Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polacy lubią bankowość mobilną

Polacy lubią bankowość mobilną

msnet 13 Października 2017 08:45

3 1

bankowosc mobilna

Ponad dwie trzecie Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie bez niej życia - wynika z raportu "Bank.Jest.Mobi 2016".

Rewolucja cyfrowa i powszechność smartfonów spowodowały rozwój bankowości mobilnej. Dziś rozwija się ona dużo szybciej niż kiedyś bankowość internetowa. Co kwartał w Polsce przybywa kilkaset tysięcy nowych klientów bankowości mobilnej. Smartfony, które mamy przy sobie w kieszeni, to nasze centrum dowodzenia, które obejmuje również bankowość - powiedział Marcin Chruściel, dyrektor Orange Finanse, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes.

Aż 74% Polaków korzystających z bankowości mobilnej nie wyobraża sobie życia bez niej - wynika z raportu "Bank.Jest.Mobi 2016", który został opracowany przez agencję interaktywną Mobee Dick i TNS Polska. Dodatkowo ponad połowa badanych stwierdziła, że będzie to ich główny sposób kontaktowania się z bankiem w przyszłości. Z danych PRNews wynika, że w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku liczba użytkowników bankowości mobilnej wyniosła około 8,2 mln, czyli o ponad pół miliona więcej, niż w ostatnim kwartale 2016 roku. Z kolei w badaniu "ING International Survey - Mobile Banking 2016" 43% Polaków przyznało, że korzysta z dostępu do banku przy użyciu urządzeń mobilnych.

Model korzystania z bankowości bardzo się zmienił. Lata temu korzystaliśmy z niej w tradycyjny sposób - chodziliśmy do oddziałów, robiliśmy przelewy. Potem jak grzyby po deszczu powstawały rozwiązania bankowości internetowej, do których dzisiaj praktycznie każdy ma dostęp. Popularność usług bankowości mobilnej bierze się z tego, że telefon zawsze mamy ze sobą. Przyzwyczailiśmy się do mobilności, korzystając z mediów, chcemy jej doświadczać też w bankowości - przekonuje Marcin Chruściel.

Wzrost zainteresowania bankowością mobilną to efekt między innymi coraz większej liczby używanych w Polsce smartfonów. W 2016 roku sprzedaż smartfonów w naszym kraju przekroczyła 8 mln. Natomiast według opracowanego przez agencje We Are Social i Hootsuite raportu wynika, że z tego typu urządzeń korzysta 74% Polaków.

Polacy mają zaufanie do mobilnego bankowania, co widać po statystykach. Ponad 2/3 klientów Orange Finanse loguje się do banku ze smartfona. Telefon jest nie tylko centrum dowodzenia naszymi finansami, oferuje też wygodę płacenia. Dziś mogę wyciągnąć kartę i pójść do bankomatu lub na zakupy, ale mając Orange Finanse, mogę też płacić telefonem. Wdrożyliśmy usługę Android Pay, która pozwala płacić telefonem, więc idąc na zakupy, nie muszę mieć ze sobą portfela - powiedział dyrektor Orange Finanse.




Badanie Digital Payments Study 2016 wykonane na zlecenie Visy pokazało, że od 2015 roku trzykrotnie zwiększyła się liczba Europejczyków, którzy regularnie płacą za pomocą urządzeń mobilnych (z 18% do 54%), przy czym Polska należy do czołówki. Według przytoczonego badania 79% Polaków to użytkownicy płatności mobilnych.

Według dyrektora Orange Finanse, klienci usługi przy użyciu urządzeń mobilnych najczęściej robią przelewy, sprawdzają stan konta oraz historię transakcji.

Na popularności zyskują także usługi związane z BLIK-iem. Przelewy na telefon i wypłaty z bankomatu z jego wykorzystaniem są dostępne w telefonie. Wygoda, którą daje bankowość mobilna, powoduje, że klienci szybko się do niej przekonują i nie chcą z niej rezygnować - powiedział Marcin Chruściel.

A co z bezpieczeństwem bankowości mobilnej? W bankowości mobilnej mamy cały system zabezpieczeń. Wykorzystywana jest m.in. biometria w zabezpieczeniach telefonu. Dziś większość telefonów jest wyposażona w fingerprint. Aby dostać się do bankowości, trzeba przyłożyć palec lub wstukać PIN. Każdy przelew także musi być autoryzowany PIN-em. Poziom zabezpieczeń jest wysoki i klienci nie mają obaw, żeby korzystać z mobilnej bankowości - wyjaśnił dyrektor Orange Finanse.

