Dzięki zawartej umowie ramowej między Pocztą Polską i Allegro, sprzedający mogą oferować swoim klientom sieć prawie 8 tys. punktów odbioru: placówek Poczty Polskiej, saloników i kiosków RUCH-u, stacji PKN Orlen oraz sklepów Żabka i Freshmarket.
Jak podaje Poczta Polska, opcja "Odbiór w punkcje" cieszy się coraz większą popularnością wśród osób kupujących w serwisie Allegro. Dzięki odpowiednio dużej sieci takich punktów, klienci mają możliwość odebrania przesyłki w wybranym przez siebie miejscu i w dogodnej dla siebie porze.
Kiedy wprowadzaliśmy na rynek usługę odbioru w punkcie, ta forma dostawy zamówień internetowych dopiero raczkowała. Dzisiaj jesteśmy liderem tego obszaru w Polsce. Poczta Polska dysponuje największą siecią punktów odbioru, w jej skład wchodzą największe marki detaliczne w kraju. Obserwujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty wolumenów i wzrost udziału tej formy dostawy w całym wolumenie KEP Poczty Polskiej - powiedział Grzegorz Kurdziel, członek Zarządu w Poczcie Polskiej.
Według państwowego operatora pocztowego, wpływ na rosnącą popularność tej usługi mają: coraz lepsza dostępność, dobre lokalizacje punktów, możliwość odbioru przesyłki od dostawy w ciągu kilku dni oraz cena.
Dostawy do punktów odbioru są tańsze średnio od 25% do 40% w porównaniu do przesyłek kurierskich "do drzwi". Blisko 45% ofert na naszej platformie umożliwia już którąś z form odbioru w punkcie, nie wliczając w to paczkomatów. W porównaniu do ubiegłego roku, pierwsze miesiące 2018 roku pokazały wzrost udziału liczby paczek kierowanych do punktu odbioru o prawie 80%. Jest to zgodne z trendem obserwowanym w Europie, gdzie popularność odbiorów w punkcie gwałtownie rośnie - powiedział Grzegorz Czapski, członek zespołu zarządzającego Allegro odpowiedzialny za rozwój biznesu.
Pocztwa Polska przygotowała ofertę dla przedsiębiorców, którzy prowadzą sprzedaż na platformie Allegro. Za 8 zł brutto będą oni mogli nadawać przesyłki ważące do 30 kg. Dostępna będzie również możliwość nadania przesyłek za pobraniem do placówek własnych Poczty Polskiej.
Dzięki współpracy z Allegro i wykorzystaniu siły dwóch ważnych dla rynku e-commerce podmiotów chcemy jeszcze bardziej spopularyzować tę formę dostawy, dając zarówno sprzedającym, jak i kupującym atrakcyjny produkt w konkurencyjnej cenie - dodał Grzegorz Kurdziel.
Nowa usługa będzie dostępna dla firm jeszcze w czerwcu bieżącego roku. Obecnie zespoły Allegro i Poczty Polskiej pracują nad jej wdrożeniem. Dodatkowo podpisano umowę na usługi dostaw kurierskich standardowych i ekspresowych oraz usługi ekonomicznej dla przesyłek o niewielkich rozmiarach. Dla klientów te usługi zostaną udostępnione w ciągu najbliższych miesięcy.
Źródło tekstu: Poczta Polska