Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polacy wydają miliardy złotych na naprawę i wymianę smartfonów

Polacy wydają miliardy złotych na naprawę i wymianę smartfonów

orson_dzi 22 Września 2014 12:49

10 1

Według danych dostarczonych przez Square Trade, przez ostatnich 7 lat Polacy wydali na naprawę oraz wymianę smarfonów już ponad 4 miliardy złotych.




W ciągu ostatnich 7 lat Polacy wydali na naprawę oraz wymianę swoich smartfonów już ponad 4 miliardy złotych. To mniej więcej tyle, ile polska armia wydała podczas czterech lat misji w Afganistanie lub tyle, ile otrzymała Grecja w ramach pomocy finansowej w czerwcu 2014 roku. Na tle Europy znajdujemy się w grupie krajów, które wydają najwięcej na naprawę i wymianę smartfonów.


Niemal 25% Polaków przyznaje, że uszkodziło swój telefon w ciągu ostatnich 2 lat, a połowa z nich na naprawę musiała czekać przynajmniej 7 dni. To dowodzi, że powstałe usterki nie są jedynie zarysowaniami na ekranie czy pęknięciami obudowy, ale czymś, co wymaga gruntownej ingerencji w podzespoły smartfona.


Badania wskazują, że miejscem, w którym dochodzi do największej liczby nieszczęśliwych wypadków ze smartfonami jest salon - aż 1/3 uszkodzeń telefonów zdarza się właśnie tam. To jednak nie jedyne niebezpieczne miejsce - 8% ankietowanych uszkodziło swój smartfon w toalecie.


Liczby mówią same za siebie - naprawy i wymiana smartfonów kosztuje polskich użytkowników ogromne kwoty, porównywalne do wielkich misji wojskowych czy pomocy finansowej dla państw - powiedział Kevin Gillan, dyrektor zarządzający SquareTrade na Europę.
Nie tylko mamy coraz więcej smartfonów, ale używamy ich bardziej intensywnie niż kiedykolwiek dotychczas - do sprawdzania maili, robienia zdjęć, korzystania z mediów społecznościowych, czy wreszcie do telefonowania. Ponieważ wiele osób posiadających abonament nie płaci jednorazowo kosztu urządzenia, czasami zapominamy jak jest ono drogie, aż do czasu jego utraty. Obecnie smartfon stał się niezbędnym urządzeniem, bez którego trudno jest funkcjonować, dlatego uważamy, że możliwość całodobowej wymiany jest bardzo ważnym elementem planu ochrony urządzeń mobilnych - dodaje Gillan.

Źródło tekstu: Square Trade     

Dodaj do:

Tagi: smartfony | square trade

w sumie: 27
  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    8.  2014-09-22 13:18:16

    S3 to jest pod tym względem delikatny jak filigranowa kobietka. Takich stłuczek już kilka widziałem wśród znajomych. Ja mam taniego smartfona ze średniej półki, więc ewentualnej naprawy nawet nie biorę pod uwagę.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    9.  2014-09-22 13:27:09

    @8: To luźny przykład dla zobrazowania cen, nie mam pojęcia o trwałości SIII.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    10. ~Bolek  2014-09-22 13:29:32  host: sessfw99-sesbfw99-84.ericsson.net

    @8 : A czego tu oczekiwać od plastikowej mydelniczki ?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    11. ~Calm7  2014-09-22 13:33:13  host: n15-09-04.opera-mini.net

    Mam Nokię 5230, ona łatwo się nie poddaje, i nie jednego z Waszych topowych, upuszczanych, psujących się modeli przeżyje :-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    12.  2014-09-22 13:44:32

    @9 Ale to akurat prawda. :-) @10 Ja niczego nie oczekuje. Nie kupuje drogich i kruchych smartfonów.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    13.  2014-09-22 13:54:41

    No nie dziwne, ze ludziom lampka się zapala dopiero jak rachunek za naprawę dostają... Jak są przyzwyczajeni do zakupu za złotówkę - bo inaczej nie warto ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -3

    14.  2014-09-22 13:55:59

    4 - trzeba było kupić i samemu wymienić zamiast za czas pracy płacić złodziejowi ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    15.  2014-09-22 14:00:41

    Salon,Salon...salon to jest w westernach albo masażu na przedmieściach
    A nie można napisać duży pokój? :-)
    Kasa może i wydaje się duża ale... 7 lat,prawie 20 mln komórek,także rozchodzi się to po czaso okresie

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    16. ~Syn ksiedza  2014-09-22 14:21:34  host: mail.aminocom.com

    7: a ten rhino shield to cie pewnie uchroni przed strzalem w naroznik.

  • Ten komentarz został ukryty.

