Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Plus zaprasza do testów Wi-Fi Calling

Plus zaprasza do testów Wi-Fi Calling

sirmark 21 Września 2015 15:12

12 4

Plus udostępnia do testów usługi Wi-Fi Calling, która zapewnić może rozmowy nawet w miejscach gdzie nie ma zasięgu sieci operatora, a dostępna jest sieć Wi-Fi.



Mimo, że zasięg komórkowy obejmuje praktycznie terytorium całego kraju zdarzają się sytuacje, gdy prowadzenie rozmów wewnątrz budynków jest utrudnione lub wręcz niemożliwe. Rozwiązaniem problemu jest właśnie Wi-Fi Calling dające możliwość prowadzenia rozmów głosowych wszędzie tam gdzie jest zasięg sieci Wi-Fi. W odróżnieniu od popularnych komunikatorów internetowych, korzystanie z Wi-Fi Calling umożliwia przeprowadzanie rozmów z własnego telefonu w taki sam jak dotychczas sposób - z użyciem własnego numeru telefonu komórkowego, dialera czy książki kontaktów.

Usługa Wi-Fi Calling jest absolutna nowością, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Wdrożyło ją do tej pory zaledwie kilku operatorów. Oferuje ją np. szwajcarska sieć Swisscom, a w Wielkiej Brytanii wiosną bieżącego roku sieć EE udostępniła ją na 150 stacjach londyńskiego metra. Użyte tam rozwiązania wykorzystują fabrycznie wbudowaną funkcjonalność terminala i co za tym idzie ich zastosowanie jest mocno ograniczone liczbą smartfonów, które to oferują.

W Polsce pełnej funkcjonalności WiFi Calling żaden z operatorów komórkowych jeszcze nie udostępnił i Plus robi to jako pierwszy. Co więcej, poprzez zastosowanie specjalnej aplikacji, Plus będzie operatorem, który nie ograniczy dostępu do usługi jedynie do posiadaczy najnowszych smartfonów. Na razie, w formie testów, proponuje ją klientom indywidualnym korzystającym z oferty Plus Abonament.




Jak przyłączyć się do testów? Wystarczy korzystać ze smartfonu z systemem Android w wersji minimum 4.4 i zarejestrować się na specjalnej stronie internetowej. Osoby wybrane do testów otrzymają możliwość aktywowania specjalnej aplikacji, która będzie do ściągnięcia ze Sklepu Google Play.

Zgłoszenia do testów przyjmowane są już od dziś na: www.plus.pl/wificalling.

W ramach testów prowadzenie i odbieranie rozmów w zasięgu każdego Wi-Fi możliwe będzie całkowicie za darmo. Wszystkie połączenia realizowane za jego pośrednictwem będą się odbywały z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie. Klientów testujących Wi-Fi Calling operator zachęca, aby wykonywali rozmowy krajowe do wszystkich sieci oraz rozmowy na terenie krajów Unii Europejskiej, w tym z i do Polski.

Zobacz: inne filmy z kategorii Oprogramowanie

Źródło tekstu: Plus     

Dodaj do:

Tagi: wi-fi calling | plus

w sumie: 58
  • 1

    42. ~  2015-09-21 19:39:25  host: n08-05-08.opera-mini.net

    @LuiN, dziękuję za konkretne wyjaśnienie. Usługa może być bardzo przydatna, szczególnie za granicą.

  • 2

    43. ~  2015-09-21 20:22:02  host: host-80-47-254-111.as13285.net

    czyli odpalamy vpn i mamy brak roamingu na calym swiecie.

  • -2

    44. ~Optymista^2  2015-09-21 20:24:09  host: 89-73-24-28.dynamic.chello.pl

    Szkoda tylko że że ograniczone jest do EU... przydało by się jako alternatywa roamingu poza ;)

  • 0

    45. ~Ddhdhd  2015-09-21 20:39:20  host: dhcp-077-248-123-027.chello.nl

    A co z uzytkownikami Ajfonow???

  • -1

    46. ~ola  2015-09-21 20:49:17  host: ip-37-152-18-15.multi.internet.cyfrowypolsat.pl

    nie lepiej SIP/dedykowana aplikacja od opa? bo w tym momencie - będąc w roamingu np. Egipt, taniej jest SIP w komórce z numerem stacjonarnym/bez i dzwonimy po 5gr do PL... a tu kombinowanie...

