Polacy w europejskiej czołówce korzystających z bankowości online i mobilnej
orson_dzi
10 Lipca 2017
14:41

Mastercard opublikował wyniki europejskiego badania bankowości cyfrowej, w którym wzięli udział internauci z 11 krajów, w tym z Polski. Wynika z niego, że Polacy doceniają zmiany zachodzące w ofercie banków w efekcie cyfryzacji, ponieważ uważają, że dzięki temu usługi bankowe są wygodniejsze i pozwalają oszczędzać czas. Klienci polskich banków znaleźli się też w europejskiej czołówce, jeśli chodzi o popularność bankowości online i mobilnej.
Aż 91% ankietowanych dokonuje transakcji finansowych online lub przez aplikację mobilną przynajmniej raz w miesiącu, co jest najlepszym wynikiem w Europie (ex aequo z Holandią, przy średniej europejskiej 85%). Natomiast niemal co drugi respondent z Polski (45%) dokonuje takich transakcji przynajmniej raz w tygodniu (średnia europejska 38%). Ponadto, 88% spośród badanych Polaków deklaruje, że aktualnie jest klientem banku, który umożliwia korzystanie z bankowości online lub mobilnej, bądź już wcześniej korzystało z takich usług (wyższy odsetek tylko w Hiszpanii, Rosji i Szwecji, średnia europejska 85%).
Wśród zalet cyfrowej bankowości Polacy najbardziej doceniają jej prostotę i łatwość użycia (63%), oszczędność czasu (59%), bezpieczeństwo (51%, najwyższy wskaźnik w Europie) oraz niskie opłaty (48%, również najwięcej w Europie). Z kolei zastanawiając się nad zmianami, które powinien wprowadzić ich bank, na pierwszym miejscu Polacy wymieniają możliwość łatwego korzystania z bankowości z dowolnego miejsca (37%), a następnie przejrzystość i możliwość kontrolowania swoich wydatków w czasie rzeczywistym (34%).
Coraz częściej Polacy wolą korzystać z usług finansowych z pomocą komputera lub smartfona niż odwiedzać bankowe oddziały. W badaniu Mastercard tylko 35% z nich zadeklarowało, że było z wizytą w banku w ciągu ostatniego miesiąca. Z kolei 70% odwiedziło swój bank w ciągu ostatniego roku. 91% ankietowanych z Polski uważa, że za 10 lat stacjonarne oddziały banków wciąż będą istniały, ale 68% jest zdania, że będzie ich coraz mniej.
Źródło tekstu: Mastercard
Tagi: bank
Ostatnie opinie
Dodaj swoją opinię
4
te 35% było w oddziale bo musiało
3
@1 albo po to żeby założyć konto :P
2
Nie wyobrażam już sobie dzisiaj innej płatności niż przelew z konta internetowego. A pamiętam czasy długich kolejek w urzędach pocztowych po dziesiątym i po każdym większym terminie wypłaty wynagrodzenia i emerytur. Człowiek przyzwyczaja się do wygody, to samo dotyczy elektronicznych katalogów biblioteki.
0
I oczywiscie zaraz ktos napisze, ze Polacy najchetniej placa za zakupy telefonem w sklepie. W polmionowym miescie ani razu nie widzialem na wlasne oczy by ktos placil telefonem. To chyba jakis wymysł marketingowców, wiekszosc ludzi z tego co widze placi kartami plstniczymi i gotowka.
2
ViNYL
@4: Fakt, plastikiem wygodniej, ale telefon masz (prawie) zawsze przy sobie, karty łatwiej zapomnieć. W większości sklepów patrzą dziwnie jak przykładam telefon, jeszcze dziwniej jak to zadziała, chociaż korzystałem z tej opcji już daaawno temu - przez naklejkę, teraz HCE :) Do tego dochodzi - mało wygodny, ale mobilny - blik.
2
4 ja widziałem . nie raz. płacą, płacą. ale to tak mało w porównaniu do transakcji normalnych że ktoś jak nie zobaczy to wźmie to za bład statystyczny. nawet paragony gromadza w banku.
2
szcuras
to jest duże ułatwienie dla wszystkivh, każdy korzysta i świetnie że PL tak dobrze wypada
1
Ja byłem w banku 2 razy, żeby wpłacić waluty do kantora internetowego.
1
@4
Owszem jeszcze mało osób płaci, ale będzie coraz więcej. Sam place jakoś od 3miesięcy, ale nie używam już w ogóle karty. Większość zbliżeniowo telefonem lub czasem gotówką. Mega wygodne i przyjmie się w Polsce
-1
My preferujemy płatności w naturze.
0
patronas
nigdy na szczęście nie musiałem byc w oddziale swojego banku a jestem w nim ponad 10 lat - konto założone juz wtedy online