DAJ CYNK

Po 5. lipca exodusu nie będzie

LuiN

Wydarzenia

Operatorzy komórkowi nie boją się masowego przenoszenia numerów do konkurencji po zniesieniu od 6. lipca opłaty za przenoszenie numeru do innego operatora, chociaż według niektórych zainteresowanie tą usługą wzrośnie.

Operatorzy komórkowi nie boją się masowego przenoszenia numerów do konkurencji po zniesieniu od 6. lipca opłaty za przenoszenie numeru do innego operatora, chociaż według niektórych zainteresowanie tą usługą wzrośnie.

Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury od 6. lipca klienci nie będą płacili za przeniesienie numeru do innego operatora komórkowego. Rozpatrzenie wniosku w tej sprawie w sieciach mobilnych ma potrwać 6 godzin, a przeniesienie numeru 1 dzień roboczy. Do tej pory trwało to średnio 38 dni i kosztowało 50 zł. Szerzej o nowej procedurze pisaliśmy w tej wiadomości.

Takie warunki przenoszenia numerów spowodują wzrost zainteresowania zmianą operatora. Nie oczekuję, że będzie to wzrost lawinowy, ale na pewno takie ułatwienie zwiększy popularność zmiany operatora - powiedział Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP, do której należy operator marki Orange.

Raczej pozostaniemy na poziomie tysięcy niż dziesiątków tysięcy miesięcznie. Jestem też zdecydowanym optymistą, jeśli chodzi o Orange. Od początku uruchomienia MNP w 2005 roku mamy najkorzystniejszy bilans z trzech największych operatorów i jestem przekonany, że tak zostanie, także przy darmowym przenoszeniu - dodał Jabczyński.

Od początku 2009 roku do końca kwietnia w sieciach komórkowych przeniesiono niecałe 60 tys. numerów - wynika z danych TELEPOLIS.PL. W całym 2008 roku było to blisko 193 tys. numerów.

Także PTC nie oczekuje masowej migracji.

Obecnie usługa przenoszenia numerów jest powszechnie dostępna za opłatą 50 złotych, co m.in. w opinii UKE nie stanowi żadnej bariery dla klientów. Tak więc skrócenie czasu przeprowadzenia tej procedury raczej nie spowoduje znaczącego wzrostu migracji użytkowników. Jednocześnie jako operator sieci o najniższym wskaźniku odejść i najwyższym przyroście liczby abonentów optymistycznie podchodzimy do wprowadzanych zmian. Tym bardziej, że już wkrótce w ofercie pojawią się atrakcyjne modele telefonów niedostępne u innych operatorów - poinformowało biuro prasowe PTC.

Liderem MNP był w maju Play, do którego przeszło ze swoim numerem 65% klientów zmieniających operatora. Podtrzymujemy nasze plany - 3 mln klientów na koniec 2009 roku. Szybka zmiana jest dla nas doskonałym rozwiązaniem, o które postulowaliśmy od początku działalności - podał w komunikacie prasowym P4, operator sieci Play.

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: PAP