Polacy coraz chętniej kupują dedykowane urządzenia do nawigacji satelitarnej. W ubiegłym roku sprzedano ich około 250 tys., a wartość rynku GPS w Polsce osiągnęła blisko 250 mln zł. W tym roku sprzedaż urządzeń nawigacji satelitarnej może wynieść nawet 350 tys. sztuk - szacują eksperci portalu Money.pl.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy tylko w sieci Media Markt sprzedaż urządzeń GPS była o 400% większa niż w 2006 roku. W marketach Electro World sprzedaż wzrosła o 70%. Internetowy sklep gps24.pl zanotował wzrost sprzedaży o 150%. Wszyscy uczestnicy rynku są pewni, że w 2008 roku liczby te nadal będą rosły.
Według danych Gfk Polonia, ceny urządzeń spadły nawet o 50-60%. Średnia cena sprzedanego urządzenia spadła z 1800 zł w grudniu 2006 roku do 1100 zł obecnie. Najtańsze modele, wyceniane w 2006 roku na około 1200 zł, w 2007 roku można było kupić za 600 zł.
Obecna oferta, obejmująca ponad 40 marek i przeszło 160 modeli (w połowie 2006 roku do wyboru było jedynie 35 modeli oferowanych przez 12 firm), jest już powszechnie dostępna w większości dużych sklepów RTV, sklepach internetowych oraz oferujących elektronikę użytkową.
Zdaniem ekspertów, nasycenie rynku urządzeń nawigacji satelitarnej pozostaje wciąż niewielkie i wynosi poniżej 10% - polscy klienci mają łącznie około 500-600 tys. urządzeń GPS.
Źródło tekstu: money.pl