Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Polacy chcą elektroniki w samochodach

Polacy chcą elektroniki w samochodach

orson_dzi 19 Czerwca 2017 08:27

3 6



Synchronizacja ze smartfonem, odczytywanie maili, dotykowy interfejs, nawigacja głosowa... tego chcą Polacy na wyposażeniu samochodów.

Komfort i bezpieczeństwo to kluczowe cechy, którymi kierują się Polacy przy wyborze samochodu. Natomiast wnętrze auta powinno być ergonomiczne, z dużą liczbą schowków i technologicznych nowinek - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie Renault. Kierowcy chcą, żeby samochód był w pełni zintegrowany ze smartfonem, wyposażony w inteligentną nawigację, dotykowe panele i umożliwiał sprawdzenie e-maila albo skorzystanie z komunikatora. Urządzenia takie jak radio czy odtwarzacz CD stają się zbędne.

Przeprowadzone przez nas badanie pokazało, że Polacy są niezwykle praktyczni. 61%. lubi poczucie komfortu, a 56%. ceni sobie poczucie bezpieczeństwa. Aż 8 na 10 badanych stawia na wygodę oraz praktyczność użytkowania przy wyborze samochodu. Zdecydowanie wiodącym kryterium jest ergonomia - mówi agencji Newseria Biznes Agata Szczech, dyrektor komunikacji Renault East.




Równie ważne jak parametry techniczne, cena czy komfort jazdy ważne są design i wnętrze samochodu. Dlatego motoryzacyjny koncern sprawdził, jakie wnętrza aut lubią Polacy. Z badania, które Kantar TNS przeprowadził na zlecenie Renault, wynika, że poza komfortem i poczuciem bezpieczeństwa dla kierowców liczy się też nowoczesność i nowinki technologiczne, w które jest wyposażony samochód.

Jedna trzecia badanych poszukuje nowinek technologicznych. Druga grupa, prawie tak samo liczna, zdecydowanie woli wnętrza proste i bez zbędnych dodatków. Jedna piąta Polaków lubi też wnętrza stylowe i eleganckie. Na tym tle zarysowuje się jednak grupa klientów, którzy użytkują SUV-y lub deklarują chęć zakupu takiego samochodu. Oni chcą, by wnętrze było luksusowe, prestiżowe. Lubią takie elementy wyposażenia jak oświetlenie ambientowe - mówi Agata Szczech.

Kierowcy najczęściej wskazywali inteligentną nawigację, ekran dotykowy, aplikacje ułatwiające jazdę czy pełną integrację ze smartfonem jako te elementy, które najchętniej widzieliby w swoim samochodzie. To dla nich istotniejsze elementy niż posiadanie radia czy odtwarzacza CD. Za to ponad połowa Polaków deklaruje, że chce pełnej integracji ze smartfonem oraz możliwości korzystania z e-maila i komunikatorów dzięki urządzeniom zamontowanym w samochodzie.

Nowinki technologiczne są ważnym kryterium wyboru samochodu, bo plasują się na trzecim miejscu, po poczuciu komfortu oraz bezpieczeństwa. Wskazuje na nie aż jedna trzecia respondentów. Coraz mniej interesują nas klasyczne urządzenia typu radio czy odtwarzacz CD. Chcemy, aby samochód był z nami w interakcji - mówi Agata Szczech.

Źródło tekstu: newseria     

Dodaj do:

Tagi: samochód | elektronika | smartfon

w sumie: 36
  • -1

    17.  2017-06-19 11:10:34

    Najlepsze auto to takie, które nie zawiera współczesnej badziewiastej elektroniki, bo wtedy jest najbardziej niezawodne.
    A jak wiadomo współczesna elektronika jest robiona wg wykolejonej zasady celowego postarzania, 3-4 lata życia max i do piachu.
    A potem jedna złączka nie łączy, bo styki zaśniedziały, "wypasiony" bezołowiowy lut się wykruszył na płytce z procem i auto staje na drodze, pojawia się długa lista błędów i pojechali.

