Telekomunikacja jak na dłoni
Wiadomości Plus wprowadza komórkowe płatności za bilety ZTM

Plus wprowadza komórkowe płatności za bilety ZTM

LuiN 5 Grudnia 2008 10:44

0 0

Bank Citi Handlowy, mPay, Plus oraz ZTM stworzyły usługę "Płać komórką prosto z konta za bilety". Usługa pozwoli na bezprowizyjne opłacanie biletów czasowych komunikacji miejskiej przy pomocy telefonu komórkowego.

Usługa "Płać komórką prosto z konta za bilety" dostępna jest dla posiadaczy kont osobistych Citibank oraz telefonu komórkowego w sieci Plus.

Po wprowadzeniu specjalnego kodu (USSD) i zatwierdzeniu go klawiszem zielonej słuchawki, klient otrzyma szczegóły transakcji z prośbą zaakceptowania kwoty. Następnie należy podać PIN wybrany przy rejestracji usługi. Po otrzymaniu potwierdzenia realizacji usługi, na bieżąco będzie można sprawdzać kwotę i czas ważności biletu.




Usługa dostępna jest na wszystkie modele telefonów komórkowych. Wprowadzono ją na początku października, lecz nie była do tej pory promowana. Rozpoczęcie akcji promocyjnej planowe jest na 8. grudnia.

Z mobilnych płatności Plusa korzysta obecnie około 40 tys. klientów, głównie zainteresowanych płatnościami na warszawskich parkingach.

Źródło tekstu: wł     

Dodaj do:
w sumie: 27
  • 0

    8. ~rav  2008-12-05 11:50:57  host: 228-bem-18.acn.waw.pl

    nie rozumiem co ma citi do tego? ztm samo nie moglo sie dogadac z mpay? skoro uzywam mpay a nie mam nic wspolnego z citi, to pewnie sobie nie skorzystam?

  • 0

    9. ~  2008-12-05 11:52:57  host: f142-051.opera-mini.net

    #6: bo poznan ssie pale - z bardzo nielicznymi wyjatkami xD

  • 0

    10.  2008-12-05 13:04:49

    PLANET: Owszem, kiedyś to było nieporozumienie. Całą kasę na koncie chronił numer karty + śmieszne 6 znakowe hasło. I sru, całość z RORu można było na dowolny rachunek przelać. Teraz są kody autoryzacyjne SMS, lub aktywacja odbiorcy przez konsultanta.

  • 0

    11.  2008-12-05 14:01:46

    matteo: no ja zamknalem konto (CitiOne, co ciekawe takie same zabezpieczenia mial CitiGold ;) juz jakis czas temu, na biezaco wolalem sie nie przekonywac jak to bedzie ewoluowac, chociaz KK tam utrzymuje (ale i dlatego, ze mozna duzo mniej zrobic z poziomu systemu...) Nomen omen, dla KK nie ma zadnych SMSow autoryzacyjych... Poza tym, w przypadku konta byly (i zdaje sie dalej sa) jeszcze limity autoryzacyjne (ktore z kolei moga ograniczac przy wiekszych kwotach, co uwazam za ustecznienie rzedu TOiPu Polbanku ;P). Ale... dalej pozostaje problem hermetycznego systemu, ktory jest zagraniczny - z tego co mi mowiono w oddzial CitiGold dwa miesiace temu, made in Singapur. Efekt tego taki, ze pewnych problemow nie ruszaja w ogole, a innych tez nie, chyba ze pojawi sie wystarczajaco duza ilosc zgloszen (najlepiej chyba od strategicznych klientow ;) W 'normalnym' banku poszlaby nocna aktualizacja systemu (w najgorszym razie za jakies 2-3 tygodnie, gora miesiac) i tyle. A tutaj... mozna tylko miec nadzieje :P Najlepszy przyklad - od _MAJA_ (sic!) tego roku jest sytuacja, ze nie mozna sprawdzic logujac sie na glowna KK, z ktorej karty dokonano konkretnej transkacji (czyli miec kontrole kosztow na kazdej z kart (glownej i dodatkowych) - widnieje jedynie data, kwota i nazwa terminalu - ale juz imienia/nazwiska badz chocby koncowki karty dodatkowej czy glownej - brak. Nie musze mowic, ze to jest MOCNO uciazliwe przy PARU kartach dodatkowych. Jedyne remedium poza otrzymaniem wyciagu - telefon do CitiPhone... ale tutaj kolejna niespodzianka... tam musza te transakcje zsumowac... tak, MANUALNIE! :) Wiec wisi sie pare minut na telefonie, w miedzyczasie obydwie osoby traca czas (i potencjalnie pieniadz), jak nie nerwy - bo konsultant nie ma gotowego podsumowania dla aktualnego okresu rozliczeniowego, tylko musi dodac na kalkulatorze kazda kolejna transkacje... Po prostu definicja "zal.pl".

