych przywoływanych przez UKE przeciętny aktywny użytkownik w Polsce wysyła 83 SMS-y miesięcznie. To znacznie więcej od unijnej średniej wynoszącej 68 wiadomości. Na czele zestawienia znalazła się Francja, gdzie przeciętny użytkownik w ciągu miesiąca wysyła aż 255 wiadomości. Co ciekawe, kraje takie jak Włochy, Niemcy i Hiszpania znalazły się na końcu zestawienia. Przeciętny użytkownik komórki w Niemczech wysyła zaledwie 12 SMS-ów w ciągu miesiąca, a w Hiszpanii - 3 wiadomości.

Według badania Komunikacja mobilna w biznesie przeprowadzonego przez Ipsos Polska na zlecenie SMSAPI.pl niemal 62% sklepów stacjonarnych wysyłało ogólne oferty handlowe do własnej bazy klientów. Sklepy stacjonarne często stosowały także spersonalizowany przekaz - takie oferty rozsyłało do własnej bazy klientów niespełna 47% z nich. Mniej popularna była natomiast akwizycja, którą stosowało nieco ponad 13% sklepów. Wyniki badań Ipsos pokazują też, że 65% sklepów stacjonarnych wysyła powiadomienia do klientów w trakcie realizacji zamówienia bądź rozpatrywania zgłoszenia.

Z wysyłki powiadomień do klientów korzysta 84% sklepów e-commerce. Jest to statystyka o tyle zrozumiała, że proces zakupowy przez Internet częściej wymaga tego typu potwierdzeń niż w tradycyjnym handlu. Zwraca uwagę niewielki odsetek firm e-commerce wysyłających oferty do własnej bazy klientów. Spersonalizowane oferty rozsyła 22% z nich, a ogólne oferty - już tylko 17,5%. Sklepy e-commerce rzadko stosują też akwizycję. Robi to jedynie 3% z nich.

Sklepy chętnie korzystają z wysyłania SMS-ów, bo jak wynika ze statystyk, odbiorcy odczytują aż 99% z nich i taki sam odsetek wiadomości jest odczytywany w ciągu 3 minut od ich dostarczenia. Co więcej, krótki link wysłany SMS-em zostanie kliknięty przeciętnie w 45 sekund po odczytaniu wiadomości. Jeśli dodamy do tego statystykę pokazującą, że w ciągu dnia średnio 150 razy sięgamy po telefon, otrzymujemy obraz szybkiej i skutecznej komunikacji z klientem.

Z badania Ipsos Polska wynika, że 33% Polaków w wieku powyżej 15 lat otrzymuje oferty handlowe na telefon komórkowy. Możliwość skorzystania z dostarczania takiej oferty dopuszcza 44% badanych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: SMSAPI