  • -1

    18.  2017-06-19 11:12:33

    @11 na polskie drogi tylko automapa, reszta do utylizacji.

  • 0

    19.  2017-06-19 11:13:54

    @6 czemu przez niemca?

  • 0

    20.  2017-06-19 11:15:43

    ViNYL - nie, to nie tak jest. Niedawno jeden mój znajomy 2 godziny prawie samemu aktualizował mapy w swoim Volvo (niestety nie interesuję się samochodami, więc nie powiem jaki to model - spory SUV w każdym razie - 3-5 lat najwyżej. Zdziwiło mnie, zę cały czas uruchomiony silnik musiał być... Podobno ze względu na tryb oszczędzania czy coś - przerywa instalację. Jak pytałem jak to robią w serwisie i czemu tego nie robi w serwisie, powiedział, ze 150 zł to żaden wydatek, ale serwisów Volvo nie ma na każdym rogi i pół dnia nawet to dla niego za duża strata czasu. A robią to na jakimś bezpośrednim zasilaniu czy coś - i na wyłączonym silniku wtedy. Nie rozumiem tego zupełnie, ale coś na rzeczy musi być ;-)

  • -2

    21. ~Gliwice  2017-06-19 12:01:37  host: pub-137.65.multiplay.pl

    @jedrek , chyba chodziło Muu o to Cyklon B niemieckiej firmy Bayer a nie o freon.
    Polacy gazują i będą to robić...LPG rządzi :-D więc to jest na pierwszym miejscu i dobry klimat też.

  • 0

    22. ~gość  2017-06-19 12:08:57  host: public-gprs205416.centertel.pl

    A nie lepiej żeby kierowca skupił się na prowadzeniu samochodu i bezpieczeństwie niz na myśleniu ile elektronicznego śmiecia i do czego ma zainstalowane?

  • 2

    23.  2017-06-19 13:23:39

    Połowa ludzi nie chce tego *** ale nie ma wyboru. A co można pokazać...zamiast super silnika, części które się nie psują lub ich żywotność jest lepsza...dajmy większy ekran czy więcej bzdetów i cool.

  • 1

    24. ~  2017-06-19 13:41:53  host: a24-06-10.opera-mini.net

    A mnie nikt nie pytał o zdanie, a ja, choć człek nowoczesny, to jednak zdecydowanie przeciwny zbędnej elektronice. Niezbędnie minimum, które musi być, a reszta wypad!

  • 0

    25. ~  2017-06-19 13:53:49  host: 37-128-80-218.static.ip.netia.com.pl

    Jak kupowalem ostatnio firmowe auto specjalnie wybieralem przyslowiowego fulla. Aktywny tempomat, utrzymanie na pasie, asystent jazdy w korku, ostrzeganie przed pieszymi, matrycowe ledy, navi z online korkami, aplikacja na smartfona do zarzadzania autem i oczywiscie integracja smartfona z infotainmentem. Obowiazkowo virtual cockpit. Nigdy wiecej nie kupie auta z analogowymi wskaznikami - z reszta za maks 5 lat nie bedzie juz takich - cyfrowe sa rewelacyjne. Juz rok jezdze tym autem i o dziwo wszystko dziala, nikt sie nie wlamal i mnie nie zabil, auto jest na tyle autonomiczne ze chwila odwrocenia wzroku od drogi nie powoduje zadnego niebezpieczenstwa bo systemy sa juz tak dopracowane ze czuwaja nad wszystkim. Nie rozumiem wiec tego jeczenia tutaj na forum?

  • 0

    26. ~  2017-06-19 14:00:57  host: a12-09-03.opera-mini.net

    25- poczekaj, aż ci ta cała elektrownia wysiądzie, to wtedy się obudzisz.

  • 0

    27. ~  2017-06-19 14:58:06  host: 37-128-80-218.static.ip.netia.com.pl

    @26 auto ma gwarancje na 5 lat, po tym okresie oddaje i biore nowe.