Jak podaje Newseria, z badań wynika, że metody uwierzytelniania biometrycznego uważa za bezpieczne 83% konsumentów. Zaufanie mają do nich zarówno millenialsi, jak i osoby w wieku 45-54 lata. Trzy czwarte konsumentów (74%) uważa skanowanie odcisku palca za najbezpieczniejszą formę uwierzytelniania.



Zobacz: Bankowość mobilna w Polsce ma się bardzo dobrze

Źródło tekstu: Newseria     

Dodaj do:

Tagi: bankowość mobilna

w sumie: 24
  • 0

    5. ~aa  2017-10-13 09:24:09  host: public-gprs358123.centertel.pl

    Ostatnio ING dało popis bankowości, nawet karty nie działały, o zalogowaniu, przelewach, wypłatach itp można było tylko pomarzyć przez ok 3h, aż strach się było logować po awarii

  • 1

    6.  2017-10-13 09:32:36

    @1, mlody_pelikan - też tak uważam

    @2, Pragmatyk - liczenie gotówki i wydawanie reszty trwa chyba jednak dłużej, niż wydruk dodatkowych paragonów. A co do różnicy szybkości karta - telefon, to też takiej nie uświadczyłem. Jednak wydaje mi się, że w obecnych czasach łatwiej zapomnieć o zabraniu portfela, niż telefonu. Poza tym można czasem trafić na jakąś promocję - na przykład ja od swojego banku na początek używania płatności telefonem, po przekroczeniu w sumie 50 zł, dostałem 20 zł. Mała rzecz, a cieszy :)

    @3, romano - możliwość komentowania pod tamtym newsem została zablokowana z powodu pojawiających się tam w dużej liczbie obraźliwych wpisów oraz politycznej propagandy, a tego na TELEPOLIS.PL nie chcemy.

    @4, aa - awaria może się przytrafić każdemu.

  • 0

    8.  2017-10-13 09:59:38

    Proszę mi powiedzieć dlaczego mam robić przelew na smartfonie jeśli mogę go zrobić na laptopie?
    Gapić się w 5 cali, żeby co sobie udowodnić?
    #2. Zawsze dostaję jeden paragon, tak że nie czekam za trzema:)
    Wg mojej oceny płacenie gotówką jest przynajmniej 50% szybsze od karty

  • 0

    9.  2017-10-13 10:03:41

    A pamięta ktoś początki bankowości mobilnej? Serwisy WAP, aplikacje STK, potem pierwsza apka w Javie z banku Raifeisen, później pierwsza natywna na Symbiana też z tego banku.

  • 1

    10.  2017-10-13 10:05:46

    @3: to użyj innego numeru, albo lepiej skorzystaj z banku pozwalającego na potwierdzanie operacji nie SMS-em tylko apką mobilną - obecnie pozwalają na to T-Mobile Bank i mBank, ale ten trend będzie się rozwijał

  • 1

    11.  2017-10-13 10:07:18

    8: No z tym, że jest szybsze płacenie gotówką, to przegiąłeś. ;) Karta zbliżeniowa jest chyba najszybsza. I bezpieczniejsza jak pisał @3. A jeżeli chodzi o przelewy, to PC wygodniejszy o wiele. No ale taka moda u markietingowców teraz, że trzeba przelewy robić, czy prace biurowe wykonywać w parku/w autobusie/na rowerze. Śmieszne trochę no ale rozumiem, że trzeba wykreować potrzeby do swoich sprzętów mobilnych.

  • 1

    12.  2017-10-13 10:09:16

    @8: Co do przelewów masz rację, choć jak ktoś ma specjalnie uruchomić PC by zrobić przelew to telefonem pójdzie szybciej. Ale że gotówka szybsza od karty? Zbliżasz kartę i po sprawie, ewentualnie wpisujesz PIN, ja rzadko kupuję za ponad 50 zł, więc nie pamiętam kiedy PIN-u używałem. Nie musisz szukać drobniaków, chować reszty, a to nie mają wydać itd. itp. kwitka z terminala nikt nie każe brać

  • 1

    13. ~  2017-10-13 10:10:29  host: 89-64-30-208.dynamic.chello.pl

    Mnie usilnie Noble Bank namawia do korzystania z mobilnej wersji chwaląc się, że ich apka została uznana za najlepszą. Korzystam z dostępu internetowego i tak robię przelewy a oni cisną na mobilną bankowość.
    Nie rozumiem tego ciśnienia na bankowość mobilną, może Wy mi to wytłumaczycie, na czym banki zarabiają w tej mobilnej bankowości?