    -1

    17. ~nick  2014-09-22 14:34:10  host: ten.emfme.net

    A po co takie gów.. kupują?

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    18. ~  2014-09-22 14:52:59  host: n07-04-06.opera-mini.net

    co za komentarze.. ludzie kupujący droższe smartfony to banda idiotow. Na szacunek zasługują tylko Ci z Nokią 3510.. za takie komentarze powinien być ban na korzystanie Internetu..

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    19. ~ALex  2014-09-22 16:41:55  host: apn-31-2-29-201.dynamic.gprs.plus.pl

    Hłe hłe biedactwa naprawiają telefony za spora kaske. uważać trzeba ludzie na sprzęt i tyle. Jak ktoś ma dziurawe ręce to niech kupi jakiś model solid, xcover, ip cośtam, wojskowy model, cat. Do tego pokrowiec ze spadochronem i poduszkami powietrznymi. Jeszcze kurs refleksu łapania fona gdy wpada w kibel i kurs: jak żyć aby telefon przeżyć, za 1500zł dotowany z uni (gratis kravamaga przy próbie kradzieży) i już można wyjść na miasto z nowiutkim s5, m8, z3, i6 itp. A że kupuje się mini komputer a następnie gra w gierki, dzwoni i smsuje to inna sprawa. Ci z It mają mam i ja.

  • Ten komentarz został ukryty.

    4

    20.  2014-09-22 17:05:24

    wlo - mój były przyjaciel, serwisant rtv powiedział mi kiedyś, że gdyby naprawiał sprzęt tak solidnie jak ja, to na chleb by nie zarobił. Znamienne. Zresztą, przypomnij sobie swój strzelający co jakiś czas trafopowielacz w tv Graetz, to będziesz wiedział o czym mówię. No ale ja zajmowałem się dziesięć lat temu serwisem amatorsko, żyjąc zupełnie z innej pracy... A zamiast kpić z opinii nr 4, należałoby się raczej zastanowić nad ucywilizowaniem cen usług serwisowych. Bo rośnie sterta elektrośmieci z powodu nieopłacalności napraw, a to moim zdaniem całkowicie błędna ścieżka. No i warto samemu mieć ustawione właściwe priorytety- mniej pogoni za wodotryskami i wyścigowymi osiągami, a większy nacisk na solidność konstrukcji, niezawodność, tzw podatność serwisową, możliwość nieskomplikowanej wymiany elementów strategicznych. Wiem, świat dzisiaj patrzy zupełnie innymi kategoriami, ale mam to gdzieś. Wypracowałem sobie własną hierarchię i dobrze mi z tym. ;-)

  • Ten komentarz został ukryty.

    2

    21. ~stz  2014-09-22 17:49:44  host: 078088122189.zuromin.vectranet.pl

    Ciekawe czy są informacje jakie marki najczęściej się psują.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    22.  2014-09-22 19:16:37

    21: ja pracje w serwisie GSM i psuje sie to, co jest popularne ;) czyli najczesciej Samsungi i Nokie. Najrzadziej LG i bardzo rzadko Sony. Czesto bywa, ze Nokia po wyjeciu z pudelka jest "martwa", a w Samsungach najczesciej ekrany i plyty glowne, pomijam juz fakt, ze wiekszosc awarii ma mlcharakter mechaniczny.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    23.  2014-09-22 19:17:25

    No a jak ktos nazywa serwisy jako zlodziei, to...

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    24. ~PP  2014-09-22 19:25:46  host: 84-10-20-218.static.chello.pl

    @20 toms - popieram.

  • Ten komentarz został ukryty.

    1

    25.  2014-09-22 22:38:19

    smierdzi mi to sponsoringiem firm ubezpieczycielskich.

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    26. ~n  2014-09-23 12:18:27  host: ihj135.internetdsl.tpnet.pl

    Kim jest "syrektor"?

  • Ten komentarz został ukryty.

    0

    27. ~ursus  2014-09-27 11:54:48  host: apn-31-1-163-99.dynamic.gprs.plus.pl

    co do film ubezpieczeniowych zawsze byłem przeciw ale jak w przeciągu 3 miesięcy rozsypały się 2 wyświetlacze (note , nexus4) to znalazłem dobra opcje bez reklamowania 29 miesięcznie za każdy sprzęty mobilne w gospodarstwie domowym do 10 000 wartości wydaje mi się dobrą opcją jednak okaże się dopiero jak dojdzie do roszczenia odszkodowania

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-107-20-104-110.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz Supernet, nową ofertę abonamentową T-Mobile?

Supernet - nowa oferta abonamentowa T-Mobile

 

Zobacz wynik | Opinie (36)

Archiwum Ankiet