  • 0

    28. ~rrrr  2017-06-19 15:17:37  host: host-89-230-176-59.dynamic.mm.pl

    Tak....kierowcy chcą mieć wszystko na ekranie dotykowym najlepiej wklejonym, na stałe nie rozbieralnym , tak aby po drobnym zalaniu coca-colą, przypadkowym ściągnięciu malware albo włamie hackera trzeba było kupować nowe auto, aby dokończyć podróż.
    A czy kierowcy nadal chcą systemu bez kluczykowego... czy może już zostali wyleczeni... ?

  • 0

    29. ~  2017-06-19 15:23:54  host: 37-128-80-218.static.ip.netia.com.pl

    @28 system bezkluczykowy jest swietny. Jakie widzisz wady? Moze takie ze jak mi ukradna auto np po 3 latach dzieki GAP dostane nowke z salonu? Jesli o to chodzi to jestem za. Innych "wad" systemu bezkluczykowego przez ostatnie 7 lat jezdzenia autami z tym systemem nie zauwazylem - przeciwnie, same zalety.

  • 0

    30.  2017-06-19 17:36:57

    maile i co jeszcze? nie dosc, ze i tak polowa osob wgapiona w telefony to jeszcze drugi ekran zróbmy do patrzenia.

  • 0

    31.  2017-06-19 17:56:59

    Ja mam stary samochód i smartfona w uchwycie ;) Tyle elektroniki wystarczy. Obsługa w czasie jazdy marna i niebezpieczna. Żeby prze klikać funkcje trzeba odrywać wzrok od jezdni. Z drugiej strony mamy czytanie SMSów czy e-maili na głos, zamiana głosu na tekst czyli można "pisać" mówiąc. Wszystko to jednak niewygodne i bardzo niebezpieczne. Nawet w starych samochodach można podłączyć się przez moduł złącza diagnostycznego do smartfona. Mamy wtedy sporo informacji o naszym bolidzie ;)

  • 0

    32.  2017-06-19 19:05:13

    To ja poproszę o miejsce do osadzenia mojego smartfona w desce rozdzielczej auta w opcji uwzględniającej rożne kształty smartfona realizowanej poprzez coś w rodzaju przejściówki aleeee nie za 1000 czy 2000 zł!. Poprosze też darmową aplikację w stosownym sklepie z owymi integrującą smartfona za autem. Myślę że z mojego punktu widzenia byłoby to bardzo ergonomiczne , praktyczne a i podnosiłoby wartość sprzedażową używanego auta . Bo jak do tej pory wszelkie tego typu natywne konstrukcje po kilku latach staja się bardzo drogie w aktualizacji , w autoryzowanych serwisach że mija się z sensem np ekonomicznym utrzymywanie ich w funkcjonaliści.

  • 0

    33. ~Nemo  2017-06-19 19:12:13  host: 89-76-220-187.dynamic.chello.pl

    Dla mnie samochód powinien być ekonomiczny, trwały, a jak już się zepsuje, to żeby nie wymagał rozebrania połowy auta do wymiany np. przepalonej żarówki, dobrze się prowadził po wertepach zwanych polskimi drogami, a od inteligentnej nawigacji lepszy będzie inteligentny kierowca. Ale wygląda na to, że jestem niedzisiejszy.

  • 0

    34.  2017-06-19 20:10:35

    @33 dokładnie wiecej myślenia na drodze, a nie ludzie czasem ślepo za nawigacja jada, a wystraczy spjrzec na znaki

  • 0

    35. ~mkkot  2017-06-19 23:07:58  host: user-94-254-224-220.play-internet.pl

    Jak kierowcy chcą bezpiecznie i nowocześnie, to mają koleje i komunikację miejską. Dosyć smrodu i hałasu w całym kraju.

  • 0

    36.  2017-06-20 09:54:33

    Bo każdy chce yanosika i kamerkę - rzeczy niezbędne na polskich drogach

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-158-212-93.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.