Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Podpisano memorandum w sprawie jakości usług telekomunikacyjnych

Podpisano memorandum w sprawie jakości usług telekomunikacyjnych

WitekT 26 Października 2012 13:08

0 0

26. października z inicjatywy UKE podpisano memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług dostępnych na rynku telekomunikacyjnym. Porozumienie, oprócz Prezes UKE Magdaleny Gaj, podpisali przedsiębiorcy działający na rynku telekomunikacyjnym, przedstawiciele branżowych izb gospodarczych oraz instytucji naukowych.



UKE i pozostali sygnatariusze memorandum zamierzają wspólnie osiągnąć cele wyznaczone krajom członkowskim przez Komisję Europejską. Zadania wskazane przez Komisję to m.in.: zapewnienie czytelnych i przejrzystych warunków umów, publikowanie porównywalnych informacji o wskaźnikach dostępności i jakości świadczonych usług, jak również wprowadzenie minimalnych wymagań dotyczących jakości usług (ang. Quality of Service - QoS).


Podczas konferencji w siedzibie UKE podpisy pod tekstem Memorandum o jakości usług złożyli: Prezes UKE, przedsiębiorcy działający na rynku telekomunikacyjnym: Exatel, Inea, Interkam, Netia, NOM, P4, Polkomtel, PTC, Centertel, PSTD, Systemics PAB, Telefonia Dialog, Telekomunikacja Polska, TK Telekom i UPC, oraz Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji, a także Politechnika Łódzka, Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Instytut Łączności, Instytut Chemii Bioorganicznej PAN - Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe.


Przystępując do memorandum o jakości usług, sygnatariusze zdecydowali się na prowadzenie wspólnych działań mających na celu:
podnoszenie poziomu jakości usług telekomunikacyjnych,
udostępnienie użytkownikom publicznych sieci telekomunikacyjnych wiarygodnych, rzetelnych, porównywalnych, aktualnych oraz w pełni zrozumiałych dla każdego konsumenta informacji o jakości usług telekomunikacyjnych,
zwiększenie poziomu świadomości użytkowników w zakresie technicznych możliwości oraz ograniczeń w realizacji usług telekomunikacyjnych,
zunifikowanie wymagań dotyczących jakości usług oraz zapewnienie jasnych i zrozumiałych reguł działania na rynku telekomunikacyjnych,
zapewnienie przejrzystej i transparentnej informacji o warunkach świadczenia usług,
poprawę świadomości konsumentów w zakresie przysługujących im uprawnień wynikających z obowiązujących przepisów dotyczących regulaminów, cenników i wymogów dot. jakości usług telekomunikacyjnych,
tworzenie przez Inicjatora - UKE - przyjaznego dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych środowiska regulacyjnego promującego możliwość współregulacji rynku usług telekomunikacyjnych.

Kolejnym etapem współpracy będzie powołanie zespołu roboczego złożonego z przedstawicieli sygnatariuszy, którego zadaniem będzie wytypowanie listy wskaźników jakości usług oraz uzgodnionych wspólnie metodyk ich pomiaru i obliczania, tak aby konsumenci zyskali dostęp do pełnej i porównywalnej informacji na temat jakości usług telekomunikacyjnych.

Lista proponowanych wskaźników jakości usług wstępnie obejmuje m.in.: czas oczekiwania na przyłączenie do publicznej sieci telekomunikacyjnej, czas oczekiwania na połączenie z infolinią operatora, czas usunięcia uszkodzenia lub awarii, wskaźnik reklamacji poprawności faktur oraz uzupełnień kwot uiszczonych w formie przepłacone.




Wskaźniki dla telefonii uzupełniają: stopa nieskutecznych wywołań oraz czas zestawienia połączeń. Ponadto w zakresie usług internetowych zaproponowano następujące parametry: stopa błędów transmisji danych, prędkość transmisji danych osiągnięta w obu kierunkach oraz opóźnienie transmisji (czas transmisji w jedna stronę).

Memorandum w sprawie współpracy na rzecz podnoszenia jakości usług dostępnych na rynku telekomunikacyjnym to inicjatywa o charakterze otwartym. UKE zachęca do włączenia się w podejmowane działania wszystkich, którym zależy na podnoszeniu jakości usług dostępnych na polskim rynku telekomunikacyjnym.

Źródło tekstu: UKE     

Dodaj do:
w sumie: 9
  • 0

    1.  2012-10-26 13:15:22

    Memorandum w sprawie podnoszenia jakości usług przez opów to sprawa bardzo ważna. Szczególnie punkt o wprowadzeniu minimalnych wymagań dotyczących jakości usług jest ważny, np przy ofertach LTE, które bardzo często zdają się być naciągane, np słynne 4G Playa.

  • 0

    2. ~laik  2012-10-26 13:33:03  host: ip-93-154-227-163.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    nie tylko przez Playa. Żadna ruchoma nie gwarantuje minimalnej prędkości i to co potem wychodzi w praniu to masakra. 100 Mbit/s które w peaku osiąga 0,5 Mbit/s. Ale założe się, że po tym memorandum nic się nie zmieni bo okaże się, że się nie da. Taki to PR jest i tyle

  • 0

    3.  2012-10-26 13:35:25

    @laik, mam nadzieję, że tym razem jednak to coś więcej niż tylko PR.

  • 0

    4.  2012-10-26 15:00:27

    No dobrze, założenia wzniosłe jak zawsze, ale kiedy my konsumenci możemy spodziewać się pierwszych efektów tego porozumienia?

  • 0

    5. ~sighum  2012-10-26 15:09:43  host: 81-210-123-242.ip.netia.com.pl

    To bardzo dobrze, że wszyscy chcą, żeby było dobrze, a nawet lepiej i to zapewne nie jest ich ostatnie słowo. Czy był poczęstunek?

  • 0

    6. ~pabloki  2012-10-26 15:20:06  host: apn-77-112-176-151.dynamic.gprs.plus.pl

    Należy zrozumieć iż to tylko kosmetyka , nic to nie zmienia ale ładnie brzmi i daje takie wyimaginowanie poczucie spełnienia misji, czegoś wartościowego. To zwykła ściema PR. Jako przykład podaje że w 23.10 wdrożono w bankach dyrektywe UE o przepływach finansowych która NIC nie zmieniła -tylko ladnie i dumnie brzmi. Urzednicy w brukseli za grubą kase mysleli i wymyślili np. że przelew ma być ksiegowany natychmiast jesli zlecono go do 16.00 dnia roboczego ale na prawde on nie wychodzi z banku !!!!.Bank ma więc dodatkową kase dla siebie.Podobnie jest z tym memorandum.

  • 0

    7. ~  2012-10-27 06:28:21  host: z38-12.opera-mini.net

    Play bedzie mial mnostwo rzeczy do nadrobienia, bo jakosc polaczen i obslugi, to u nich jest pieta achillesowa

  • 0

    8. ~  2012-10-27 20:57:05  host: 89-74-251-245.dynamic.chello.pl

    memorandum to po prostu list intencyjny. dalej jest długa droga wynegocjowania katalogu wskazników i ich poziomów referencyjnych. spotkania w UKE pokazały, że operatorzy mają bardzo różne oczekiwania w ich zakresie

  • 0

    9.  2012-10-28 12:23:53

    Oby memorandum nie podzieliło losu jednodniowego obowiązkowego terminu przenoszenia numerów pomiędzy operatorami.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-205-153-63.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.