  • 0

    12. ~w  2008-12-05 14:03:49  host: 90-156-93-101.magma-net.pl

    A w jakim to mieście rzecz się dzieje ? Warto by ta informacja w artykule się znalazła. A więc "...Plus oraz ZTM XXXX..."

  • 0

    13.  2008-12-05 14:12:31

    12. ZTM Warszawa

  • 0

    14.  2008-12-05 14:13:15

    Jest i troche problemow nie zwiazanych z systemem - np. aktualnie KK wydaja ze znieksztalconym podpisem (poprzednio byl dwukrotnie rozciagniety w pionie, teraz jest miniaturowy), a oprocz tego zdjeciem, na ktorym wyglada, jakbym uczeszczal na solarium dluzej, niz Andrzej Lepper w czasach jego swietnosci :) Dodam, ze mam stara karte dla porownania i tam zarowno zdjecie, jak i podpis sa w porzadku. Odnosnie tego pierwszego 'bledu' - nie maja ZADNEGO innego rozwiazania, niz manualne podsumowanie poprzez konsultanta/tke CitiPhone - CitiAlerts Premium sa bezplatne tylko dla pracownikow (aczkolwiek rowniez klientow CitiGold) - ale mimo to (dla obydwu grup), tez TYLKO w przypadku KONTA, nie KARTY ! :) Po prostu zenujace... skonczylo sie na tym, ze rozmawialem z glownym kierownikiem oddzialu CitiPhone na Polske i on stwierdzil, ze niestety nie ma takich mozliwosci, mimo calej checi ogranicza ich regulamin i przepisy (a przeciez zabierajac podstawowa funkcjonalnosc (kontroli kosztow) powinni zaoferowac ekwiwalent w postaci innej, bo nie sa przeciez bankiem z Psiej Wolki czy innym tam Polbankiem, zeby nie miec np. podgladu transkacji) - pozostala wiec jedynie reklamacja w oddziale. A tam... nic nie wiedza o tym, co wyprawia CitiPhone, bo to calkowicie oddzielne systemy, wiec cala sytuacja od nowa, jedynie powolanie na godnosc ww kierownika pomoglo... bez komentarza :) Reklamacja zatem poszla (przez CitiGolda) i zostala o dziwo uznana... - tylko ze w miedzyczasie zaczalem korzystac z innej karty (w innym banku) jako karty glownej :) W Citku jedynie place za rachunki (przelewy bezgotowkowe z KK) - i tyle. A osoby majace karty dodatkowe maja teraz rozdystrybuowane karty w innych bankach (choc z Citka dalej korzysta jedna osoba) i problem z glowy. Aczkolwiek i Millenium i MultiBank (i nie tylko) oferuja PELNA kontrole na biezaco, WRAZ z blokadami, czego hermetyczne Citek nie potrafi i chyba jeszcze DLUUUGO nie bedzie potrafil. Nie ma to jak miedzynarodowy bank ;)

  • 0

    15. ~w  2008-12-05 16:12:30  host: 90-156-93-101.magma-net.pl

    13- powiedz to LuiN

  • 0

    16.  2008-12-06 08:39:57

    A kiedy taka opcja pojawi sie w BZWBK lub chociaż mBank?

  • 0

    17. ~pduncz  2008-12-06 20:11:24  host: borzoi.net.icm.edu.pl

    Niestety, nie działa wcale. Informacja wisi już na przystankach http://www.flickr.com/photos/pduncz/3086774639/ Próba zapłacenia (mam telefon w Plusie, a konto w mPay od ponad roku) kończą się obecnie tak: "mPay Podany adresat (220020) nie istnieje lub nie jest przez system obsługiwany. Podaj identyfikator adresata transakcji:" Wygląda, że mamy do czynienia z kolejnym falstartem mPay... szkoda :-(

  • 0

    18. ~pduncz  2008-12-06 20:32:07  host: borzoi.net.icm.edu.pl

    Myślę też że warto uszczegółowić, czy usługa jest wyłącznie dla klientów CitiHandlowy, czy też dla "zwykłych" użytkowników mPay także? Z plakatu wynika, że to drugie.

  • 0

    19. ~  2008-12-07 00:32:46  host: inet20908nb-3.eranet.pl

    #18 Kazdy kto ma plusa lub mvno plusa oraz konto mpay i odpowiednio duzo kasy na nim moze kupic bilet w warszawie uzywajac komorki. Z Citibankiem nie trzeba miec nic wspolnego

  • 0

    20. ~pduncz  2008-12-07 10:12:52  host: borzoi.net.icm.edu.pl

    #19 - nie, nie może kupić, bo się wyświetla komunikat który zacytowałem. może od poniedziałku zatem. :-(

  • 0

    21.  2008-12-07 14:33:33

    Warto napisać w newsie, w jakim mieście jest ta usługa...