  • 2

    47.  2015-09-21 21:14:21

    Kurde, to ja już ze trzy lata korzystam z Wi-Fi Calling w Truphone :) idąc torem myślowym ludzi z Plusa rzecz jasna. A mms dalej na iPhone nie działają i jakoś nie zapowiada się żeby Plus zaczął szyfrować transmisję. Ciekawe czy ten ich Wi-Fi Calling też idzie po nieszyfrowanej ;)

  • 0

    48. ~Pan Vaclav  2015-09-21 22:12:10  host: apn-77-113-38-157.dynamic.gprs.plus.pl

    Wi-Fi calling w odróżnieniu od VoIP (Skype, Viber, WhatsUp) świadczy usługi na poziomie operatorskim i daje pełną zgodnośc z pozostałymi usługami. Czyli daj eto możliwość świadczenia dotychczasowych usług i na tym samym poziomie poprzez Wi-Fi. Zmianie ulega tylko typ interfejsu radiowego. Na chwilę obecną jest to najczęściej aplikacja ale docelowo ma to być część systemu. Użytkownik nie będzie musiał się zastanawiać z jakiego medium transmisyjnego korzysta dzwoniąc.

  • 0

    50. ~Brawo Ty  2015-09-21 22:17:57  host: n27-03-07.opera-mini.net

    to jestbnowosc i tego ludzie oczekuja.

  • -1

    51. ~  2015-09-22 07:13:27  host: 87.204.222.114

    Polkomtel cały czas potwierdza, że jest liderem technologicznym. UMTS jako pierwsi wdrożyli, LTE jako pierwsi wdrożyli, Wifi calling jako pierwsi oferują do testów.
    Do tego dodać dobre oferty w przyzwoitych cenach i możliwość zakupu w smartdom potwierdza, że jest to solidny operator i opłacane trolle konkurencji na forach nie zmienią tego.

  • 2

    52.  2015-09-22 07:38:41

    51: Matko...mało nie kupiłem oferty Polkomtela, po przeczytaniu twojego posta. ;) Zapomniałeś wspomnieć jescze, że HDVoice wprowadzili jako pierwsi. :)

  • 1

    53. ~  2015-09-22 08:24:54  host: user-94-254-209-196.play-internet.pl

    @51
    co z tego, że (prawie) wszystko mieli pierwsi skoro mają to teraz najgorsze? Najgorsza jakość sieci, sieczka technologiczna, brak jednolitości sieci, słaby dosył do stacji. I jak wspomniał @52 HD Voice mieli jako ostatni gdy np. taki Play miał już od 3 lat, a wprowadzili to tylko dlatego, bo już inni mieli.

  • 1

    54. ~  2015-09-22 08:34:29  host: user-94-254-209-196.play-internet.pl

    Plus zawsze był do przodu tylko szkoda, że takie przykładowe LTE zaczęło być potrzebne dopiero jakieś 2 lata temu. W momencie gdy zaczął budować LTE to 1. nie było żądnego sprzętu w Polsce pod LTE, 2. 3G dawało sobie ŚWIETNIE radę przez jeszcze jakieś 2 lata. Ja był bym wściekły, że Plus marnuje moją kasę na coś co tak naprawdę nie jest jeszcze nikomu potrzebne. A hasło "bo mieliśmy to pierwsi" to żenada. Co z tego, że pierwsi jak jest to najgorsze względem innych? A lider technologiczny to jest tylko na papierku, bo technologią to są 5 lat do tyłu za innymi.

  • -1

    55. ~  2015-09-22 09:29:18  host: 87.204.222.114

    54, piszę o usługach, które mają większe znaczenie dla użytkownika końcowego a nie o jakimś HD voice, które praktycznie nie wiele wnosi.
    @54, czyli lepiej być ostatnim? Korzystam z usług z każdego operatora, z jednego intensywniej, z innego mniej intensywnie i nie dostrzegam żeby Plus odstawał a wręcz przeciwnie, 3G mają niemal w całym kraju w przeciwieństwie do Networks a o Play nawet nie wspominam. Play poza LTE w miastach, też już w niektórych nieźle zapchanych , bo prędkości rzędu 0,5Mbps trudno uznać za zadowalające , wypada najgorzej. Na tyle źle, że ja z abonamentów już u nich zrezygnowałem a moi kontrahenci podobnie uczynią przy najbliższej okazji. Zasięg 4 sieci to hasło dobre dla naiwnych laików.