  • 1

    14.  2017-10-13 10:19:43

    Wyniki tego badania są na prawdę zaskakujące. Już ponad połowa z nas, to byłby spory odsetek, a tutaj prosze, Polacy tacy nowocześni, ułatwiają sobie życie. Brawo my

  • 1

    15.  2017-10-13 10:31:59

    @6 Portfel i tak trzeba mieć. Nie poszedł bym z samą kartą i telefonem do sklepu z uwagi na to, że może zwyczajnie być problem z obsługą płatności elektronicznych, co mi się zdarzyło wielokrotnie w różnych sklepach.
    W dodatku w portfelu są zazwyczaj dokumenty, dowód (wiem może być już elektroniczny), prawo jazdy (wciąż trzeba mieć) itp.
    Pytanie co będzie jak padnie telefon, bateria itp.
    Wciąż proces mobilnych płatności elektronicznych nie jest wystarczająco stabilny/niezawodny.

  • 1

    16.  2017-10-13 10:39:43

    @8 przelewy w telefonie są o wiele wygodniejsze, bo nie musisz włączać kompa, logować się do banku, często strony bankowe są bardziej rozbudowane od aplikacji. W telefonie odpalam program, dane do przelewu mogę skopiować z smsa chociażby, potem PIN i zapłacone. Nie wspominając o tym, że mogę to zrobić gdy zwyczajnie marnuję czas - kolejka do lekarza, pociąg, autobus itp.
    Na temat szybszej gotówki od karty nie będę pisał, bo po prostu karta jest szybsza, przykładasz, ewentualnie wpisujesz kod i zapłacone. No chyba, że wyliczasz sobie kwotę, którą masz zapłacić co do Grosika przed wyjściem do sklepu i płacisz w ten sposób no to wtedy ewentualnie może być to szybsze, o ile kasjer potrafi szybko to przeliczyć.

  • 0

    17.  2017-10-13 10:44:48

    No ja akurat jestem nieufny. Wszelkie operacje bankowe robię tylko w domu na starym kompie ze sztywnym kabelkiem. Żadne tam wifi i androidy. Żadne tam aplikacje z google play.

  • 0

    18.  2017-10-13 10:52:43

    @15 Dokładnie. Poza tym, nie samymi sklepami człowiek żyje. Byłem dwa tygodnie nad morzem, na tych bazarkach praktycznie tylko płatność gotówką. Na warzywniaku osiedlowym to samo. Na basenie miejskim też tylko gotówka. Małe kino osiedlowe - to samo. Portfel nadal przydatny.

  • 0

    19. ~  2017-10-13 12:19:13  host: 078088031045.dynamic-ra-08.vectranet.pl

    Polacy będą zaczipowani jako jedni z pierwszych.

  • 1

    20. ~Tytus22  2017-10-13 12:23:06  host: 77-254-138-56.adsl.inetia.pl

    Wszystko idzie ku temu ale jest to dobre wśród osób młodszych, bo starsi i tak pójdą na pocztę. Co do prędkości w wydawaniu pieniędzy to się nie zgodzę bo zaraz słyszę a ma pan 5 złotych nie to może 2 i człowiek szuka po portfelu i czas się wydłuża.

  • 0

    21.  2017-10-13 13:05:47

    Nie jestem fanem bankowości mobilnej. Dużo kombinowania, przenoszenia, rozpisywania. Wole jak Pani Krysia z PKO mi wszystko elegancko zrobi. A stanu konta nie musze sprawdzać codziennie.

  • -1

    22. ~:-$  2017-10-13 13:45:56  host: apn-31-0-23-65.dynamic.gprs.plus.pl

    Dla mnie złoto jest pieniądzem a nie jakiś papierek pomazany farbą a do tego tak sztywny że nawet do powieszenia w wc niezdatny. :-)
    Spieracie się o pierdoły tracąc z oczu prawdziwy problem.

  • 0

    23. ~Hotelarz  2017-10-13 14:01:45  host: user-94-254-130-55.play-internet.pl

    A ja lubię mięso:)

  • -1

    24. ~ad.4  2017-10-13 14:55:46  host: 89-74-62-39.dynamic.chello.pl

    Bo tu jest mediumdla POlakôw. Ja odchodze od takich POrtali POprawnych czyli kłamliwych politycznie niepoprawnych.

  • 0

    25. ~  2017-10-13 18:37:38  host: 138.197.169.39

    do 8 - jesli aplikacja jest sprawna (a z tym róznie bywa), to obecnie przelew - nie nowy, ale na ustalone konto - z telefonu jest o niebo szybszy i łatwiejszy.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-166-245-10.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.