DAJ CYNK

Pół miliona klientów Grupy TP zrezygnowało z papierowej faktury

LuiN

Wydarzenia

Rzecznik Grupy TP, Wojciech Jabczyński, promuje w swoim blogu elektroniczne obrazy faktur, jako zamiennik do klasycznej, papierowej ich formy. Jak podaje rzecznik - pod koniec kwietnia ponad 0,5 mln klientów Grupy TP korzystało z takich dokumentów.

Rzecznik Grupy TP, Wojciech Jabczyński, promuje w swoim blogu elektroniczne obrazy faktur, jako zamiennik do klasycznej, papierowej ich formy. Jak podaje rzecznik - pod koniec kwietnia ponad 0,5 mln klientów Grupy TP korzystało z takich dokumentów.

Grupa TP używała już różnych argumentów by przekonać do swoich klientów do rezygnacji z papierowej faktury. Pojawiały się 5-ciozłotowe rabaty na abonament, gratisowe punkty Premium. Pojawił się też przymus korzystania z elektronicznej wersji rachunków przez klientów, którzy zamówili usługi drogą internetową, jak i akcje określane jako proekologiczne (obecnie dokumenty określane są mianem ekofaktury).

Pierwsze informacje na temat wprowadzenia elektronicznych obrazów faktur przez Telekomunikację Polską pojawiły się w listopadzie 2006 roku. Orange był szybszy - już we wrześniu 2006 roku działał system premiowania rezygnacji z papierowego rachunku dodatkowymi punktami Premium.

Zmieniły się też papierowe faktury jako takie. Telekomunikacja Polska od stycznia 2007 roku zaczęła wysyłać faktury w jednej kopercie z darmowym rachunkiem szczegółowym (wcześniej były to dwie oddzielne przesyłki, których z przyczyn technicznych połączyć się nie dało). W maju 2008 roku TP ogłosiła z kolei, że zamienia dotychczasowe koperty na ekologiczne wykonane z makulatury.

Największą ekologiczną ulgę przyniosły lasom jednak nie akcje promocyjne Grupy TP, lecz zmiany w cennikach, w których od czasów Jednej Idei rachunek szczegółowy stał się usługą płatną dla klientów indywidualnych.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Grupa TP, wł