  • 1

    56. ~  2015-09-22 13:16:01  host: user-94-254-209-19.play-internet.pl

    @55
    a co takiego wielkiego wnosi ten wifi calling? HD Voice znacząco poprawia jakość rozmowy i w tym kierunku poszło większość operatorów (również stacjonarnych) w Europie i dostępne jest to dla wszystkich ZA DARMO. Wifi calling ilu osobom się przyda? Tam gdzie Plus nie ma zasiegu to zasięg ma Orange i T-mobile. Nie dość, że jest to płatne to sms z tego nie odbierzesz i niewyślesz. Jeśli skorzysta z tego 10 tys. osób to będzie sukces. Od każdego 10zł za korzystanie co daje zysk 100tys. zł. Za to 10 lat może się cała akcja zwróci, a przy udostępnionej możliwości korzystania za granicą przyniesie same straty. 100tys. zł dla operatorów to jak splunąć. Wystarczy zobaczyć jakie miliony są przewalane w aukcji. U mnie Play ma większość stacji na radioliniach 1Gb/s. Plus dla porównania ma 5 stacji na radioliniach po 180Mb/s. LTE w praktyce nie działa. Play 20-30Mb/s. Nawet w roamingu T-mobile wciąga 10-12Mb/s na 3G.
    Większe znaczenie dla użytkownika ma HD Voice, bo klient korzysta z tego cały czas, a wifi tylko jeśli będzie poza zasięgiem i akurat będzie miał przy sobie wifi, czyli prawie nigdy. Nie mówiąc o tym, że skorzystają z tego tylko klienci abonamentowi, a ci przecież nie podpisują umowy jeśli nie mają zasięgu w domu. Przypadek, że w okolicy nie będzie zasięgu żadnej sieci to 1% społeczeństwa z czego tylko 1/4 to klienci Plusa i w dodatku jedynie połowa z nich to abonamentowcy.

  • 1

    57. ~  2015-09-22 13:32:34  host: user-94-254-209-19.play-internet.pl

    @55
    a i to gadanie, że Plus ma lepszy zasięg 3G to chyba z księżyca wziąłeś. Plus poza miastami to ma co najwyżej GPRS, a jak już ma 3G to na co drugiej stacji i tylko U900. Nie mówiąc już, że tylko połowa rozmów w razie braku 3G zostanie przerzucona do 2G. W Orange i T-mobile radiolinie zaczynają się od 2x183Mb/s (stacje Orange) i 500Mb/s (stacje T-mobile) i każda, absolutnie KAŻDA stacja ma co najmniej GSM/UMTS900. Stacje GSM only nie występują wcale. Poza tym posiadają ponad 10 tys stacji bazowych. Plus w marcu miał tylko 6886 stacji samego 2G, 4945 stacji U900 oraz 3681 stacji U2100. Nawet gdyby założyć, że U2100 i U900 występują tylko i wyłącznie na osobnych stacjach (nigdy razem) to stacji z 3G jest jedynie 8626. http://tlp.is/7mm Plus do N! nie ma nawet startu. Plusowi ilościowo bliżej stacjom Play'a niż N!.

  • 0

    58. ~Tomek  2015-09-22 18:06:35  host: 088156129252.dynamic-ww-1.vectranet.pl

    Interesujący pomysł. To może znacząco wpłynąć na zadowolenie klientów, bo powinno zapewnić 100% zasięgu. I to w miejscach, gdzie to było niemożliwe do tej pory. Duży plus za to dla Plusa.

  • 1

    59. ~Mularczyk  2015-09-23 19:21:14  host: aadc239.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Plus obiecał dwie nowe usługi i są - medycyna online oraz call WiFi. Obie usługi działają w krajach zachodnich i polsat czerpie z ich dorobku, podobnie jak wprowadził jako pierwszy do Polski LTE.

  • 1

    60. ~Brawo Ja  2015-09-23 19:30:30  host: n06-06-07.opera-mini.net

    Plus idzie w nowe technologie i to się podoba. Korzystam znowu z Plusa po dwuletniej przerwie (niestety Play i nigdy więcej tego badziewia nie wezmę) i jestem zadowolony. Zasięg 3G poza miastami praktycznie wszędzie więc i jakość połączeń dobra a nie to co Play czy TM, który zrzuca do 2G połączenia trwające dłużej niż 2min.

  • -2

    61. ~wwww  2015-09-25 23:45:54  host: apn-31-2-39-56.dynamic.gprs.plus.pl

    A gdzie dostępność dla firm???? My też czekamy 790.....8

  • 1

    62. ~Dadzbog  2015-09-29 16:34:19  host: host-5-133-253-221.wtvk.pl

    Nie dosyć, że innowacyjny pomysł, to jeszcze Plus zaprasza klientów do współpracy - to mi się podoba.

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-197-171-35.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.

Ankieta

Jak oceniasz nową ofertę Mix sieci Play?

Nowa oferta Mix sieci Play

 

Zobacz wynik | Opinie (6)

Archiwum Ankiet