  • 0

    22. ~ZTM  2008-12-08 03:04:58  host: cpk62.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Już może kupić

  • 0

    23. ~zico  2008-12-10 13:59:39  host: 212.160.172.70

    1. Kto w Warszawie ma plusa? Z moich znajomych nikt, mass market plusa to głównie inne miasta. w wawie to tylko biznes. A jak wiadomo biznes autobusami nie jeździ. 2. City to też niewiele osób ma, a na pewno nie ci którzy jeżdzą autobusami 3. (p.s ktos wie jak przez bramkę metra przejść) 4. Bardzo fajny pomysł ale prosimy o oranga lub erę i inny bank do usługi.

  • 0

    24. ~Steve Wonder  2008-12-11 11:02:56  host: 143-goc-17.acn.waw.pl

    Jak masz tel w play to też możesz korzystać poprzez konto w mpay i nie musisz mieć mieć konta w Citi. Mając konto w citi kasa za bilety jest pobierana prosto z konta w banku a jak masz konto mpay i tel z plus lub play to musisz wcześniej coś na nie wpłacić. Założenie mpaya jest proste wybierasz w tel numer *145# i klawisz "połącz" następnie dostaniesz informację że nie masz konta i zapytanie czy chcesz założyć, akceptujesz i system poprosi Cie o zdefiniowanie 4-ro cyfrowego pinu i na tym koniec. Dostajesz w promocji 5 zł i już możesz sobie kupić bilet a jak będziesz miał szczęście to co 50-ta osoba dostaje w promocji 50 zł. Kupno biletu jest bardzo proste wpisujesz *145*220020# gdzie dwie ostatnie cyfry to rodzaj biletu 20- 20 minut 40- 40 minut 60- 60 minut 90- 90 minut bilet 90 minut wygląda tak : *145*220090#. Numer do kupna biletu możesz sobie wpisać do książki tel i wtedy kupno biletu zajmie Ci tyle co wybranie numeru do znajomego. Po wybraniu numeru system Ci wyświetli za co płacisz oraz jaką kwotę i poprosi o zatwierdzenie operacji pinem jak zatwierdzisz to masz już bilet. Można to jeszcze uprościć i zalogować się na swoje konto mpay na stronie www i zmienić opcje bezpieczeństwa tj ustawiasz kwotę do jakiej robisz płatności bez podawania pinu np do 4 zł. Wtedy cała operacja ograniczy się do wybrania numeru z ksiązki tel chyba prościej się już nie da, system tylko Ci wyśle smsem potwierdzenie o kupnie biletu zawierające rodzaj i cenę biletu oraz godzinie do której bilet jest ważny. Aby zmienić rodzaj biletu ulgowy lub normalny i rodzaj ulgi możesz to zrobić przez www lub wybierając numer *145*0#. Na początku może może wydawać to się trochę skomplikowane ale później to nic prostszego tylko wybranie numeru z książki tel i chyba prościej się nie da. Płacisz tylko za bilet a nie tak jak np w Poznaniu gdzie musisz odpalić aplikacje java która nie koniecznie działa w każdym telefonie i dodatkowo łączyć się się przez gprs za każdym razem przy kupnie

  • 0

    25. ~Steve Wonder  2008-12-11 11:10:38  host: 143-goc-17.acn.waw.pl

    Dodam jeszcze bo wyżej się nie zmieściło, że system działa na kodach USSD i nie jest wrażliwy na przeciążenia sieci. Nie powinno być problemu z kupnem biletu np w święta czy sylwestra kiedy to np smsy dochodzą z kilkugodzinnym opóźnieniem i może być problem z wykonaniem połączenia zarówno gprs i głosowego.

  • 0

    26. ~kanar  2008-12-12 16:23:58  host: 87-205-251-251.adsl.inetia.pl

    Ciekaw jestem jakie już macie pomysły żeby mnie wycyckać gdy poproszę o bilecik.. Doładowanie w mojej obecności i wmawianie mi żeście dopiero wśiedli ?

  • 0

    27. ~DSG  2010-01-20 16:55:15  host: chello087206048089.chello.pl

    Hehe dobre ..a właśnie co ty na to jak dzwonie z kieszeni i mam na telefonie wartość do .. a od to coto za różnica jak smsa już mam ? Wszystko jest ok

Dodaj swoją opinię

Do prawidłowego działania formularza wymagana jest akceptacja plików cookie.

host: ec2-54-198-118-102.compute-1.amazonaws.com


Serwis TELEPOLIS.PL zastrzega sobie prawo redakcji, skrótów, bądź usunięcia opinii zawierającej treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie lub w inny sposób rażąco naruszające zasady współżycia społecznego. Komentarze są opiniami czytelników, za które ponoszą oni wyłączną odpowiedzialność. Nie są oficjalnymi opiniami serwisu TELEPOLIS.PL i jego redakcji. Jednocześnie przypominamy, że osoba zamieszczająca opinię może ponieść za jej treść odpowiedzialność karną i/lub cywilną.
Usuwane będą także komentarze zawierające oferty handlowe, numery telefonów, adresy e-mail czy komunikatorów oraz komentarze mocno odbiegające od treści wiadomości.